گوناگون

تلاش فرزند احمدشاه مسعود برای رویارویی با طالبان

تلاش فرزند احمدشاه مسعود برای رویارویی با طالبان

پارسینه: فرزند قهرمان ملی افغانستان از تمام افسران و نظامی‌ها این کشور خواسته است که به هر دلیلی که از وظایفشان برکنار شده‌اند با حفظ رتبه نظامی‌شان به جبهه مقاومت ملی که او ایجاد کرده است همراه شوندو

« احمد مسعود »، فرزند «احمدشاه مسعود»، قهرمان ملی افغانستان، از تمام افسران و نظامی‌ها این کشور خواسته است که به هر دلیلی که از وظایفشان برکنار شده‌اند با حفظ رتبه نظامی‌شان به جبهه مقاومت ملی که او ایجاد کرده است همراه شوند و «در برابر طالبان که دشمن مشترک همه ماست از کشور خود دفاع کنند.»

احمد مسعود از چند سال به این‌سو کوشیده تا یک روند نظامی را تحت نام «مقاومت دوم» در برابر طالبان ایجاد کند. طی روزهای اخیر، ویتلاش‌هایش را در زمینه‌ ایجاد جبهه نظامی مقاومت ضد طالبان بیشتر کردهو می‌خواهد به زودی مبارزات خود را در برابر این گروه به راه بیندازد.

احمد مسعود طی روزهای اخیر در دیدارهای جداگانه‌ای با شماری از رهبران جهادی و مقاومت‌گران این کشور به ویژه مجاهدین پنجشیر را دور از دسترس رسانه‌ها آغاز کرده است و تلاش دارد که با یک دیدگاه و انسجام واحد در برابر طالبان ایستادگی کند.

وی روز گذشته -شنبه- در دیداری که با «امرالله صالح»، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان، داشت گفت: «شب یازدهم سرطان (تیر) ۱۴۰۰، دیدار مفصلی با آقای امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان داشتم. در این نشست روی وضعیت جاری کشور تبادل نظر نمودیم.»

مسعود، در مورد این دیدارش با امرالله صالح گفت: «بسیج مردمی در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، استقرار وضعیت و عقب زدن تهاجم طالبان محور اصلی گفت‌وگوی ما بود.»

او تاکید کرد: «ما در زمینه اهداف یاد شده (بسیج کردن مردم و ایستادگی در برابر طالبان)، هماهنگی بیشتری خواهیم داشت.»

منبع: خبرگزاری ایلنا

ارسال نظر

  • ناشناس

    آمریکا و انگلیس و ناتو و افغانیها را سپردن دست طالبان و رفتند ، خدا به داد مردم ایران برسه .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد