گوناگون

در پی حملات پهپادی گردان‌های الاشتر به اسرائیل؛ بحرین هم به محور مقاومت پیوست

در پی حملات پهپادی گردان‌های الاشتر به اسرائیل؛ بحرین هم به محور مقاومت پیوست

بال نظامی جنبش مقاومت بحرین، روز پنجشنبه با پذیرفتن حمله به بندر استراتژیک ایلات در جنوب شرقی سرزمین های اشغالی فلسطین، به سایر گروه های مقاومت پیوست که در حمایت از مردم غزه، حملاتی گسترده را علیه رژیم صهیونیستی ترتیب داده اند.

به گزارش پارسینه و به نقل از روزنامه ایران؛ این در حالی است که دولت بحرین بیش از سه سال است، روابط خود را با تل آویو عادی سازی کرده است.

به گزارش پلستاین کرونیکل، این نخستین بار از آغاز جنگ غزه تاکنون است که گردان های اشتر (سرایا الاشتر)، بال نظامی جنبش مقاومت بحرین، مسئولیت عملیاتی نظامی در خاک اراضی اشغالی فلسطین را می پذیرد. بنا براین گزارش، این گردان ها در بیانیه ای که روز پنجشنبه در این خصوص منتشر کرد، با تاکید بر اینکه نخستین حمله خود علیه مواضع رژیم صهیونیستی را روز 27 آوریل انجام داده اند، تاکید کرد، هدف آنان در این حمله، دفتر مرکزی «تراکنت»، حمل ونقل زمینی رژیم صهیونیستی در بندر ایلات بوده است.

این گروه در بیانیه خود همچنین تاکید کرد، عملیات آنها علیه مواضع اسرائیلی تا زمانی که جنگ غزه به پایان نرسد، ادامه خواهد یافت. گردان های اشتر دیروز نیز دومین عملیات خود را کلید زد و دیگر بار بندر ایلات را هدف گرفت. این گردان ها در بیانیه ای در همین خصوص تاکید کرد، به یک هدف حیاتی حمله کرده است. حمله گردان های اشتر به بندر استراتژیک رژیم صهیونیستی که از گلوگاه های مهم اقتصادی آن است، بیانگر پیامی ویژه به سران تل آویو است، مبنی بر اینکه این گروه می تواند در کنار انصارالله یمن فشارهای اقتصادی علیه رژیم صهیونیستی را بیش از پیش کند، زیرا این گردان ها با توجه به استقرار در بحرین، خواهند توانست، حمل ونقل رژیم صهیونیستی را از طریق مسیری که از اراضی اشغالی به بنادری در خلیج فارس کشیده شده مختل کنند.

در پی حملات پهپادی گردان‌های الاشتر به اسرائیل؛ بحرین هم به محور مقاومت پیوست

به گزارش تارنمای خبری، تحلیلی کریدل، گردان های اشتر، بال نظامی مقاومت بحرین همراه با این بیانیه خود، تصاویری را نیز از گروهی از پهپادهای خود منتشر کرد که به سمت سرزمین های اشغالی به پرواز درآمده بودند. این ویدیو همچنین تصاویری از ردا الغصره، مصطفی یوسف و محمود یحیی از اعضای نیروهای مقاومت بحرین که سال 2017 هنگام تلاش برای فرار از زندان بحرین به شهادت رسیده بودند و همچنین تصویر احمد الممالی، یکی دیگر از اعضای این جنبش را که سال 2019 اعدام شد نشان می دهد که تصاویر آنها در حال نصب شدن روی پهپادهای گسیل شده به سمت ایلات هستند.

به گزارش نیوزویک، در حالی که رژیم صهیونیستی هنوز حاضر به تایید حمله به ایلات نشده است، سفارت بحرین در امریکا، به نقل از محمد العباسی، سخنگوی مرکز ارتباطات این کشور، با طرح این ادعا که دولت منامه گردان های اشتر را یک گروه تروریستی می داند، مخالفت خود را با حملاتی از این دست اعلام کرد. البته چنین موضع گیری از جانب منامه غافلگیرانه نیست، زیرا گردان های اشتر از سال 2013 به این سو فعالیت های خود را علیه منامه و پادشاهی آل خلیفه آغاز کرده و حملاتی را نیز علیه نیروهای نظامی این کشور انجام داده است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار