گوناگون

استفاده از تکنولوژی عجیب پورتال برای ارتباط مردم سراسر جهان با یکدیگر+ فیلم

استفاده از تکنولوژی عجیب پورتال برای ارتباط مردم سراسر جهان با یکدیگر+ فیلم

شهر ویلنیوس در لیتوانی یک "پورتال دیجیتال" به شهری دیگر برای کمک به حفظ ارتباط مردم ایجاد کرد و هدف از این پروژه، ترغیب مردم به "بازنگری در مورد ایده وحدت" است.

به گزارش پارسینه، شهر ویلنیوس در لیتوانی راه حل جالبی برای ارتباط با سایر نقاط جهان پیدا کرده است ؛ تکنولوژی عجیب پورتال که بی‌درنگ به شهری دیگر متصل می شود. این پرتال دیجیتال عجیب کاملاً شبیه به فیلم/نمایش علمی تخیلی قدیمی Stargate است.

شهر ویلنیوس یک "در" دایره ای برای پورتال در نزدیکی ایستگاه قطار خود نصب کرده که به پورتالی در لوبلین در لهستان، در حدود ۶۰۰ کیلومتری (یا تقریباً ۳۷۵ مایل) دورتر متصل می شود. 

گو ویلنیوس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:« این پورتال‌ها هر دو دارای صفحه‌نمایش‌های بزرگ و دوربین‌هایی هستند که تصاویر زنده بین دو شهر را پخش می‌کنند» 

به گفته سازندگان، این وسیله نوعی پل دیجیتالی به منظور تشویق مردم به "تجدید نظر در معنای وحدت" است.

گیلیس، رئیس بنیاد می گوید: این قبیله گرایی، فقدان همدلی و درک محدود از جهان است که اغلب به مرزهای ملی ما محدود می شود. او می‌گوید که این پروژه «پلی است که متحد می‌کند و دعوتی برای غلبه بر تعصبات و اختلافات مربوط به گذشته است».

طراحی دایره ای که چرخ زمان را فرا می خواند و یک "نماد علمی تخیلی شناخته شده" است، توسط مهندسان مرکز خلاقیت و نوآوری در دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس طراحی شده است. ساخت آن پنج سال زمان برده است و سازمان دهندگان می گویند برنامه هایی برای اضافه کردن پورتال در شهرهای دیگر در آینده وجود دارد.

از طراحی و مدل‌سازی سه‌بعدی گرفته تا توسعه محتوای دیجیتال و چالش‌های لجستیکی – پروژه‌ای مانند این نیاز به یک تیم گسترده و چند منظوره دارد. به گفته آداس مسکناس مدیر LinkMenu fabrikas «پروژه‌های معناداری مانند این زمانی متولد می‌شوند که افراد مختلف موفق به همکاری با یکدیگر و دستیابی به هماهنگی شوند».

گفتنی است پورتال‌ها یا درگاه‌ها در عرصه متافیزیک می‌توانند به عنوان پلی برای اتصال به دنیاهای موازی، ابعاد یا حالات وجودی مختلف در نظر گرفته شوند. این بازشوهای فراطبیعی محدود به فضا و زمان فیزیکی نیستند بلکه در عرصه انرژی و آگاهی وجود دارند.

گفته می شود که این پورتال‌ ها اغلب به عنوان درگاه‌هایی به دنیاهای موازی یا واقعیت‌های جایگزین عمل می‌کنند. امری که تاکنون بیشتر در کتاب‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دیده شده است و به لحاظ علمی هنوز اثبات نشده است.

حجم ویدیو: 1.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:17 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار