گوناگون

بررسی پرونده‌های گمرک در کمیسیون اصل ۹۰

پارسینه: یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) این کمیسیون با رییس و معاونین گمرک، از برنامه مسئولان گمرک برای راه‌اندازی گمرک الکترونیک خبر داد و گفت که این امر باعث حل بسیاری از مسائل گمرکی خواهد شد.

حسین آذین اظهار کرد: رییس و معاونین گمرک جمهوری اسلامی امروز عصر در جلسه کمیسیون اصل 90 حضور یافتند تا درباره مشکلات موجود در گمرک و همچنین پرونده‌های مربوط به گمرک بحث و بررسی صورت گیرد.

وی ماندن اجناس در گمرک را از مشکلات این دستگاه دانست و با بیان اینکه این امر باعث افزایش هزینه‌ها و تحمیل آن به مردم می‌شود، افزود: مسئولان گمرک وجود برخی قوانین، برخی مشکلات ساختاری و همچنین آیین‌نامه‌های اجرایی را از ضعف‌های این سازمان دانسته و معتقدند که این باعث می‌شود حق و حقوقی از مردم تضییع شود.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با اشاره به اذعان مسئولان گمرک درباره وجود اشکالات ساختاری،‌ نیروی انسانی و شفاف نبودن سیستم گمرک، یادآور شد: سیاست مسئولان این سازمان شفاف‌سازی و راه‌اندازی گمرک الکترونیک است و اگر این امر محقق می‌شود مسائل و مشکلات گمرک تا حد زیادی حل خواهد شد.

آذین ادامه داد: یکی از مشکلات گمرک این است که حدود 25 دستگاه و سازمان مختلف در گمرک فعالیت می‌کنند و اگرچه همه اینها باید با هم هماهنگ باشند و فرمانده یکی باشد اما این هماهنگی وجود ندارد و همین باعث طولانی شدن روند ترخیص کالا می‌شود لذا باید هماهنگی‌های بیشتری بین دستگاه‌ها ایجاد شود.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به وجود پرونده‌هایی در این کمیسیون درباره گمرک و ترخیص‌گران این سازمان، گفت که قرار است مسئولان گمرک ضمن بررسی این پرونده‌ها، پاسخ‌هایی را به کمیسیون در این باره ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد