گوناگون

داعشی‌ ها بیشتر از کدام کشورها هستند؟

پارسینه: «هیثم ابوسعید» دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا و کمیسر حقوق بشر خاورمیانه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای در خصوص داعشی های اهل شمال آفریقا گفت: ۱۵ هزار نفر از شهروندان تونسی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

وی افزود: شهروندان عراقی در صدر فهرست داعشی ها هستند به گونه ای که ۳۵ هزار عراقی به این گروه تروریستی پیوسته اند و پس از آن سوریه با ۲۵ هزار داعشی در رتبه دوم و عربستان با داشتن ۱۸هزار داعشی در رتبه سوم قرار دارد .

بر اساس اعلام ابوسعید، ۱۵هزار تونسی نیز به د اعش پیوسته اند و شمار لیبیایی های داعشی چهار هزار و ۷۰۰ نفر و شمار الجزایری های داعشی، سه هزار و ۷۰۰ نفر و شمار داعشی های مغرب دو هزار و ۵۰۰ و شمار موریتانیایی های داعشی یک هزار و ۳۰۰ تن است.

مقام های تونسی پیش از این نیز اعلام کرده بودند که مانع پیوستن ۱۵هزار جوان این کشور به گروه های تروریستی شدند.

هیثم ابوسعید تاکید کرد که خطر داعش فقط کشورهای عربی را تهدید نمی کند بلکه کشورهایی مانند فرانسه، بلژیک، انگلیس و آلمان نیز در معرض تهدید قرار دارند.

دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا تصریح کرد بزودی فهرست دیگری در خصوص عناصر داعشی به ویژه پس از حوادث موصل منتشر می شود.

وی افزود: شمار داعشی ها در این فهرست ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر است که این باعث ایجاد سئوالات جدی در خصوص چگونگی شمارش عناصر داعشی می شود زیرا اختلاف آمار دستگاه های اطلاعاتی عربی و غربی در خصوص شمار عناصر داعشی بسیار زیاد است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد