گوناگون

احتمال کاهش تولید میوه امسال

پارسینه: مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به احتمال کاهش محصول میوه در سال جاری در کشور، گفت: میزان خرید ۱۱۰۰ تن میوه ویژه نوروز ۹۶ تعیین شد.

تیمور رنگیدن در کمیته راهبردی اعلام میزان میوه مورد نیاز گیلان برای پایان امسال در تعاون روستایی این استان با اشاره به احتمال کاهش محصول میوه در سال جاری در کشور، گفت: از اکنون تدابیر لازم برای تدارک، خرید و حمل و نگه‌داری میوه در سردخانه‌های استان اقدام‌های لازم باید صورت گیرد .

وی با قدردانی از اعضای کمیته مذکور نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای موفق طرح خرید میوه در سال گذشته، سیاست‌های اجرایی و نحوه خرید میوه مورد نیاز گیلان در نوروز سال ۹۶ را تشریح کرد .

مدیر تعاون روستایی گیلان ارائه راهکارهای مناسب‌تر در امر قرارداد با باغداران مرکبات استان و نحوه سرتینگ و نگه‌داری میوه در سردخانه‌ها را مورد تأکید قرار داد .

وی تصریح کرد: توجه به میوه مورد نیاز استان در نوروز ۹۶ باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود و در صورت نیاز با انجام بررسی‌های میدانی تعداد مراکز عرضه میوه در شهرستان‌های مختلف گیلان افزایش یابد .

تعیین خرید ۱۱۰۰ تن میوه ویژه نوروز ۹۶ در گیلان

در جلسه مذکور میزان نیاز گیلان به میوه شب عید سال ۹۶ با افزایش درخواست ۵.۱۲ درصدی برای سیب به مقدار ۴۵۰ تن و ۵.۸ درصدی برای پرتقال به میزان ۶۵۰ تن و در مجموع یک‌هزار و ۱۰۰ تن میوه اعلام شد .

همچنین مقرر شد حوزه مدیریت تعاون روستایی گیلان نسبت به وصول مطالبات اتحادیه تعاون روستایی استان درباره خرید میوه سال گذشته از طریق سازمان مرکزی پیگیری‌های لازم را به عمل آورد .

جلسه مذکور در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و در اجرای برنامه تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال جاری برای تنظیم بازار میوه مورد نیاز نوروز ۹۶ برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد