گوناگون

هواپیمای افسانه ای یو۲ اس زمین گیر شد+ فیلم

هواپیمای افسانه ای یو۲ اس زمین گیر شد+ فیلم

هواپیمای TU-2S Dragon Lady نیروی هوایی ایالات متحده به رجستر 1065 آخرین پرواز خود را در 11 ژانویه 2024 در پایگاه نیروی هوایی بیل کالیفرنیا انجام داد.

به گزارش پارسینه و به نقل از 7air.ir؛ هواپیمای یو۲ اس در سال 1983 به پایگاه بیل کالیفرنیا رسید و به خلبانان بی شماری اجازه داد تا در خارجی ترین قسمت جو زمین ‌‌و نزدیک فضا آموزش ببینند و مهارت های خود را تقویت کنند.هواپیمای یو۲ اس 11450 سورتی پرواز و 24042 ساعت پرواز را انجام داد.

لاکهید یو-۲ از معدود هواپیماهایی به‌شمار می‌رود که بیش از ۵۰ سال است در حال سرویس‌دهی به نیروی هوایی ارتش ایالات متحده است. جدیدترین مدل‌های این هواپیما به نامهای (U-2S , U-2R , TR-1) در سالهای دهه ۱۹۸۰ میلادی وارد خدمت شد. مدل فعلی این هواپیما یعنی U-2S، در سال ۲۰۱۲ باز هم به لحاظ فنی ارتقا یافت. این هواپیما در درگیری‌های پس از جنگ سرد در جنگ افغانستان و جنگ عراق شرکت داشته و چندین عملیات چندملیتی نیروهای ناتو را پشتیبانی کرده‌است.

 

حجم ویدیو: 13.21M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24 دانلود ویدیو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد