گوناگون

کمپین ۵ میلیونی در فیس بوک برای خروج چاوز از ونزوئلا

کمپین 5 میلیونی در فیس بوک برای خروج چاوز از ونزوئلا

پارسینه: اخیرا در فیسبوک صفحه‌ای با عنوان « 5 میلیون هواداری برای خروج چاوز از ونزوئلا» تشکیل شده است. این صفحه تاکنون 251 هزار لایک داشته است و بیش از 6 هزار نفر نظرات خود را درباره چاوز منتشر کرده‌اند.

پارسینه - گروه بین‌الملل: این روزها هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، در راس اخبار دنیا قرار دارد و هر لحظه خبرهایی درباره وضعیت جسمانی او در کوبا، جانشین چاوز در ونزوئلا و یا اظهارات مخالفان در این کشور منتشر می‌شود. از سوی دیگر بازار شایعات نیز داغ داغ است و هر روز شایعه‌ای درباره سلامتی چاوز منتشر می‌شود.

رسانه‌های غربی که خواهان به پایان رسیدن دوران حکومت چاوز هستند، در این مدت شایعات بسیاری درباره چاوز منتشر کرده‌اند که نمونه اخیر آن فیلمی کوتاه از شرایط چاوز در بیمارستان بود که عکس آن را روزنامه «ال پائیس» اسپانیا در تیراژی بیش از 2 میلیون نسخه منتشر کرد.

روزنامه «ال پائیس» بدون بررسی صحت و سقم، در تاریخ 24 ژانویه این عکس را در صفحه اول خود منتشر کرد. همچنین در وبسایت این روزنامه نیز این عکس به مدت 2 ساعت قرار داشت که بعد از تکذیب و اعتراضات فراوان، این عکس از وبسایت این روزنامه حذف شد.

بعد از اننتشار این عکس مشخص شد که یکی از آژانس‌های عکس این تصویر را برای فروش به سه رسانه مهم «ال پائیس»، «ال موندو» و «آسوشیتد پرس» به قیمت 30 هزار یورو پیشنها داده است. در این میان «آسوشیتد پرس» و «ال موندو» از انتشار این عکس صرف نظر کردند اما روزنامه «ال پاییس» آن را منتشر کرد.

ارنستو بیگاس وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا، پس از انتشار این عکس در روزنامه «ال پائیس» به اعتراض پرداخت و در توئیتر خود اقدام این روزنامه را «گروتسک» خواند و آن را «روزنامه‌ای زرد» نامید.

موافقان و دوستداران چاوز نیز در این شرایط قافیه را نباخته‌اند و با احساس همدردی و تجمعات گوناگون در کشور ونزوئلا نشان داده‌اند که به رغم تمامی این شایعات هنوز چشم امید به ورود این رئیس جمهور به کشور دارند.

اما اخیرا در فیسبوک صفحه‌ای با عنوان «5 میلیون هواداری برای خروج چاوز از ونزوئلا» تشکیل شده است. این صفحه تاکنون 251 هزار لایک داشته است و بیش از 6 هزار نفر نظرات خود را درباره چاوز منتشر کرده‌اند.

در این صفحه کاریکاتور، عکس، فیلم کوتاه و... درباره چاوز منتشر شده است و این نیز یکی از اقدامات مخالفان چاوز در این 6 هفته خروج چاوز از ونزوئلا بوده است.

هوگو چاوز در تاریخ 11 دسامبر در کوبا تحت عمل جراحی قرار گرفت و از آن روز تاکنون اطلاع چندانی درباره وضعیت سلامت او منتشر نشده است. این غیبت طولانی چاوز موجب شده تا وی حتی در جلسه تحلیف پس از انتخابات نیز در مجلس حضور نداشته باشد. در این مدت نیکلاس مادورا جانشین وی شده است و زمام امور را رد دست دارد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد