گوناگون

نگاهی به عجایب و شهرهای باستانی خارق العاده در اعماق دریا + تصاویر

نگاهی به عجایب و شهرهای باستانی خارق العاده در اعماق دریا + تصاویر

شگفتی های باستان شناسی در زیر آب، با شهرها و مجسمه ها و گنجینه های عجیب، اسراری عمیق را آشکار می کنند .

به گزارش پارسینه، مدت ها قبل از توسعه تمدن مدرن، زمین شاهد تولد و متعاقب آن سقوط امپراتوری ها و شهرهای متعددی بود. امروزه، این عجایب و شهرهای باستانی خارق العاده به طور مرموزی در زیر سطح اقیانوس ها و دریاها در سراسر جهان قرار دارند.

ا) کاخ کلئوپاترا در اسکندریه مصر

در زیر آب های درخشان دریای مدیترانه، کاخ کلئوپاترا، قرار دارد. این مکان باستانی زیر آب که در شهر شلوغ اسکندریه در مصر واقع شده است. هنگامی که در این مکان باستانی در دریا فرو می‌روید، بلافاصله در عظمت مصر باستان غوطه‌ور می‌شوید، جایی که مجسمه‌های حکاکی شده‌ای از خدایان و الهه‌ها استوار در دریا قرار گرفته‌اند.

DUO

ابوالهول های قدرتمند، تجسم معماری مصر باستان، در زیر نور سوسو زننده خورشید که توسط آب پخش می شود، بسیار زیبا به نظر می رسند. در این مکان باستانی همچنین ویرانه‌های تاریخی دست نخورده کشتی‌های جنگی پراکنده شده است، که بیانگر دفاع تاکتیکی زمان های دور است که به‌طور باورنکردنی برای محافظت از کاخ وجود داشت.

۲) شهر شیرها در دریاچه کیاندائو چین 

دریاچه کیاندائو، بهشت آب شیرین واقع در چین، رازی مرموز در اعماق خود دارد. در اینجا شهر شیرها که در محلی با نام شی چنگ نیز شناخته می شود، غوطه ور است. این شهر که با وجود مقبره آبی آن ، به طرز چشمگیری حفظ شده است، پیوندی حیاتی با گذشته غنی چین دارد. دیوارها و ساختمان‌های شهر باستانی به‌طور نامتناسب در زیر آب فرو رفته‌اند، اما هنوز هاله‌ای باشکوه از فرهنگ ساکنان گذشته‌شان، یعنی «سلسله هان»، را نشان می دهند. زیبایی معماری شهر حفظ شده است و بینشی دقیق از تاریخ چین ارائه می دهد.

1_G5GIJEudwI6TCmRUOAaQyQ

۳) شهر غرق شده پاولوپتری در یونان 

این شهر که در آب های عمیق یونان واقع شده، داستان هایی از سکونتگاه های گمشده در دوران باستان را روایت می کند. شهر غرق شده پاولوپتری یک شگفتی باستان شناسی است که قدمت آن به بیش از ۵۰۰۰ سال قبل می رسد. ویرانه‌های شهر به‌طور شگفت‌انگیزی دست نخورده باقی مانده‌اند. این مکان باستانی غرق شده، روایتی از سبک زندگی یک جامعه را در عصر برنز ارائه می دهد. شهر زیر آب پاولوپتری، با خیابان‌ها و ساختمان‌های به‌خوبی حفظ‌شده‌اش، برشی ملموس از تاریخ را به نمایش می‌گذارد.

Pavlopetri

۴) شهر غرق شده هراکلیون در مصر

هراکلیون که زمانی شهری پر از زندگی بود و اکنون پژواک عصری دیگر است، در دهانه رود نیل توسط دریای مدیترانه احاطه شده است. جایی که در گذشته های دور زمزمه‌های تجاری، آیین‌های مذهبی و مذاکرات سیاسی فضا را پر می‌کرد، اکنون ساکت و آرام در زیر آبها است.

images (1)

۵) شهر غرق شده بایا در ایتالیا

در دوران اوج خود، بایا در ایتالیا، محل اقامت شخصیت‌های تأثیرگذار رم، از جمله ژولیوس سزار و نرون بود. گواهی بر زمان عظمت و جلال که امروز، در زیر دریا نهفته است. هنگامی که غواصان در این شهر زیر آب فرو می روند، با شکوه و جلال ویلاهای مجلل، مجسمه های حکاکی شده مواجه می شوند که چشم اندازی منحصر به فرد از زندگی به عنوان اشراف رومی ارائه می دهند.

images (2)

۶) بنای یادبود یوناگونی در ژاپن

در سواحل ژاپن، معمایی در زیر امواج آب قرار دارد، مکانی جذاب که به «یادبود یوناگونی» معروف است. این سازه با زوایای دقیق، لبه‌های صاف و ستون‌های سفت و سخت، به‌طور غیرعادی ساخته دست بشر به نظر می‌رسد. برخی استدلال می کنند که طبیعت معمار این معمای زیر آب است و این سازه را به مجموعه ای از پدیده های زمین شناسی نسبت می دهند. در مقابل، دیگران مشتاقانه ادعا می کنند که ویرانه ها بقایای یک تمدن ژاپن باستان است.

yonaguni-island-japan

این شگفتی های باستان شناسی در زیر آب اسراری عمیق را آشکار می کنند. آنها با داشتن ویرانه های تاریخی غوطه ور در آب، نگاه های اجمالی جذابی به گذشته ارائه می دهند. خواه کاوش در گنجینه های غرق شده یا درک تفاوت های ظریف اکتشافات باستان شناسی دریایی باشد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار