گوناگون

اعلام نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر تهران سه شنبه

پارسینه: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: نتایج نهایی انتخابت شورای شهر تهران نهایتاً روز سه شنبه اعلام خواهد شد.

محمد جواد کولیوند با اشاره به اخبار برخی از سایتها در خصوص اعلام نتیجه نهایی انتخابات شوراها گفت: برخی از سایت ها بر اساس سیاست های خود گمانه زنی هایی را از نتایج نهایی شوراها اعلام کردند اما هنوز شمارش آرا در تهران در همه شعب به اتمام نرسیده است.

وی با بیان اینکه 1700 نفر در تهران برای تصاحب 31 کرسی شورای شهر در رقابت هستند گفت: پس از آن که شمارش آرا در شعب به اتمام رسید نتایج در مناطق تجمیع می شود و آن زمان است که گزارش های اولیه انتخابات شورای شهر تهران توسط هیات نظارت اعلام می شود.

کولیوند با بیان اینکه می توان نتایج تجمیع اولیه انتخابات شوراها را امشب اعلام کرد، گفت: اما گزارش نهایی روز دوشنبه و یا سه شنبه اعلام می شود.

وی در خصوص اعتراض کاندیداها به نتایج آرا گفت: از زمان ابلاغ نتایج آرا توسط فرماندار تهران به مدت دو روز فرصت شکایت است و بر اساس قانون تا 15 روز نیز مستندات بررسی و پاسخ شاکیان داده می شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پاسخ به این سئوال که کدام شعب آرای شان شمارش شده است، گفت: تمامی شعب آرای شان در حال شمارش است ولی معمولا صندوقهایی که آرای کمتری دارند زودتر رای های شان شمارش می شود. به طور مثال صندوقی که در حاشیه تهران قرار دارد و 800 رای در آن ریخته شده خیلی زود به اتمام می رسد اما ما خط کشی نکرده ایم و تمامی شعب در حال شمارش آرای شان هستند و معمولا سه روز برای اعلام نتایج نهایی زمان لازم داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد