گوناگون

طرز تهیه خورش چغاله بادام+فیلم/ آموزش تهیه خورش بهاره لذیذ

طرز تهیه خورش چغاله بادام+فیلم/ آموزش تهیه خورش بهاره لذیذ

به دلیل تنها در دوران اوایل بهار موجود بودن چغاله بادام، به عنوان یک خورش فصلی شناخته می‌شود.

به گزارش پارسینه، خورش چغاله بادام یکی از خورش‌های معروف و خوشمزه ایرانی است که به دلیل تنها در دوران اوایل بهار موجود بودن چغاله بادام، به عنوان یک خورش فصلی شناخته می‌شود. این خورش همچنین با نام خورش چاقاله بادوم شناخته می‌شود.

چغاله بادام دارای خواص بسیار زیادی است که با تهیه این خورش می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. از جمله این خواص می‌توان به تقویت لثه و دندان‌ها، تعادل قند خون، کنترل فشار خون و کاهش وزن اشاره کرد.

خورشت چغاله بادام به‌طور معمول با گوشت خورشتی (شامل گوشت گوسفندی یا گوساله) طبخ می‌شود، اما می‌توانید از گوشت‌های سفید مانند مرغ و بوقلمون نیز استفاده کنید. همچنین، می‌توانید این خورش را بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی تهیه کنید.

مقادیر مواد ذکر شده در این دستور آشپزی کافی است تا شما بتوانید برای ۴ نفر خورشت چغاله بادام درست کنید. در صورتی که می‌خواهید مقداری بیشتر یا کمتر از این خورشت را تهیه کنید، می‌توانید مقادیر مواد را به تناسب تغییر دهید. به همراه پارسی دی در آموزش آشپزی خورش چغاله بادام با ما باشید.

مواد لازم خورش چغاله بادام برای ۴ نفر

گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
چغاله بادام ۳۰۰ گرم
نعناع ۵۰ گرم
جعفری ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
آبغوره به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
نمک ، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه خورش چغاله بادام

قبل از شروع به آشپزی، چغاله‌ها را دو ساعت قبل از آغاز فرآیند در یک کاسه خیسانید تا کمی نرم شوند. برای شروع آشپزی، ابتدا پیازها را به صورت نگینی یا خلالی خرد کرده و سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید.

وقتی روغن کمی داغ شد، پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید. زمانی که پیاز شفاف و نرم شد، مقداری زردچوبه را به آن اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی که زردچوبه و پیاز یکدست شوند، ادامه دهید.

در همین حین، گوشت خورشتی را بشویید و به صورت قورمه‌ای (مانند خورش قورمه سبزی) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت و پیاز را تفت دهید تا گوشت سرخ شود. سپس چغاله‌ها را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه کنید. حتماً توجه کنید که چوب‌های انتهای چغاله‌ها را جدا کنید. پس از تفت دادن کوتاهی به چغاله‌ها، چند لیوان آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید. در این مرحله، اجازه دهید گوشت و چغاله‌ها با حرارت ملایم بپزند.

در مرحله بعدی، نعناع و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کنید و با مقداری روغن در یک تابه جداگانه تفت دهید تا کمی سرخ شوند و رنگشان تغییر کند. پس از اینکه گوشت نیم‌پز شد، مخلوط نعناع و جعفری را به قابلمه اضافه کنید.

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش، آبغوره را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. پس از آماده شدن خورش، آن را به همراه برنج سرو کنید.

 

 

حجم ویدیو: 8.44M | مدت زمان ویدیو: 00:03:27 دانلود ویدیو

ارسال نظر

  • موج کره ای

    عالی بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار