گوناگون

پرطرفدارترین فیلم های ​ژانر وحشت بهار ۲۰۲۴

پرطرفدارترین فیلم های ​ژانر وحشت بهار 2024

​ژانر وحشت در سال ۲۰۲۴ با شروعی قوی مواجه نشده بود، اما در اکران بهار، وضعیت بهبود یافته و بهترین فیلم‌های ترسناک این سال احتمالاً در همین ماه‌ها منتشر خواهند شد. در حال حاضر، چند فیلم ترسناک مهمی اکران شده که ارزش تماشا دارند و طرفداران ژانر بدون شک از آن‌ها راضی خواهند بود.

به گزارش پارسینه، البته، قضاوت هنوز زود است، اما احساس می‌شود که تم فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۴ ممکن است «سرگرم‌کننده» یا حتی بازیگوشانه باشد. موضوعاتی که در برخی از فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۴ مطرح شده، از جمله تسخیر روح در استخر خانه بازیکن سابق بیسبال، راهبه‌ای که به قاتل تبدیل می‌شود، و دختری که توسط جن به یک شو تلویزیونی می‌آید، ایده‌هایی نو و خلاقانه دارند. این فیلم‌ها همچنین توانسته‌اند هم مخاطب را ترسانده و هم خنده برانگیز باشند.

ژانر کمدی ترسناک در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری به دست آورده است، اما در این فهرست، چند فیلم ترسناک خالص نیز وجود دارد که تنها به ترس و وحشت مخاطب اکتفا دارند. معیار اصلی این ترساندن، تنش ایجاد شده در زمان تماشای فیلم، از جا پریدن مخاطب، حس تعلیق و خونریزی است. بر اساس این معیارها، وبسایت پولیگان به بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۴ که تاکنون اکران شده‌اند، امتیاز داده است.

۱. "شنا در شب" (Night Swim)

night-swim-header-trailer.original_11zon

کارگردان: برایس مک‌گوایر

بازیگران: وایت راسل، کری کندن

امتیاز راتن تومیتوز: ۴۳ از ۱۰۰

خلاصه داستان:

یک خانواده در حومه شهر، متوجه می‌شود که استخر خلوت حیاطشان توسط ارواح تسخیر شده است. "شنا در شب" به عنوان یک فیلم فراطبیعی ترسناک، داستانی سرگرم‌کننده و ترسناک را به تصویر می‌کشد. وایت راسل در نقش یک بازیکن سابق بیسبال به همراه خانواده‌اش به خانه‌ای جدید با یک استخر قدیمی نقل مکان می‌کنند. اما این استخر آرزوها را به واقعیت تبدیل می‌کند و جان آن‌ها را تهدید می‌کند. فیلم "شنا در شب" دارای فضایی خاص است که به صورت پیوسته از حالت کمدی به ترسناک در رفت‌وآمد است. این فیلم ممکن است از دیدگاه برخی طرفداران ژانر ترسناک پرهیزگار باشد، اما با ایده‌های کم و لحظات خاصی که دارد، به مخاطبانی که علاوه بر ترسناک بودن، به دنبال سرگرمی نیز هستند، خوشایند است. برای میزان ترسناکی که ارائه می‌دهد، این فیلم امتیاز سه از ده را کسب می‌کند.

۲. "آخر شب با شیطان" (Late Night with the Devil)

late1-jcpq-videoSixteenByNine3000

کارگردان: کالین کایرنز، کامرون کایرنز

بازیگران: دیوید دستمالچیان، لورا گوردون، ایان بلیس، فایسال بازی، اینگرید تورلی، ریس اوتری، جورجینا هگ، جاش کونگ تارت

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۱ از ۱۰۰

خلاصه داستان:

در یک قسمت ویژه برنامه گفت‌وگوی شب هالووین در سال ۱۹۷۷، مجری برنامه، جک دلروی جاه‌طلب، یک دختر جن‌زده را به برنامه دعوت می‌کند تا رتبه‌بندی را بهبود بخشد. "آخر شب با شیطان" یک فیلم مستند فوق‌العاده است که داستان پشت صحنه آخرین قسمت یک برنامه گفت‌وگوی دهه ۱۹۷۰ را روایت می‌کند. این فیلم به صورت کاملاً واقعی و درست نشان می‌دهد که چگونه برنامه در دوره نزولی خود پایان می‌یابد و مجری و تهیه‌کنندگان برای جلب مخاطبان بیشتر تصمیم می‌گیرند در قسمت پایانی با شیطان تماس بگیرند. بازیگری شگفت‌انگیز دیوید دستمالچیان به عنوان مجری برنامه، با نشاط و انرژی جیمی کارسون، مجری مشهور امریکایی، تصویری زیبا از این دوران را به تماشاچیان ارائه می‌دهد. واقع‌گرایی واضح در این فیلم، آن را به یک تجربه بی‌نظیر برای تماشاگران تبدیل کرده است. این فیلم برای میزان وحشت که ارائه می‌دهد، امتیاز پنج از ده را کسب می‌کند.

۳. "ابیگیل" (Abigail)

10-abgl-dm-mobile-banner-1080x745-now-pl-f01-030624-6622a17ae5868-1

کارگردان: مت بتینلی-اولپین، تایلر جیلت

بازیگران: ملیسا باررا، دن استیونز، آلیشا ویر، کاترین نیوتون، ویلیام کتلت، کوین دورند، آنگوس کلاود، جانکارلو اسپوزیتو

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ از ۱۰۰

خلاصه داستان:

گروهی از آدم‌رباها دختری که فرزند یک شخصیت قدرتمند است ربوده و نگهداری می‌کنند. آن‌ها باید تا زمانی که او هویت واقعی خود را فاش کند، او را نگهداری کنند. "ابیگیل" بازسازی فیلم "دختر دراکولا" از سال ۱۹۳۶ است و از کارگردانان فیلم "آماده‌ای؟" است. بازیگران خوب و فیلمنامه متفاوت آن، این فیلم را جذاب می‌کند. با وجود اینکه "ابیگیل" بیشتر به عنوان یک فیلم کمدی ترسناک تلقی می‌شود تا ترسناک، اما با لحظات طنز و جذابی که دارد، توانسته است مخاطبان را سرگرم کند. امتیاز این فیلم از ده، شش است.

۴. "معصوم" (Immaculate)

NE_FilmReview_Immaculate_11zon

کارگردان: مایکل موهان

بازیگران: سیدنی سوئینی، آلوارو مورته، بندتا پورکارولی، دونا رومانو، جورجو کولانجلی، سیمونا تاباسکو

امتیاز راتن تومیتوز: ۶۰ از ۱۰۰

خلاصه داستان:

یک راهبه متعهد بعد از ورود به یک صومعه متوجه می‌شود که باردار است. "معصوم" در ژانر وحشت روانشناختی، داستان یک راهبه بسیار متعهد را روایت می‌کند که بعد از مدتی در یک صومعه، باردار می‌شود. این فیلم با فیلمبرداری زیبا و بازی خوب بازیگرانش، جذابیت خاصی دارد. اما میزان خونریزی وحشتناک در آن، آن را از بین بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۴ می‌برد. امتیاز "معصوم" از ده، هفت است.

۵. "در یک طبیعت وحشی" (In a Violent Nature)

efe326b35200bb79cdaf8faefdf4e286_11zon

کارگردان: کریس نش

بازیگران: رای برت، کامرون لاو، ریس پریسلی، لیام لئون، آندرئا پالکوویچ، لارن مری تیلور

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ از ۱۰۰

خلاصه داستان:

یک آدمکش بی‌صدا در حومه اونتاریو جوانانی را به قتل می‌رساند و این نوجوانان قربانیانش به راوی خود تبدیل می‌شوند.

"در یک طبیعت وحشی" از بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۴ است و از نظر برخی منتقدان یکی از منحصربه‌فردترین آثار این سال به شمار می‌رود. در این فیلم، با فرمولی که آدمکش بی‌صدا جوانان را به قتل می‌رساند، از زاویه‌ی راوی خود روایت می‌شود. این نگاه جدید و متفاوت به ژانر وحشت، "در یک طبیعت وحشی" را از سایر فیلم‌های مشابه تمایز می‌دهد. بازیگران عالی و فیلمبرداری زیبا، این فیلم را از دیگر آثار مشابه متمایز می‌کند. با اینکه این فیلم به طور کلی یکی از آرام‌ترین فیلم‌های ترسناک سال است، اما زمانی که به لحظه‌های خشن و ترسناک خود می‌رسد، تبدیل به یکی از بهترین‌ها می‌شود. به میزان وحشت، "در یک طبیعت وحشی" از ده، هشت امتیاز دریافت کرده است.

۶. "اولین طالع نحس" (The First Omen)

MV5BMzI2YmYwZWYtNzgzNi00ODU2LWE1NWMtZmY4NTJjYzIyNTIxXkEyXkFqcGdeQXVyMTM1NjM2ODg1._V1_

کارگردان: آرکاشا استیونسون

بازیگران: نل تایگر فری، توفیک برهوم، سونیا براگا، رالف اینسون، بیل نای

امتیاز راتن تومیتوز: ۶۹ از ۱۰۰

خلاصه داستان:

داستان یک زن آمریکایی را دنبال می‌کند که برای کار در کلیسا به رم فرستاده می‌شود، اما مواجه با یک توطئه شوم می‌شود که به وجود آمدن ضدمسیح را تسهیل می‌کند.

"اولین طالع نحس"، پیش‌درآمدی جدید به مجموعه "طالع نحس" است که از سال ۱۹۷۶ محبوبیت دارد. این فیلم داستان یک زن آمریکایی را روایت می‌کند که برای کار در کلیسا به رم فرستاده می‌شود و در آنجا با یک توطئه شوم روبرو می‌شود که باعث به وجود آمدن ضدمسیح می‌شود. این فیلم نگاهی جسورانه به جنبه‌های مختلف مذهب دارد و در کنار خونریزی و ترس، موضوعاتی اجتماعی و مذهبی را مطرح می‌کند. با این حال، امتیاز آن از ده، نه است، اما برای طرفداران ژانر ترسناک، "اولین طالع نحس" یک گزینه جذاب است.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار