گوناگون

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم :نمی‌توانم بیانات مقام معظم رهبری درباره دولت را با همان کلیات که ایشان فرمودند تکرار کنم

پارسینه: یک عضو شورای عالی حوزه علمیه قم درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری و نقاط قوتی که در کارنامه دولت ارزیابی فرمودند، اظهار داشت: نمی‌توانم بیانات مقام معظم رهبری را با همان کلیات که ایشان فرمودند تکرار کنم و از زاویه‌ای که ایشان بیان می‌کنند به موضوع بنگرم.


حجت‌الاسلام سید‌محمد غروی در گفت‌و‌گو با ایران تأکید کرد: قبول دارم که گفتمان انقلاب در دولت نهم و دهم برجسته بود، اما یکی از مظاهر گفتمان انقلاب، عفاف و حجاب است که دولت نه تنها کمکی در این زمینه نکرد، بلکه حتی کارشکنی هم نمود! وی ادامه داد: این‌گونه نیست که کسانی که با دولت مخالفت کردند همه مخالف انقلاب و احیای ارزش‌های انقلاب باشند، بلکه انتقادات جدی هم به دولت وارد است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: بر‌اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دولت موظف بود هر سال 10 درصد از وابستگی بودجه به نفت را بکاهد و اگر همین اجرا می‌شد، الآن کاهش وابستگی را تا 70 درصد شاهد بودیم و در این صورت فشارها این‌طور ما را تهدید نمی‌کرد.

غروی همچنین جا به جایی مدیران در دولت را محور دیگر انتقاداتش به دولت برشمرد و افزود: مواردی دیگر از جمله پول‌پاشی‌ها و مشکل ارتباط با مراجع و علما نیز وجود دارد که قابل توجیه نیست.

این استاد حوزه گفت: در برخی موارد دولت موفق بوده مثلاً در بخش مسکن عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته مؤثر باشد، سفر به شهرستان‌ها و نقاط دور دست و کوتاه نیامدن از ارزش‌های انقلاب حداقل در زبان را قبول دارم اما نمی‌توانم بپذیرم که دولت به همه ارزش‌های انقلاب پایبند بوده.

وی همچنین در بحث سیاست‌خارجی نیز معتقد است: اینکه دولت در سیاست خارجی انفعال نشان نداد را قبول دارم اما در بسیاری موارد، احمدی‌نژاد مشکل ساز بود!


غروی در پاسخ به این که آیا تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب مبنی بر پایبندی دولت به گفتمان و ارزش‌های انقلاب، اتهام وجود انحراف در دولت را بی‌مبنا نمی‌کند؟ گفت: جریان انحرافی واقعیت دارد و دیدیم کسانی را که در ماجرای فساد بانکی گرفتند به دولت وصل بودند الآن هم خرافه‌گرایی در سطوح بالای دولت وجود دارد!


وی همچنین درباره تأکید رهبرانقلاب مبنی بر این که کشور در حال پیشرفت است، اظهارکرد: در کدام دولت کشور ما در حال پیشرفت نبوده؟ ما از ابتدای انقلاب تا به حال در حال پیشرفت بوده‌ایم و این موضوع عمومیت دارد و نمی‌توان آن را به این دولت منحصر کرد!

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد