گوناگون

پاسخ اولیه حزب الله به ترور شهید «فؤاد شکر»

پاسخ اولیه حزب الله به ترور شهید «فؤاد شکر»

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از آغاز پاسخ اولیه به ترور فرمانده شهید «فؤاد شکر» در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در این بیانیه آمده است: در روز اربعین امام حسین بن علی علیه السلام سرور و سالار شهیدان، امام آزادگان و مظهر فداکاری و نوع دوستی و سربلندی و در سحرگاه روز یکشنبه و در چارچوب پاسخ اولیه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت که منجر به شهادت فرمانده بزرگ جهادی «فؤاد شکر» رحمت الله علیه و عده ای از مردم شریف لبنان شد، مجاهدان مقاومت اسلامی با تعدادی پهپاد به سمت عمق رژیم صهیونیستی و به یک هدف خاص نظامی اسرائیل که متعاقباً اعلام خواهد شد، حمله هوایی را آغاز کردند. به صورت همزمان، مجاهدان مقاومت اسلامی چند پایگاه، پادگان و سامانه گنبد آهنین دشمن را در شمال فلسطین اشغالی با تعداد زیادی موشک هدف قرار دادند.

تکمیل این عملیات نظامی مدتی طول می‌کشد و پس از آن ان شاء الله در مورد مسیر و اهداف آنها اطلاعیه مفصلی صادر خواهد شد.

مقاومت اسلامی در لبنان هم اکنون و در این لحظات در بالاترین آمادگی خود قرار دارد و با قدرت مراقب هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه در صورت آسیب دیدن غیرنظامیان است و در آن صورت، مجازات شدید و بسیار سخت خواهد بود.

شلیک ۳۲۰ فروند موشک به ۱۱ پادگان و پایگاه رژیم صهیونیستی 

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد مرحله نخست با موفقیت کامل پایان یافت و این مرحله، مرحله هدف قرار دادن پادگان‌ها و پایگاه‌های اسرائیل بود. 

در بیانیه شماره ۲ مقاومت اسلامی لبنان آمده است: پایگاه میرون، سکو‌های پرتاب موشک نافی زیف، پایگاه زعتون و سکو‌های پرتاب موشک الزاعوره هدف قرار گرفت. در مرحله نخست، پادگان کیلع و پادگان یواف و پایگاه نفح در جولان اشغالی سوریه هدف قرار گرفت. پایگاه یردن در جولان اشغالی سوریه و عین زی تیم و پادگان راموت نفتالی هدف قرار گرفت. 

در مرحله نخست، ۱۱ پادگان و پایگاه رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت تا پهپاد‌ها به سمت اهدافشان در عمق حرکت کنند. 

تاکنون بیش از ۳۲۰ فروند موشک به سمت مواضع دشمن شلیک کردیم.

استفاده حزب الله از موشک های نقطه زن

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، برای اولین بار حزب الله از موشک بالستیک نقطه زن استفاده کرد که بدون مزاحمت به هدف اصابت کرد.

المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد: انتظار می‌رود حزب‌الله در ساعات آینده تل‌آویو را هدف حمله قرار دهد.

فرودگاه «بن گورین» اسراییل بسته شد

رسانه‌های صهیونیستی از بسته شدن فرودگاه بن گورین به دلیل «اوضاع امنیتی و حملات اسرائیل به جنوب لبنان» خبر دادند.

در پی حملات پهپادی و راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی آماده‌باش در اراضی اشغالی را به بالاترین سطح تغییر داده است.

منابع عبری زبان از لغو تمامی پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل آویو خبر دادند. 

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دستور تعطیلی سواحل از نهاریا تا ریشون لتزیون را صادر کرده است.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که سیستم GPS در مرکز اراضی اشغالی از کار افتاده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سطح هشدار در اراضی اشغالی تل آویو بزرگ و بسیاری از مناطق دیگر را هم شامل می‌شود. 

سخنگوی ارتش صهیونیستی از ایجاد محدودیت‌هایی برای جبهه داخلی و منع هرگونه تردد از نزدیکی مرز لبنان تا منطقه گوش‌دان در مرکز فلسطین اشغالی خبر داد.

شبکه ۱۲ تاکید کرد که آسمان فلسطین اشغالی به کلی خالی شده است.

این شبکه همچنین از تعطیلی دانشگاه حیفا و لغو امتحانات آن خبر داد.

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی تجمع بیش از ۳۰ نفر در مناطق شمالی را ممنوع اعلام کرده است.

بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی در باره تحرکات حزب الله

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما آمادگی حزب الله برای پرتاب و شلیک موشک به سمت اسرائیل را زیر نظر داریم تا بتوانیم برای رفع تهدید‌ها اقدام کنیم.

این منبع افزود: هواپیما‌های جنگی نیروی هوایی تحت هدایت فرماندهی شمال و سازمان اطلاعات نظامی به اهداف حزب الله که تهدیدی فوری برای جبهه داخلی اسرائیل است، حمله می‌کنند. با توجه به این حملات و بر اساس ارزیابی وضعیت انجام شده توسط فرماندهی جبهه داخلی، دستورهایی در خصوص برخی از مناطق صادر خواهد شد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار