گوناگون

۴۰۰۰ موشک شکست خوردند ؛ تنها هواپیمای شناسایی و جاسوسی تاریخ که هیچگاه سرنگون نشد+ فیلم

۴۰۰۰ موشک شکست خوردند ؛ تنها هواپیمای شناسایی و جاسوسی تاریخ که هیچگاه سرنگون نشد+ فیلم

هواپیمای SR71 طی سال ها توانست از بیش از ۴۰۰۰ موشک دشمن که به سمت آن شلیک شده بودند، فرار کند.

به گزارش پارسینه، هواپیمای شناسایی و جاسوسی SR-71 “Blackbird” یک هواپیمای استراتژیک برد بلند، ارتفاع بالا، با سرعت زیاد بود که توسط شرکت هوانوردی آمریکایی Lockheed Corporation توسعه یافت و ساخته شد و در ژانویه ۱۹۶۶ وارد خدمت نیروی هوایی ایالات متحده شد.

سرعت یک هواپیما می تواند کارهای زیادی را برای آن انجام دهد؛ از رسیدن سریع به هدف تا غلبه بر جنگنده های دشمن و شلیک به آنها کمک کننده است.

این ظرفیت، امکان بقا را برای خروج از سیستم های دفاع هوایی دشمن فراهم می کند. هواپیماهای جاسوسی مانند SR-71 Blackbird واقعاً می توانند غوغا کنند. بلک برد دارای سرعت MACH 3 بود که به پرنده اجازه می داد از موشک های زمین به هوا پیشی بگیرد. این ۳۶.۵۵ مایل در دقیقه یا ۳۲۱۶.۴ فوت در ثانیه است.

هواپیمای بلک برد توانست از بیش از ۴۰۰۰ موشک دشمن که در طول سال ها به سمت آن شلیک شده بودند، پیشی بگیرد و از آن ها فرار کند.

نکته دیگری که به هواپیمای شناسایی و جاسوسی SR-71 کمک کرد کاهش سطح مقطع راداری آن بود. این هواپیما همچنین دارای یک نوع اولیه رنگ آهن جاذب رادار بود. این رنگ کمک کننده بود اما هواپیما به سختی کاملاً مخفی بود زیرا موتورهای آن یک توده دود حرارتی بزرگ را بیرون می‌دادند. پرواز در ارتفاع بالا نیز به این هواپیمای شناسایی کمک کرد. به هر حال ما در مورد ۸۵۰۰۰ فوت صحبت می کنیم؛ امری که سبب شد SR-71 هرگز سرنگون نشود. در طول جنگ ویتنام نزدیک بود هواپیمای SR-71 سرنگون شود، افسر سیستم های شناسایی در سال ۲۰۱۴ در مورد اولین باری که SR-71 توسط یک موشک ضد هوایی مورد اصابت گلوله قرار گرفت با مجله هوا و فضا صحبت کرد. وی درباره آن ماموریت اضافه کرد: ابتدا چراغ «R» در پنل (ECM) روشن شد. در واقع یک سایت SAM ویتنام ما را در رادار خود ردیابی می کرد. چیزی که ما انتظارش را نداشتیم روشنایی نور«M» بود و به دنبال آن نور «L» در پنل روشن شده بود. این بدان معنی بود که ویتنام شمالی در واقع یک یا چند SAM را به سمت ما شلیک کرده بودند. (نور "R" به این معنی بود که آنها شما را جستجو می کردند، نور "M" به این معنی بود که آنها شما را ردیابی می کردند و نور "L" به این معنی بود که آنها به سمت شما موشک پرتاب می کردند).

سرانجام هواپیمایSR-71 کار خود را انجام داد و از موشک های های دشمن پیشی گرفت. بعداً، ضبط دوربین پرواز نشان داد که در واقع دو موشک SAM دشمن می توانستند بلک برد را ساقط کنند، بنابراین این یک تماس واقعا نزدیک نزدیک بود.

این هواپیما یک هواپیمای قدرتمند بود. خلبانان و افسران نظارت بر ایمنی منطقه‌ای (RSO) برای ایمنی پروازها بسیار ماهر بودند. خدمه تعمیر و نگهداری سخت تلاش کردند تا ایمنی را تضمین کنند و این  امر یکی از عواملی بود که به برتری ایالات متحده در طول جنگ سرد کمک کرد.

حجم ویدیو: 569.90K | مدت زمان ویدیو: 00:00:11 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار