گوناگون

رازهای مخوف قلعه باستانی دراکولا بر بلندای صخره ها در رومانی+ فیلم و تصاویر

رازهای مخوف قلعه باستانی دراکولا بر بلندای صخره ها در رومانی+ فیلم و تصاویر

این قلعه تاریخی برای رمان «برام استوکر » که در سال ۱۹۸۷ با نام «دراکولا» شناخته شد، الهام بخش بوده است.

به گزارش پارسینه، قلعه بران، که به عنوان قلعه باستانی دراکولا نیز شناخته می شود، در منطقه ترانسیلوانیای رومانی و در حدود ۲۸ کیلومتری شهر براشوف قرار دارد. 

Dracula-3

“این قلعه در لبه یک پرتگاه وحشتناک قرار دارد. سنگی که از پنجره بیفتد بدون اینکه به چیزی برخورد کند هزار فوت می افتد! تا جایی که چشم کار می کند، دریایی از سر سبزی درختان است، اینجا و آنجا رشته های نقره ای وجود دارد که در آنها رودخانه ها در دره های عمیق جنگل ها جریان دارند.” - بخشی از کتاب دراکولا نوشته برام استوکر.

قلعه دراکولا، سازه‌ای متعلق به قرن چهاردهم است که در عین حال، افسانه‌های فولکلور شبح‌آوری را که قرن‌ها اروپای شرقی را تسخیر کرده است، به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

Dracular-windown-sm (1)

 

چه چیزی قلعه دراکولا را از سایر قلعه های رومانی متمایز می کند؟

قلعه دراکولا یکی از ارزشمندترین بناهای معماری قرون وسطایی در رومانی است که گردشگران در سراسر جهان آن را به خاطر افسانه‌ای که حول آن می‌چرخد، می‌شناسند و گفته می‌شود که برام استوکر به عنوان الگوی خود برای کتابش یعنی دراکولا از آن استفاده کرده است.

dracula-dining-sm (1)

قلعه دراکولا چه زمانی ساخته شد؟

اولین گزارش مکتوب قلعه، قانونی است که توسط پادشاه آنژو لوئیس اول در سال 1377 صادر شد و به ساکسون‌ها حق ساخت یک ارگ سنگی با هزینه و نیروی کار خود را داد. ساختاری که امروزه دیده می شود تا حد زیادی توسط ساکسون ها از سال ۱۳۷۷ به بعد ساخته شده است. کارکرد اصلی قلعه دراکولا این بود که یک دژ دفاعی در برابر ارتش مهاجم ترکیه باشد. بعدها همچنین به یک پست گمرکی تبدیل شد که گذرگاه کوهستانی بین ترانسیلوانیا و والاچیا را کنترل می کرد.

Dracular-well-sm (1)

آیا ارتباطی بین قلعه دراکولا و رمان دراکولای برام استوکر وجود دارد؟

برام استوکر، رمان کنت دراکولای خون آشام خود را از فرمانروای رومانیایی قرن پانزدهم، یعنی ولاد سوم دراکولیا (ولاد شمشیرباز) الگوبرداری کرده است. در سال ۱۴۶۲، ولاد شمشیرباز دستگیر شد و قبل از انتقال به قلعه ویسگراد، مجارستان، در قلعه ای در ترانسیلوانیا، قطعاً قلعه دراکولا، دستگیر شد. این واقعیت نشان دهنده برجسته ترین پیوند بین قلعه بران و ولاد دراکولیا، شاهزاده والاچیا است. از سوی دیگر، قلعه کنت دراکولا در رمان بر اساس توصیفی از قلعه بران به تصویر کشیده شده است که بر فراز صخره ها واقع است و از این جهت قلعه بران تنها قلعه در ترانسیلوانیا است که با تصویر برام استوکر مطابقت دارد.

Dracula-armour-sm (1)

قلعه دراکولا چقدر بزرگ است؟

۵۷ اتاق در قلعه دراکولا وجود دارد که در چهار طبقه تقسیم شده اند و حدود دو سوم آنها برای عموم آزاد است. بقیه یا دفاتر یا انباری هستند. چندین مجموعه از مبلمان، لباس، سلاح و زره در قلعه به نمایش گذاشته شده است. Bran Compound همچنین شامل پارک سلطنتی با دو دریاچه، رستوران قلعه و تونل زمان است.

ملکه ماری رومانی پس از دریافت قلعه دراکولا به عنوان هدیه در سال ۱۹۲۰ چه تغییراتی در قلعه بران ایجاد کرد؟

برجسته ترین ساکن آن ملکه ماری، همسر پادشاه فردیناند بود که در آغاز قرن بیستم در آنجا زندگی می کرد. با کمک معمار دربار سلطنتی، کارل لیمان، قلعه تبدیل به خانه شد. دو برج اضافه شد؛ اجاق‌های قلعه تبدیل به شومینه شدند. به منظور اطمینان از تامین آب، چاه ۵۷ متری حفر شده در حیاط داخلی بازسازی شد. در سال ۱۹۳۲، یک نیروگاه برق برای تامین برق قلعه و همچنین روستاهای مجاور: بران، شیمون و موئیسیو ساخته شد. همچنین مهمانخانه سنگی، کلیسای چوبی، خانه کودکان و محل سکونت کارکنان ساخته شده است.

dracula-bed-sm (1)

قلعه اکنون یک موزه است که به نمایش هنر و مبلمان جمع‌آوری شده توسط ملکه ماری اختصاص داده شده است. گردشگران می‌توانند داخل قلعه را به تنهایی یا با یک تور راهنمایی شده ببینند.

حجم ویدیو: 5.46M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37 دانلود ویدیو

ارسال نظر

  • ناشناس

    غم زنش درک میکنم ولی ایکاش صبر می کردی و کلیسا نمیدونم چی بگم ولی پرنسس یه زن عجول احمق ضعیف بود البته فکر خودکشی عادیه منم بودم از غم و درد منفجر میشدم هر چند تا حالا مردی برام کاری نکرده وقتی جایی میرم به مردها به چشم بردارن متاهل یا در شرف میبینم اگه ظاهر منفوری دارم شرمنده جادوگر نیستم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار