گوناگون

قوانین جدید ویزای چین ۲۰۲۳

قوانین جدید ویزای چین 2023

در این مطلب راهنمای کاملی برای قوانین جدید ویزای چین در سال 2023 را برایتان آماده کرده‌ایم.

پارسینه: چین، کشوری پهناور با تمدنی غنی و تاریخی کهن، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان بوده است. از دیوار عظیم چین و معابد باستانی گرفته تا شهرهای مدرن و طبیعت بکر، چین تجربیاتی منحصر به فرد برای هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد. اگر شما هم در اندیشه سفری به این سرزمین شگفت‌انگیز هستید، در این مطلب راهنمای کاملی برای قوانین جدید ویزای چین در سال 2023 را برایتان آماده کرده‌ایم.

 

انواع ویزای چین

ویزا سندی قانونی است که به اتباع خارجی کشورهای مختلف اجازه ورود به کشور مقصد را می‌دهد. چین یکی از کشورهایی است که مسافران خارجی باید ویزای آن را دریافت کنند. بسته به نوع سفر ویزا نیز می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. از همین رو برای اینکه بتوانید ویزای چین را دریافت کنید، لازم است هدف خود را از سفر به این کشور مشخص کنید. رایج‌ترین انواع ویزای چین عبارتند از:

Screenshot 2024-04-28 161539

 

  • ویزای توریستی: این نوع ویزا برای سفرهای تفریحی و گردشگری به چین صادر می‌شود. این ویزا اغلب دارای اعتبار 90 روزه است و مسافران خارجی پس از این مدت باید به سرعت خاک چین را ترک کنند. طی مدت اعتبار این ویزا افراد می‌توانند از تمام جاهای دیدنی این کشور پهناور و زیبا دیدن کنند.
  • ویزای تجاری: این نوع ویزا برای سفرهای کاری و تجاری به چین صادر می‌شود. از آنجا که تعاملات اقتصادی با چین زیاد است از همین رو دریافت ویزای تجاری این کشور کار خاصی ندارد.
  • ویزای تحصیلی: این نوع ویزا برای دانشجویانی که قصد تحصیل در چین را دارند صادر می‌شود. چین دانشگاه‌های معروف در سطح جهانی دارد از همین رو متقاضیان زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد.
  • ویزای کاری: این نوع ویزا برای افرادی که قصد کار در چین را دارند صادر می‌شود.
  • ویزای خانوادگی: این نوع ویزا برای اعضای خانواده اتباع چینی یا دارندگان اقامت دائم چین صادر می‌شود.

مدت زمان اعتبار ویزای چین

مدت زمان اعتبار ویزای چین به نوع ویزا و مدت زمان اقامت در چین بستگی دارد. به طور کلی، اعتبار ویزای توریستی چین 90 روزه است. ویزای تجاری چین معمولاً 3 ماهه، 6 ماهه یا 1 ساله است. ویزای تحصیلی چین برای مدت زمان تحصیل در چین اعتبار دارد. ویزای کاری چین برای مدت زمان قرارداد کاری در چین اعتبار دارد. ویزای خانوادگی چین به طور معمول 1 ساله یا 2 ساله است.

هزینه دریافت ویزای چین

هزینه دریافت ویزای چین به نوع ویزا، مدت زمان اعتبار ویزا و ملیت متقاضی بستگی دارد. به طور کلی، هزینه دریافت ویزای توریستی چین بین 380 تا600 دلار است. انواع دیگر ویزا نیز مبالغ متغیر دارند. افراد می‌توانند به صورت دارای دعوتنامه و بدون دعوتنامه برای دریافت ویزا اقدام کنند. اگر متقاضیان دعوتنامه داشته باشند باید 600 دلار برای ویزا پرداخت کنند. افراد بدون دعوتنامه نیز 380 دلار می‌پردازند. البته بجز این متقاضیان ویزای چین باید مبلغ 250 دلار بابت وقت سفرت پرداخت کنند.

شرایط دریافت ویزای چین

شرایط دریافت ویزای چین به نوع ویزا و ملیت متقاضی بستگی دارد. به طور کلی، برای دریافت ویزای چین، متقاضی باید مدارک زیر را ارائه کند:

 

Screenshot 2024-04-28 161514

  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • عکس پرسنلی
  • مدارک تمکن مالی برای هر نفر حداقل 8 هزار دلار
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو هتل
  • بیمه سفر
  • مدارک مربوط به هدف سفر (برای ویزاهای تجاری، تحصیلی و کاری)

یکی از مهمترین و سختگیرانه‌ترین قانونی که در صدور ویزای چین لحاظ شده داشتن تمکن مالی است. اگرقصد دارید به عنوان توریست به چین سفر کنید برای هر نفر 8 هزار دلار تمکن مالی در نظر گرفته می‌شود.

جدیدترین قوانین ویزای چین

در سال 2023، دولت چین قوانین جدیدی برای صدور ویزا اعمال کرد. برخی از مهم‌ترین این قوانین عبارتند از:

افزایش سخت‌گیری در صدور ویزای توریستی: دولت چین در سال 2023 قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای صدور ویزای توریستی اعمال کرده است. به عنوان مثال، متقاضیان ویزای توریستی باید مدارک بیشتری ارائه کنند و ممکن است مورد مصاحبه قرار بگیرند.

انگشت نگاری: یکی دیگر از مواردی که اخیرا برای دریافت ویزای چین الزامی شده انجام انگشت نگاری است که افراد باید انجام دهند.

کاهش مدت زمان اعتبار ویزای توریستی: دولت چین مدت زمان اعتبار ویزای توریستی را برای اتباع برخی کشورها کاهش داده است.

افزایش هزینه ویزا: دولت چین هزینه ویزا را برای اتباع برخی کشورها افزایش داده است. پرداخت این هزینه یکی از الزاماتی است که در حین فرایند دریافت ویزا باید انجام شود. در غیر این صورت درخواست افراد ترتیب اثر داده نمی‌شود.

اقدام برای دریافت ویزا داقل یک ماه پیش از سفر: پیش از آنکه بخواهید برای خرید بلیط و رزرو هتل اقدام کنید، باید ویزای چین را دریافت کنید. مدت زمان لازم برای این ویزا 30 تا 45 روز می‌باشد.

دریافت ویزای چین در فلای‌تودی

سفر به کشور چین تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره‌انگیز خواهد بود. با آگاهی از قوانین جدید ویزای چین در سال 2023 و استفاده از خدمات شرکت‌های متخصص در اخذ ویزا مانند فلای‌تودی، می‌توانید به راحتی و بدون دغدغه راهی سفری به سرزمین اژدها شوید و از زیبایی‌ها و جاذبه‌های این کشور شگفت‌انگیز لذت ببرید.

شرکت فلای‌تودی با ارائه خدمات تخصصی اخذ ویزا، می‌تواند شما را در فرآیند دریافت ویزای چین یاری کند. کارشناسان مجرب فلای‌تودی، مدارک شما را بررسی و تکمیل می‌کنند و به شما در تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت چین کمک می‌کنند. علاوه بر دریافت ویزا می‌توانید از دیگر خدمات فلای‌تودی مانند تور چین، رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل، بیمه مسافرتی و... نیز استفاده کنید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار