گوناگون

مشکل تعویق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی مشخص شد

 مشکل تعویق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی مشخص شد

به دلیل عدم تامین منابع از سوی دولت واریز مبالغ همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش پارسینه به نقل از اکو نگار، دلیل عدم واریز مبالغ همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی، عدم تامین منابع از سوی دولت است.

بر اساس پیگیری‌ها مبنی بر دلیل عدم پرداخت مبالغ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد که تا کنون مطالبات سازمان تامین اجتماعی که منبع تامین این پرداختهاست از سوی دولت تامین نشده است. 

بنا به اعلام سازمان تامین اجتماعی، با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه و ماده ۲۹ الحاقی برنامه هفتم، بازنشستگان مشمول متناسب‌سازی در سازمان تأمین‌اجتماعی، مابه‌التفاوت متناسب‌سازی را از اول سال ۱۴۰۳ دریافت خواهند کرد.

بر اساس این اطلاعیه، محاسبات متناسب‌سازی بر اساس قانون نیازمند تدقیق و اعمال محاسبات در سیستم پرداخت است که بر اساس بند «د» تبصره۱۵ بودجه سال ۱۴۰۳، موضوع در حال پیگیری و تأمین منابع لازم از سوی دولت محترم است و به‌محض وصول منابع نقدی، مبلغ پیش‌پرداخت به‌صورت علی‌الحساب و مطابق اعلام دولت سیزدهم به حساب بازنشستگان عزیز واریز خواهد شد.

گفتنی است منبع پرداخت همسان سازی بازنشستگان دولتی از مبلغ یک درصد ارزش افزوده بوده و منبع تامین پرداخت همسان سازی بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی، مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت و دیگر منابع، که تاکنون محقق نشده است.

لازم به ذکر است بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی مبلغی حدو د ۱۳ همت است.

 

ارسال نظر

  • عابد

    چرا فقط این همسانسازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی قابل احرا نیست چرا مسئولین و وزیر مربوطه حق مارا وصول نمیکنه؟انقدر خودشون بخوریخور دارن که برای ما جایی ندارن همه هزینه های زندگیشان مجانی و رایگانه حقوقشانم در واقع پول مفت خوری بدون عملکرده ،جامعه ما روزبه روز با فقر و‌گرونی بفنا میره اما مسئولین و نماینده ها و وزرا و ازهمه مهمتر دولتها زیر باد کولر پاروی میز میذارن با گوشیهای آیفون بازی میکنن و هیچ راه حلی برای ما بازنشسته ها ندارن مایی که هم کاری یدی انجام میدادیم هم فکری مشغول بودیم که به نحو احسنت انجام بشه اما متاسفانه برخلاف شعارهای قشنگشون مارو بی احترام و بی ارزش میکنن .آیا به خدا و اسلام ،انسانیت و مساوات باور دارن؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار