گوناگون

ظریف: اگر سال ۵۹ موشک داشتیم صدام جرات حمله نداشت

پارسینه: وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اگر در زمان حمله صدام به ایران دارای موشک بودیم، می توانست جرات این کار را از وی بگیرد و یا حداقل حملات کور وی را به مردم غیر نظامی کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف اخیرا در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران در ٢٥٠ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است ولی وقتی صدام ما را موشک باران می کرد و برای هشت سال مردم ما را تحت حملات شیمیایی قرار داد، هیچ کسی به کمک ما نیامد.

وزیرامور خارجه گفت: من کسانی را که ایران را به رفتار تحریک آمیز متهم می کنند به این چالش دعوت می کنم که جمله فرمانده سپاه پاسداران را تکرار کنند که گفت ما به جز برای دفاع ، از قدرت نظامی استفاده نخواهیم کرد.

ظریف افزود : نه برجام و نه قطعنامه شورای امنیت ، ایران را از کار بر روی موشک هایی که برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده اند منع نمی کند. متون را بخوانید؛ انگلیسی ساده است و نه متون فنی حقوقی.

**همواره گفته ایم به توسعه ظرفیت های دفاعی خود ادامه می دهیم

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در سفر اخیر خود به استرالیا و نیوزیلند، در گفت وگو با رادیو نیوزیلند تاکید کرد که آزمایش های موشکی ایران در تضاد با توافق هسته ای نیست.
ظریف گفت: ما تنها بخش ناچیزی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه صرف تجهیزات دفاعی می کنیم.

وی تصریح کرد: ما همواره گفته ایم به توسعه ظرفیت های دفاعی خود ادامه می دهیم و این تجهیزات دفاعی ربطی به سلاح هسته ای ندارند.

وزیر امور خارجه گفت: این موشک ها تنها برای اهداف دفاعی هستند و ما به هیچ کشوری تجاوز نکرده و نخواهیم کرد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اگر خاله دائی بود ما مثل آلمان پیشرفته بودیم 50 سال دیگر منتظر می مانیم تا معنی ظرف و مظروف را بدانیم

  • ناشناس

    اگه قراردادهای خرید اسلحه زمان شاه رو لغو نمیکردیم در حالی که پولشان را هم داده بودیم و ۳۰۰ اف ۱۶ و ۷۰ اف ۱۴ دیگر به همراه ۱۳۵۰ تانک چیفتن قوی شده بهمراه ۱۰تا آواکس رو تحویل میگرفتیم، عمرا خود امریکا هم جرات داشت در سال ۵۹ به ایران چپ نگاه کنه. منتها ما میگفتیم اونها خیانتگرند و در راستای نوکری میخوان پول نفت رو به جیب امریکاییها برگردونند. پس حالا مشخص شد اونکارها خوب بوده به اینباید اعتراف کرد.

  • اقاینا

    ما مردم نمک نشناسی نیستیم و چقدر بابت مهارت ایشان در رفع تحریمها به ایشان درود می فرستیم .

  • ناشناس

    صدام حمله کرد چون اوضاع سیاسی ایران متشنج و یکی از حزب های اصلی منافق شده بود البته اگر موشک داشتیم صدام باز هم حمله ور میشد چون از ارباب های غربی اش کمک میگرفت

  • ناشناس

    آقای ظریف، در جایگاه وزیر خارجه از شما خرّد و بینش بیشتری انتظار داشتیم، هنگام یورش ارتش عراق ایران مدرنترین تکنیک نظامی جهان را در اختیار داشت که از هواپیماهای F14 گرفته تا هلی کوپتر کبری و زبده ترین افسران که در بهترین دانشگاه های نظامی جهان آموزش دیده بودند، اگر آن افسران شجاع و وطنپرست را نمی کشتید صدام جرأت حمله به ایران را نمیکرد شما با چند موشک کپی کرده از دانش هفتاد سال پیش که با قطعات چینی و روسی سر هم کرده اید و با عده ژنرال که لوله کش و بنا یا دامپزشکی هستند کمی با احتیاط سخن بگویید و در پایان هم بگویم که عاقبت گرگ زاده گرگ شود.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد