گوناگون

اقدامات لازم قبل از بارداری

پارسینه: مهمترين اقدام بررسي سلامت جسماني شما است. براي يك بررسي كامل پزشكي برنامه ريزي كنيد و برنامه بارداري خود را با پزشكتان در ميان بگذاريد.

با اين شرايط مطمئن خواهيد بود كه زماني كه باردار شويد، در بهترين وضعيت ممكن سلامت فردي قرار داريد. بهتر است قبل از اقدام به بارداري به پزشك متخصص زنان و زايمان و دندانپزشك مراجعه كنيد و همينطور اگر بيماري ديگري داريد كه تحت نظر يك پزشك (مثلا متخصص داخلي) هستيد، برنامه بارداري خود را با او هم درميان بگذاريد.
ممكن است دچار نوعي اختلال پزشكي باشيد كه پيش از بارداري نياز به بررسي داشته باشد. اگر پيش از تلاش براي بارداري به وضعيت بيماري خود رسيدگي نكنيد، ممكن است بر توانايي باروري شما تاثير گذار باشد. ممكن است تغيير داروهايي كه مصرف مي كنيد و يا نوع روش زندگي، ضرورت داشته باشد. اگر دچار بيماريهاي مزمن ديگر مانند كم خوني و يا سقط هاي خود به خودي مكرر هستيد، ممكن است پزشك شما درخواست انجام آزمايش هاي ويژه اي كند.
انجام يك معاينه جسماني عمومي پيش از بارداري توسط متخصص زايمان مي تواند شما را مطمئن كند كه در طول دوران بارداري با مشكلات پزشكي جديدي روبرو نمي شويد. اين معاينه جسماني بايد شامل آزمايش دهانه رحم پاپ اسمير و معاينه سينه ها نيز باشد. تستهاي آزمايشگاهي هم بهتر است كه پيش از بارداري بايد انجام شوند و پزشك شما آنها را برايتان درخواست خواهد كرد.
سابقه پزشكي و مشكلاتي را كه در بارداري هاي قبلي داشته ايد (مانند حاملگي خارج رحمي، سقط خود به خود، عمل هاي سزارين قبلي و يا ساير عوارض بارداري) با وي مرور كنيد. از پزشك خود بپرسيد كه براي كاهش و يا از بين بردن احتمال بروز همان مشكلات در بارداري آينده، چه بايد بكنيد. اين ملاقات همچنين فرصت خوبي است براي بحث در مورد قرار گرفتن در معرض بيماريهاي مقاربتي و مشكلات ناشي از آنها.
منبع: نی نی سایت

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد