گوناگون

اعتراف دیرهنگام صداوسیما به خسارت بار بودن مسکن مهر

پارسینه: بخش خبری ساعت 21 شب گذشته (22 فروردین) در دو گزارش مختلف به ناکارآمدی مسکن مهر اشاره کرد.

به گزارش راوی پرس، بعد از انتقادهای گسترده و کارشناسی شده نسبت به انبوه سازی های بی هدف در اطراف کلان شهرها با هدف خانه دار کردن مردم و رساندن سود های میلیاردی به انبوه سازان حامی دولت احمدی نژاد در کنار برداشت های بی رویه و بدون حساب از اعتبارات عمرانی - اجرایی و صندوق ذخیره ملی، امروز با ارائه آمار 118 هزار مسکن مهر بدون متقاضی، هم سخنان اخیر رییس جمهور تایید شد و هم راز انبوه سازی های عوام فریبانه در دولت قبل آشکار شد.

دکتر روحانی چند روبل در دیدار مدیران بنیاد مسکن گفته ود ساخت چهار دیواری در وسط بیابان به معنای خانه دار کردن مردم نیست آنهم بدون در نظر گرفتن، الزامات، نیازمندی ها و همچنین آمایش سرزمینی. و حالا کم کم ابعاد فسادآور و هزینه بر، مسکن مهر مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار راوی، شب گذشته خبر ساعت 21 در دو باکس متفاوت به انتقاد از ساخت مسکن مهر پرداخت و البته اشاره ای به رفتار عوام فریبانه دولت قبل نداشت. در گزارش اول با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی و مشکل بسیاری از مدارس مبنی بر نبود صندلی و فضای استاندارد آموزشی، با نمایش تصاویری از مسکن مهر و بدون اشاره به این طرح دولت قبل، تاکید داشت: انبوه سازان باید در ساخت و سازهای خود، فضاهای آموزشی را نیز در نظر بگیرند تا مردم مجبور نباشند تحصیل فرزندان خود را در فضاهای کوچک، غیر استاندار و با کیفیت پایین آموزشی مشاهده کنند.

این گزارش با استفاده از نظرات مردم و محصلان فضاهای غیر استاندار آموزشی، روند ساخت مسکن مهر بدون در نظر گرفتن فضاهای فرهنگی، آموزشی و تفریحی زیر سوال برد، نکته ای که سالها قبل بسیاری از کارشناسان بر آن تاکید کردند اما دولت احمدی نژاد کار خود را انجام داد و بازهم بر اساس پیش بینی ها، تا دو سال دیگر، اغلب فضاهای مسکن مهر در اطراف تهران و کلان شهرها، به مراکز غیر رسمی فساد تبدیل خواهد شد چرا که از لحاظ امنیتی، نظارتی و فرهنگی هیچ زیرساختی در آنها تعبیه نشده است.

به گزارش خبرنگار راوی، در بخش دیگری از خبر ساعت 21 نیز با اشاره به خبر 118 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی، از مشوق های دولت در خصوص خرید این واحدها پرسیده شد که در پایان جمع بندی گزارش و گفتگو اینگونه بود که برای ساخت مسکن مهر در برخی نقاط، هیچگونه کار کارشناسی صورت نگرفته و حالا باید با انواع تخفیف و مشوق های مختلف، مردم را برای خرید این خانه های خالی، ترغیب کرد.

اتفاقی که مطمئنا رخ نخواهد داد و خانه های خالی مسکن مهر روز به روز بیشتر خواهد شد چرا که گزارش ها حکایت از آن دارد که بسیاری از ساکنان مسکن مهر در صدد فروش خانه خود هستند!

ارسال نظر

  • ناشناس

    ببخشید صدا و سیما مجبور به پوشش برخی حرفهای احمقانه اقایان است وگرنه تا به حال هیچ کارشناس بی طرفی جایگزینی برای مسکن مهر ارائه نداد

  • علی

    باسلام اگرمسکن مهرنبود بسیاری ازجوانان خانه دارنمیشدند به امیدروزی که خانه ام رادرپرند تحویل بدهند

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد