گوناگون

تحول شیائومی از تولید گوشی تا خودرو برقی هوشمند+فیلم

تحول شیائومی از تولید گوشی تا خودرو برقی هوشمند+فیلم

سال های بعد به نظر می رسد نامی از تسلای پر ادعا و خودروهای پرهزینه اروپایی و امریکایی نباشد و چین اگر جنگ جهانی رخ ندهد همه کاره جهان شود و رقیبی در صنعت خودرو برای خود نداشته باشد.

به گزارش پارسینه و به نقل از اقتصاد ایران، شیائومی به طور رسمی از پنج فناوری اصلی شیائومی EV – موتور الکترونیکی، باتری، هیپر دای-کستینگ شیائومی، رانندگی خودکار پایلوت شیائومی و کابین هوشمند رونمایی کرد. هدف شیائومی از توسعه فناوری‌های اصلی پایه، بازتعریف فناوری صنعت خودرو است.

اولین محصول شیائومی EV – شیائومی SU7 ، با طراحی فوق العاد اسپرت و البته چشمگیر با نام ( سو سون ) نام گرفت. شیائومی SU7 که به‌عنوان یک «سدان فول سایز با کارایی بالا با فناوری‌های زیست‌محیطی» قرار دارد، قصد دارد محدودیت‌های عملکرد، اکوسیستم و فضای هوشمند تلفن همراه را کنار بگذارد.

شعار شیامی یک شعر چینی است «با قدم های محکم از قله اش می گذریم». لی جون، بنیانگذار، رئیس و مدیر عامل گروه شیائومی، اظهار داشت که ورود شیائومی به صنعت خودرو نشان‌دهنده جهش قابل توجهی از صنعت گوشی‌های هوشمند به خودروسازی است. لی جون در ادامه بیان کرد که صنعت خودروسازی با قدمت یک قرن امروزه فضای رقابتی محدودی دارد: “شیائومی تصمیم گرفته است ده برابر سرمایه گذاری کند و به یکی از پنج خودروساز برتر جهانی تبدیل شود.

 

پشت پرده این خودروی جنجالی چیست

خودروهای الکتریکی هوشمند به سمت ادغام صنعت خودرو با لوازم الکترونیکی مصرفی و اکوسیستم های هوشمند گرایش دارند. ادغام فن آوری های روز یک گام ضروری برای تکامل این صنعت است. لی جون اظهار داشت که با ادغام تولید صنعتی، نرم افزار هوشمند و هوش مصنوعی، Xiaomi EV به طور کامل صنعت خودرو را بازتعریف خواهد کرد و جهشی قابل توجه در چشم انداز فناوری آن را رقم خواهد زد.

Xiaomi EV متعهد به رویکردی از پایین به بالا است که از توسعه فناوری‌های اصلی پایه و تحقیقات مستقل عمیق در بخش‌های کلیدی فناوری شروع می‌شود. Xiaomi EV با تعهد به “سرمایه گذاری ده برابری، بیش از ۱۰ میلیارد یوان در مرحله تحقیق و توسعه اولیه سرمایه گذاری کرده است. تیم تحقیق و توسعه شامل بیش از ۳۴۰۰ مهندس و بیش از هزار متخصص فنی در حوزه های مهم در چین و خارج از کشور است.

 

 

موتور الکترونیکی با رکوردی جهانی

8oCIz7VCwWxP

در روز معرفی “سو سون” ، شیائومی موتورهای الکترونیکی توسعه یافته و تولید شده مستقل خود، HyperEngine V6/V6s و HyperEngine V8s خود را به نمایش گذاشت. این سه موتور الکترونیکی که از فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند فناوری خنک‌کننده روغن کامل دوطرفه، طراحی مدار روغن S شکل و طراحی لایه‌های فولادی سیلیکونی مبهم استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است، HyperEngine V8 با حداکثر سرعت ۲۷۲۰۰ دور در دقیقه، خروجی ۴۲۵ کیلووات و حداکثر گشتاور ۶۳۵ نیوتن متر، رکورد جهانی را برای E-motor ها به ثبت می رساند. برای فعال کردن استاندارد بیش از ۲۷۲۰۰ دور در دقیقه، HyperEngine V8s از اولین صفحه فولادی سیلیکونی فوق‌العاده با استحکام با استحکام کششی ۹۶۰ مگا پاسکال استفاده می‌کند که دارای استحکامی است که بیش از دو برابر از عرضه‌های اصلی صنعت پیشی می‌گیرد.

برای طراحی خنک‌کننده، HyperEngine V8s از فناوری خنک‌کننده روغن کامل دوطرفه و طراحی مدار روغن S شکل استفاده می‌کند. برای استاتور، از یک مدار روغن موتوری استفاده می‌شود که سطح اتلاف گرما را تا ۱۰۰% افزایش می‌دهد و اثر خنک‌کنندگی تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد را به دست می‌آورد. در همین حال، بخش روتر از یک مدار روغن S شکل ثبت اختراع استفاده می کند، که منطقه اتلاف گرما را تا ۵۰٪ افزایش می دهد این، لایه‌بندی‌های فولادی سیلیکونی استاتور دارای طراحی پلکانی هستند که باعث افزایش بیشتر ناحیه اتلاف گرما تا ۷ درصد بیشتر می‌شود.

موتورهای الکترونیکی HyperEngine V6/V6s خود ساخته شیائومی دارای سرعت چرخشی پیشرو در ۲۱۰۰۰ دور در دقیقه است که از قدرتمندترین موتور الکتریکی تولید انبوه در سطح جهان محسوب می شوند. در میان آنها، ابر موتور HyperEngine V6 دارای حداکثر قدرت ۲۹۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر است، در حالی که ابر موتور HyperEngine V6 به حداکثر قدرت ۳۷۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر می رسد.

 

باتری قدرتمند و جان سخت

شیائومی همچنین فناوری باتری یکپارچه CTB را از طریق فناوری نوآورانه سلول معکوس، لایه میانی الاستیک چند منظوره و یک سیستم سیم کشی مینیمال توسعه داده است. راندمان یکپارچه سازی باتری ۷۷.۸ درصد، بالاترین باتری CTB در سراسر جهان، بهبود عملکرد کلی ۲۴.۴ درصد و کاهش ارتفاع ۱۷ میلی متری با حداکثر ظرفیت باتری تا ۱۵۰ کیلووات ساعت و محدوده تئوری شارژ مجدد CLTC بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر است.

برای اطمینان از عملکرد پایدار در طول سفرهای طولانی، شیائومی از استانداردهای طراحی ایمنی پیشرو در صنعت خودرو استفاده می کند. شیر کاهش فشار رو به پایین به سرعت انرژی را در شرایط شدید آزاد می کند و ایمنی کابین مسافر را به حداکثر می رساند. یک سیستم حفاظت فیزیکی ۱۴ لایه ای قوی شامل سه لایه پشتیبانی بالا، سه لایه محافظ جانبی و هشت لایه محافظ پایین است.

از نظر اتلاف گرما، یک راه حل خنک کننده آب دو طرفه صفحات اتلاف حرارت را در هر دو طرف طولانی سلول های باتری اجرا می کند و به مساحت خنک کننده ۷.۸ متر مربع دست می یابد – چهار برابر میانگین صنعت. طرفین سلول های باتری دارای ۱۶۵ قطعه عایق ایروژل است که قادر به مقاومت در برابر درجه حرارت تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد است.

3GZgQuNefAk6

Xiaomi EV مجهز به سیستم مدیریت باتری (BMS) خود توسعه یافته با ASIL-D، بالاترین سطح ایمنی عملکردی است. این BMS شامل سه مانیتور و آلارم فرار حرارتی مستقل به همراه یک سیستم هشدار اولیه شبانه روزی است. هر باتری شیائومی دارای قابلیت اطمینان پیشرو در صنعت است و تحت سخت‌ترین آزمایش‌های ایمنی باتری، از جمله تأیید ایمنی + ۱۰۵۰ و ۹۶ برابر استاندارد بین‌المللی مدت زمان تست دوام است.

 

Hyper Die-Casting شیائومی

شیائومی از تکنولوژی Hyper Die-Casting T9100 شیائومی و مواد آلیاژی دایکاست اختصاصی خود به نام Xiaomi Titans Metal رونمایی کرده است که آن را به تنها خودروساز داخلی تبدیل می کند که به طور همزمان در زمینه ریخته گری کلان صنعتی و مواد خود تحقیق می کند.

Xiaomi Hyper Die-Casting T9100 مساحتی برابر با ۸۴۰ متر مربع را پوشش می دهد که وزن کلی آن ۱۰۵۰ تن است و نیروی قفل مرکزی آن به ۹۱۰۰ تن می رسد. شیائومی یک سیستم چک کردن کیفیت مدل پایه ایجاد کرده است که می تواند بازرسی تک تک قطعات را در عرض ۲ ثانیه کامل کند و بازدهی ده برابر بیشتر از بازرسی دستی را ارائه می دهد. استفاده از این سیستم دستاورد قابل توجهی را برای Xiaomi EV ممکن می‌سازد، زیرا قسمت زیرین بدنه عقب این خودرو را در یک قطعه ادغام می‌کند، و اتصالات جوشی را تا ۸۴۰ کاهش می‌دهد، واین تکنولوژِی وزن کلی خودرو را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهد و زمان تولید را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.

la6X1FRPmDV7

در تحقیق و توسعه مواد، شیائومی، شیائومی Titans Metal را تولید کرده است که یک ماده ریخته گری با مقاومت بالا، انعطاف پذیری بالا و عملیات حرارتی است. «سیستم شبیه‌سازی عملکرد چند ماده» که خود ساخته شیائومی است، فرمول آلیاژی بهینه را از بین ۱۰.۱۶ میلیون گزینه انتخاب می‌کند و ترکیبی عالی از استحکام، انعطاف‌پذیری و پایداری را تضمین می‌کند.

در حالی که صنعت بر روی تناژ فشار گیره ریخته گری متمرکز است، شیائومی به طور مداوم یک مسیر تحقیقاتی کامل را دنبال می کند. شیائومی تقریباً تمام جنبه های زنجیره بزرگ صنعتی ریخته گری را تکمیل کرده است.

 

رانندگی خودکار پایلوت شیائومی

در زمینه فناوری نرم افزار هوشمند، شیائومی مزیت منحصر به فرد خود را به عنوان یک رهبر فناوری جهانی به نمایش گذاشته است که باعث ادغام صنایع خودروسازی و الکترونیک با اکوسیستم های هوشمند می شود. از نظر رانندگی خودکار، شیائومی پیشگام سه فناوری کلیدی است: فناوری BEV تطبیقی، مدل بنیادی نقشه برداری جاده و فناوری شبکه اشغال Super-Res. است.

فناوری تطبیقی ​​BEV یک نوآوری پیشرو در صنعت است که الگوریتم‌های ادراک متفاوتی را بر اساس سناریو فراخوانی می‌کند. شبکه ادراک دارای حداقل دانه بندی ۵ سانتی متر و حداکثر ۲۰ سانتی متر است، با محدوده تشخیص از ۵ سانتی متر تا ۲۵۰ متر. این فناوری دید وسیع تری را در سفرهای شهری و دید گسترده تر در سناریوهای با سرعت بالا و دقت بیشتر در هنگام پارک را تضمین می کند.

 

کابین هوشمند

pQZrNXcPgylA

کابین هوشمند EV شیائومی از معماری “انسان محور” استفاده می کند و دارای یک کنسول مرکزی ۱۶.۱ اینچی ۳K، یک صفحه نمایش ۵۶ اینچی HUD، یک داشبورد چرخان ۷.۱ اینچی، و دو پایه پشتی صندلی است که این امکان را فراهم می کند. نصب دو تبلت این دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۹۵ در خودرو با قدرت محاسباتی هوش مصنوعی تا ۳۰ تاپس است که تجربه تعاملی نهایی را با اتصال پنج صفحه نمایش مختلف ممکن می کند.

تجربه تعاملی کابین هوشمند شیائومی مشابه تبلت‌ها است و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به منحنی یادگیری، سریع خود را تطبیق دهند. این سیستم فوق‌العاده روان عمل می‌کند، با سیستم‌عامل خودرو در ۱.۴۹ ثانیه پس از باز شدن قفل درب، راه‌اندازی می‌شود. علاوه بر این، اتصال متقابل یکپارچه بین دستگاه های هوشمند و EV را ارائه می دهد. به عنوان مثال، هنگامی که تلفن به داخل کابین آورده می شود، کنسول به طور خودکار یک نماد را نمایش می دهد و دسترسی آسان به رابط تلفن را با یک لمس امکان پذیر می کند.

کلام آخر

شیائومی SU7 با فناوری پیشرفته و تجربه رانندگی پیشرفته به عنوان اوج عملکرد ظاهر می شود. Xiaomi SU7 Max با یک موتور الکترونیکی خود توسعه یافته – HyperEngine، فناوری باتری یکپارچه CTB، و یک سری از نوآوری های فن آوری چالش برانگیز، مانند ساختار بدنه تولید شده از خوشه ریخته گری Hyper Die-Casting T9100 شیائومی، به صفر می رسد. شتاب صد تا صد در ۲.۷۸ ثانیه، خود را محکم در کلوپ “سوپراسپرت زیر ۲ ثانیه” قرار می دهد، در حالی که می تواند به حداکثر سرعت خیره کننده ۲۶۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.

سال های بعد به نظر می رسد نامی از تسلای پر ادعا و خودروهای پرهزینه اروپایی و امریکایی نباشد و چین اگر جنگ جهانی رخ ندهد همه کاره جهان شود و رقیبی در صنعت خودرو برای خود نداشته باشد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار