گوناگون

رونمایی از جدیدترین نسل پهپاد شکارچی روسی با قابلیت های منحصر به فرد نظامی+ عکس

رونمایی از جدیدترین نسل پهپاد شکارچی روسی با قابلیت های منحصر به فرد نظامی+ عکس

پهپاد S-70 Okhotnik (شکارچی) روسیه، یک پهپاد رادارگریز نسل ششم است که توسط سوخو و میگ ساخته شده و نشان دهنده جهش قابل توجهی در فناوری جنگ های بدون سرنشین است.

به گزارش پارسینه به نقل از national interest، پهپاد شکارچی اس-70 با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته از جنگنده Su-57، بردی تا ۶۰۰۰ کیلومتر دارد و می تواند بمب ها و موشک های مختلف را حمل کند. توانایی آن برای برخاستن و فرود مستقل و انجام ماموریت های پیچیده، پتانسیل آن را برای بازتعریف نبردهای هوایی برجسته می کند.

از آنجایی که روسیه به درس‌های آموخته شده از جنگ اوکراین توجه دارد، پهپاد شکارچی اس-70 نقش مهمی در استراتژی‌های نظامی آینده این کشور دارد.هواپیماهای بدون سرنشین جهان جنگ را کاملاً تغییر داده اند. 

به عنوان مثال، اوکراین در جنگ هواپیماهای بدون سرنشین تسلط یافته و از انواع پهپادها علیه اهداف روسی استفاده کرده است.

در حالی که همه با نحوه استفاده مؤثر اوکراین از تسلیحات ضد تانک Javelin که توسط ناتو علیه زرادخانه عظیم تانک روسیه استفاده شده است، آشنا هستند، در نیمه دوم جنگ اوکراین، تلفات نیروهای تانک روسیه به دست پهپادهای اوکراینی افزایش یافته است.

اخیراً، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی یک هواپیمای جنگی نسل پنجم روسی، یک Su-57 را در حالی که در باند روسی بود، غافلگیر کرده و هواپیمای جنگی گران قیمت و پیچیده را قبل از اینکه بتواند از خود دفاع کند، نابود کرده است. 

برنامه ریزان دفاعی روسیه به جای شکست از این تحولات، توجه داشته اند و تلاش خود را بر ساخت نسل جدید پهپادهای جنگی متمرکز کرده اند تا دیگر غافلگیر نشوند.

تولید پهپاد شکارچی S-70 توسط روسیه

یکی از سامانه‌های بدون سرنشین جدیدی که روس‌ها در حال توسعه آن هستند، هواپیمای جنگی بدون سرنشین رادارگریز S-70 Okhotnik است. پهپاد شکارچی توسط سوخو و شرکت هواپیماسازی روسیه میگ به عنوان یک پروژه هواپیمای نسل ششم در حال توسعه است. 

این پهپاد بر اساس Mikoyan Skat قبلی طراحی شده توسط MiG ساخته شده و برخی از فناوری های جت جنگنده سوخوی Su-57 را در بر می گیرد. 

اولین مدل آماده پرواز پهپاد رزمی سنگین اس-70 روسیه برای آزمایش در راه است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ آزمایش انجام شود. 

Sukhoi S-70 Okhotnik-B Drone_11zon

بنا بر گزارش ها، وزارت دفاع روسیه سه نمونه جدید از S-70 Okhotnik را سفارش داده است؛ اولین نمونه اولیه S-70 Okhotnik در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد و پیش بینی می شود نمونه دوم و سوم در سال ۲۰۲۴ تکمیل شود.

قابلیت های پهپاد شکارچی

روسیه قرار است پهپاد را از باند پروازی مشابه هواپیماهای سرنشین دار پرتاب کن. این هواپیما با کمک سیستم خلبان خودکار پیشرفته قادر به بلند شدن و فرود خودکار خواهد بود.

به گفته آلکسی کریوروچکو، معاون وزیر دفاع روسیه، اس-70 اوخوتنیک مجهز به فناوری هایی است که «از نظر تعدادی پارامتر از آنالوگ های خارجی پیشی می گیرند».

پهپاد شکارچی روسی توسط یک اپراتور انسانی هدایت می شود، اما همچنین دارای یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته است که به آن امکان می دهد تحت شرایط عملیاتی به طور مستقل پرواز کند. 

این سیستم هوش مصنوعی به پهپاد این امکان را می دهد که به طور پویا به شرایط در حال تغییر واکنش نشان دهد و ماموریت از پیش برنامه ریزی شده خود را انجام دهد.

پیش بینی می شود اس-70 تسلیحات مختلفی از جمله بمب های کالیبر ۲۵۰ و ۵۰۰، بمب های هدایت شونده و غیر هدایت شونده تا وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم، بمب های هدایت شونده مانند بمب خوشه ای که برای Su-57 ساخته شده است، موشک های هوا به زمین و هوا به هوا را حمل کند. همچنین قادر خواهد بود با استفاده از حسگرهای پیشرفته خود اهدافی را برای هواپیماهای دیگر تعیین کند

نسل ششم پهپادها

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن بسیاری از قدرت‌های بزرگ، با داشتن هواپیماهای جنگی نسل پنجم، وسواس زیادی برای ساختن یک پرنده نسل ششم دارند. آمریکایی‌ها پیچیده‌ترین مفهوم یک هواپیمای جنگی رادارگریز نسل ششم را دارند، اما یکی از چندین هواپیمایی که با هم پرواز می‌کنند، همه در یک شبکه رایانش ابری پیچیده به نام مفهوم وینگمن به هم متصل شده‌اند. پکن همچنین در حال توسعه سیستم پیچیده هواپیمای جنگی نسل ششم خود است. این هواپیما نیز چیزی فراتر از یک جت جنگنده پیشرفته خواهد بود و ازدحام پهپادها و نرم افزارهای همراه را با هم ادغام می کند. روسیه به نوبه خود می گوید اس-70 «شکارچی» یک پهپاد نسل ششم است.

می توان گفت جنگ اوکراین نوآوری و منحصر به فرد بودن را بر روسیه پس از فروپاشی شوروی تحمیل کرده است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد