گوناگون

داستان زندگی یک زن/ از نخست وزیری تا شکنجه در زندان

پارسینه: نخست وزیر سابق اوکراین، و رهبر "حزب میهن" در جریان انقلاب نارنجی مردم اوکراین از اعتراض ‌کننده ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و از همراهان ویکتور یوشچنکو - رهبر حزب مخالف دولت - بود. او نیز همراه یوشچنکو همواره از سوی مخالفان به نزدیکی بیش از اندازه با آمریکا متهم می شود.

مهر نوشت:

"بانوی گاز" اوکراین این روزها دوران سختی را سپری می کند، بطوری که پس از انتقال به بیمارستان عکس های گرفته شده از وی حکایت از شکنجه نخست وزیر سابق این کشور در زندان دارد.

به گزارش مهر، "یولیا تیموشنکو" هفته گذشته به دلیل مشکلات جسمی در تاریخ دوم اردیبهشت به بیمارستان منتقل شد. اما امروز شنبه تصاویری از وی منتشر شد که حکایت از ضرب و شتم وی در زندان دارد.

نخست وزیر سابق اوکراین در تاریخ 2 اردیبهشت، با درمان خود توسط کلینیک تخصصی خارکف که پزشکان آلمانی به وی توصیه کرده بودند، موافقت کرد و شب گذشته در این بیمارستان بستری شد.

در ماه فوریه، سال جاری میلادی یک هیئت پزشکی آلمانی پس از معاینه تیموشنکو اعلام کردند که وی به دلیل وخامت وضعیت جسمی و درد شدیدی که دارد باید به سرعت مورد مداوا قرار گیرد. به گفته "یوگنیا تیموشنکو" دختر نخست وزیر سابق اوکراین، وی از بیماری دیسک کمر رنج می برد.

تیموشنکو در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به اتهام سوء استفاده از اختیارات خود هنگام انعقاد قرارداد گازی با روسیه در سال 2009 و وارد کردن خسارات مالی هنگفت به دولت اوکراین به 7 سال زندان محکوم شد.
وی از زمان دستگیری خود در آگوست سال 2011 دچار بیماری شد که برای مدت زیادی مقامات اوکراین را مسبب ناراحتی جسمی خود عنوان می‌کرد و از درمان توسط پزشکان اوکراینی سر باز می زد.
زندانی شدن تیموشنکو در سال گذشته با جنجال های زیادی همراه بود بطوری که حتی در پارلمان اوکراین نیز اعتراضاتی در این رابطه انجام شد، اما تلاش هواداران "یولیا تیموشنکو" برای لغو محکومیت زندان هفت ساله وی از طریق تغییر قانون در پارلمان اوکراین بی نتیجه ماند.
نخست وزیر سابق اوکراین، و رهبر "حزب میهن" در جریان انقلاب نارنجی مردم اوکراین از اعتراض ‌کننده ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و از همراهان ویکتور یوشچنکو - رهبر حزب مخالف دولت - بود. او نیز همراه یوشچنکو همواره از سوی مخالفان به نزدیکی بیش از اندازه با آمریکا متهم می شود.
تیموشنکو در سال ۱۹۸۴ در رشته اقتصاد در زادگاه خود "دنیپروپتروفسک" دانش ‌آموخته شد. وی در سال ۱۹۸۸ به همراه همسرش اولکساندر شرکتی را برپا کرد که پس از دستیابی اوکراین به استقلال در سال ۱۹۹۱، به قراردادهای دولتی روی آورد. وی در میان سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ رئیس اتحادیه سامانه‌های انرژی اوکراین شد.
روز ۱۹ مهر ۱۳۹۰برابر با ۱۱ اکتبر۲۰۱۱ دادگاهی در اوکراین، یولیا تیموشنکو را به اتهام تخطی از حدود اختیارات قانونی خود و صدور دستور امضا قرارداد انرژی میان اوکراین و روسیه به هفت سال زندان محکوم کرد. این قرارداد انرژی در سال ۲۰۰۹ بین شرکت اوکراین نقت و گازتو و شرکت روسی گازپروم امضا شد.
قاضی دادگاه گفته ‌است که امضا این قرارداد و عملکرد خانم تیموشنکو حدود ۱۹۰ میلیون دلار به اوکراین زیان زده ‌است. دولت آمریکا و اتحادیه اروپا حتی پیش از برگزاری این جلسه دادگاه و صدور حکم خانم تیموشنکو در مورد احتمال دخالتهای سیاسی در این پرونده ابراز نگرانی کرده بودند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد