گوناگون

فاجعه تکان دهنده و رعب آور رها سازی ۱/۵ میلیون بالن در آمریکا+ تصاویر

فاجعه تکان دهنده و رعب آور رها سازی ۱/۵ میلیون بالن در آمریکا+ تصاویر

این رویداد منجر به شکستن یک رکورد جدید جهانی شد، اما بدون مشکل پیش نرفت.

به گزارش پارسینه، در سال ۱۹۸۶، سازمان United Way of Cleveland فکر کرد که ایده مناسبی برای ایجاد تبلیغات و ایجاد یک منظره زیبا دارد: تلاشی برای ثبت یک رکورد جهانی جدید با رها سازی ۱/۵ میلیون بالن‌.

balloon_fest_86 (8)

جمعیت عظیمی از داوطلبان که روزها دیوانه وار کار می کردند، ۱/۵ میلیون بالن ( بادکنک) هلیومی را پر کردند و زیر یک توری عظیم قرار دادند.

balloon_fest_86 (6)

در ۲۷ سپتامبر ۱۹۸۶، برگزارکنندگان در نهایت به دلیل طوفان بارانی که به سرعت در حال نزدیک شدن بود، بالن ها را زودتر از برنامه ریزی قبلی رها کردند. در ساعت یک و پنجاه دقیقه بعد از ظهر، نزدیک به یک و نیم میلیون بالون رها شدند و از میدان عمومی کلیولند، اطراف ترمینال تاور، بلند شدند.

balloon_fest_86 (5)

پس از رها شدن، کره های شناور پر از هلیوم رنگارنگ، با هوای خنک و باران برخورد کردند و باعث شد که به سمت زمین برگردند.

بیش از یک میلیون بالن دوباره روی زمین افتادند و آبراه ها را در سراسر شمال شرقی اوهایو مسدود کردند. نه تنها این، بسیاری از بالن ها چندین روز بعد در سمت کانادایی دریاچه ایری به ساحل رسیدند.

balloon_fest_86 (3)

تعدادی از بالن ها در مرتعی در اوهایو فرود آمدند، که باعث وحشت برخی از اسب های عربی متعلق به زنی به نام لوئیز نواکوفسکی شد و گزارش شده که منجر به آسیب دیدن اسب ها شد. نواکوفسکی متعاقباً از United Way برای غرامت ۱۰۰ هزار دلاری شکایت کرد و موضوع با شرایط نامشخصی حل و فصل شد.

balloon_fest_86 (2)

با این حال، بدترین پیامد این فاجعه زمانی بود که بالن ها به طور ناخواسته مانع جستجو و نجات دو ماهیگیر ناپدید شده، شدند. مردان ناپدید شده، ریموند برودریک و برنارد سولزر در روزی که این رویداد برگزار شد، در دریا بودند و ناپدید شدند.

balloon_fest_86 (1) (1)

اگرچه قایق ۱۶ فوتی آنها در غرب دیوار شکسته پارک Edgewater لنگر انداخته بود، خدمه جستجو و نجات گارد ساحلی نتوانستند آنها را پیدا کنند. از آنجایی که بالن های زیادی در اطراف پراکنده شده بود، امدادگران نمی توانستند بین یک بالون یا یک فرد تمایز قائل شوند.

در ۲۹ سپتامبر، گارد ساحلی جستجوی خود را به حالت تعلیق درآورد و اجساد هر دو مرد متعاقباً چند روز بعد پیدا شدند. همسر یکی از این مردان بعداً از United Way of Cleveland و شرکتی که این رویداد را برگزار کرده بود، شکایت کرد.

balloon_fest_86 (4)

در نهایت، این رویداد منجر به شکستن یک رکورد جدید جهانی شد، اما بدون مشکل پیش نرفت. این رویداد غم انگیز یک چیز را ثابت کرد، حتی بی ضررترین اقدامات و بهترین نیت ها هم می تواند به یک نتیجه فاجعه بار منجر شود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار