گوناگون

طرز تهیه ترشی قارچ؛ یک چاشنی جدید برای سفره ها

طرز تهیه ترشی قارچ؛ یک چاشنی جدید برای سفره ها

به دنبال یک چاشنی جدید و خوشمزه برای کنار غذاهایتان هستید؟ ترشی قارچ را امتحان کنید!

به دنبال یک چاشنی جدید و خوشمزه برای کنار غذاهایتان هستید؟ ترشی قارچ را امتحان کنید! این ترشی، با ترکیب قارچ، بادمجان، گوجه و سرکه سیب، طعمی منحصر به فرد و دلچسب دارد که می تواند هر ذائقه ای را به خود جذب کند.

در این مطلب، طرز تهیه ترشی قارچ به روشی ساده و آسان را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید به راحتی این ترشی خوشمزه را در منزل خود تهیه کنید.

مواد لازم:

قارچ: 500 گرم

بادمجان: 3 عدد

گوجه فرنگی درشت: 2 عدد

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو: 4 قاشق غذاخوری

سرکه سیب: به میزان لازم

پودر کاری: 1 قاشق چایخوری

نمک: به میزان لازم

طرز تهیه:

بادمجان ها را خوب بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید. سپس آنها را با نصف لیوان آب و کمی نمک داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم بپزید. بعد از پخت، بادمجان ها را آبکش کنید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

قارچ ها را نیز بشویید و به صورت دلخواه خرد کنید. قارچ های خرد شده را به همراه آبلیمو و یک چهارم لیوان آب داخل قابلمه ای بریزید و به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. سپس قارچ ها را آبکش کنید.

گوجه فرنگی ها را رنده کنید و داخل کاسه ای بریزید. بادمجان و قارچ پخته شده را به همراه روغن زیتون، پودر کاری و نمک به پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

شیشه های ترشی را که تمیز و خشک هستند آماده کنید و مواد ترشی را داخل آنها بریزید. سپس سرکه سیب را به شیشه ها اضافه کنید تا جایی که روی مواد را به طور کامل بپوشاند. درب شیشه ها را محکم ببندید و آنها را در یخچال یا جای خنک و تاریک قرار دهید.

ترشی قارچ بعد از گذشت یک هفته آماده سرو است. می توانید از آن به عنوان چاشنی در کنار غذاهای مختلف لذت ببرید.

نکات:

برای طعم دهی بیشتر می توانید از مقداری گلاب یا زعفران در تهیه ترشی قارچ استفاده کنید.

اگر قارچ ها ترش هستند، می توانید مقدار شکر را به دلخواه خودتان کم یا زیاد کنید.

برای از بین بردن هسته بادمجان ها می توانید از یک نی استفاده کنید.

ترشی قارچ را می توانید به مدت 3 تا 4 ماه در یخچال نگهداری کنید.

ترشی قارچ، علاوه بر طعم بی نظیر، خواص سلامتی فراوانی نیز دارد. این ترشی سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر است که به تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و مبارزه با سرطان کمک می کند.

با تهیه ترشی قارچ در منزل، می توانید از طعم و خواص بی نظیر این چاشنی طبیعی و سالم بهره مند شوید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار