گوناگون

۱۰ درصد وجوه حاصل از کشف و ضبط سوخت قاچاق به تقویت بنیه دفاعی اختصاص یافت

پارسینه: درصورت صدور حکم قطعی مبنی بر برائت متهم یا متهمان وجوه مذکور به آن ها مسترد می شود.

به گزارش پارسینه ؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی 10 درصد وجوه حاصل از کشف و ضبط قاچاق سوخت را برای تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 94 کل کشور به بررسی موارد اعاده شده از سوی شورای نگهبان پرداختند و بر این اساس بند(ع) تبصره (2) به شرح زیر اصلاح شد: «وزارت نفت مکلف است فرآورده های نفتی کشف شده تحویلی اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه را پس از ضبط (به دلیل عدم امکان نگهداری) به فروش رسانده و وجوه حاصله را به حساب امانی دادگستری واریز کند.

در صورت صدور محکومیت قطعی متهم یا متهمان وجوه مذکور تا سقف 10 هزارمیلیارد ریال به خزانه داری کل کشور واریز و پس از کسر 10 درصد هزینه بالاسری، تا سقف هفت هزار میلیارد ریال آن براساس طرح توزیع ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، جهت تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص می یابد.

ستاد کل نیروهای مسلح می تواند تا 10 درصد از وجوه حاصله را به یگان کاشف و کاشفین اعم از دفاعی و امنیتی اختصاص دهد. تا سقف دوهزارمیلیارد ریال از منابع این بند در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد تا جهت تأمین هزینه های سوخت، آب و برق واحدهای آموزشی و پرورشی و پردیس های استانی مراکز تربیت معلم «دانشگاه فرهنگیان» هزینه شود.»

درصورت صدور حکم قطعی مبنی بر برائت متهم یا متهمان وجوه مذکور به آن ها مسترد می شود.

دستورالعمل اجرایی این بند توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با همکاری وزارتخانه های نفت و امور اقتصادی و دارایی، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.»
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد