گوناگون

روسیه به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه متهم شد

روسیه به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه متهم شد

پارسینه: سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی، روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه و تخطی از قوانین بشردوستانه بین المللی متهم کرده است.

بنا به این گزارش، حملات هوایی روسیه به مرگ تعداد زیادی از غیرنظامیان و تخریب گسترده مناطق مسکونی منجر شده، یک مسجد، یک بازار پررفت و آمد، و مراکز درمانی نیز مورد حمله قرار گرفته اند. به گزارش این سازمان، دست کم ۲۰۰ غیرنظامی در جریان حملات هوایی روسیه در سوریه کشته شده اند.

حملات هوایی روسیه در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از ۳۰ سپتامبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد. روسیه تلفات غیرنظامیان بر اثر حملاتش را تکذیب می کند و این گونه گزارشها را جنگ روانی و تبلیغاتی مخالفان می داند.

این در حالی است که، گزارش عفو بین الملل شواهد متعددی از کشته و زخمی شدن غیرنظامیان بر اثر حملات جنگنده های روسی به شهرهای حمص، حما، ادلب، لاذقیه و حلب ارائه می کند. در تازه ترین نمونه، حملات هوایی به ادلب در ۲۰ دسامبر به مرگ دست کم ۴۳ غیرنظامی از جمله تعدادی کودک منجر شد.

ارسال نظر

  • مهدی

    پس وقتی اسرائیل و عربستان و آمریکا ،، در یمن و غزه و افغانستان ،، هزار هزار کودک و زن به خاک و خون میکشند ،، سازمان های حقوق بشری و . . . کجا هستند و چرا آن مواقع کر و کور و لال میشوند ؟؟

  • ناشناس

    شما بگيد كدوم طرف و كشور در سوريه جنايات جنگي نكرده ؟

  • ناشناس

    روسیه جنایت کاره و برای منافعش دست به هر عملی میزنه

  • میثم

    "این در حالی است که، گزارش عفو بین الملل شواهد متعددی از کشته و زخمی شدن غیرنظامیان بر اثر حملات جنگنده های روسی به شهرهای حمص، حما، ادلب، لاذقیه و حلب ارائه می کند."
    بازم copy paste از شبکه های غربی. خواب لا اقل یکی از مدارکشو رو می کرد. تو تمام جنگ ها غیر نظامیان هم کشته می شوند. یعنی همشون در تعریف جنایت جنگی صدق می کنند.
    بابا جا یکی جلوی این سعودی ها رو بگیره که افسار پاره کردن!

  • ناشناس

    پارسینه تو روی همه رو سفید کردی

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد