گوناگون

زخمی شدن بیش از هزار نفر بر اثر انفجار پیجر در لبنان/ سفیر ایران در میان مجروحان+ فیلم

زخمی شدن بیش از هزار نفر بر اثر انفجار پیجر در لبنان/ سفیر ایران در میان مجروحان+ فیلم

انفجار دستگاه ارتباطی پیجر در لبنان موجب زخمی شدن صدها نفر شده است که بیشتر آنها از اعضای حزب الله لبنان هستند. گفته می شود سفیر ایران هم در میان آسیب دیدگان است.

به گزارش «پارسینه»؛ به گفته منابع خبری لبنانی و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، انفجار دستگاه های پیجر متعلق به شهروندان لبنانی موجب زخمی شدن شمار زیادی از افراد شده است. 

پیجر یک وسیله ارتباطی ساده تر از موبایل است و اعضای حزب الله لبنان به دلایل امنیتی برای ارتباط با یکدیگر از آن استفاده می کنند. بیشتر انفجارهای گزارش شده هم از ضاحیه جنوبی بیروت بوده است.

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت که سفیر ایران در بیروت نیز بر اثر انفجار پیجر زخمی شده است. گفته شده که جراحت مجتبی امانی سطحی بوده و اکنون در بیمارستان تحت نظر است.

انگشت اتهام در این عملیات خرابکارانه و هک پیجرهای متعلق به حزب الله به سوی اسرائیل نشانه رفته است، اما مقامات این رژیم هنوز واکنشی به اخبار منتشر شده نشان نداده اند.

تصویری از مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان

تصویری از مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان که گفته می شود براثر انفجار پیجر زخمی شده است را ببینید.

مجتبی امانی

گفته می شود جراحت سفیر ایران از ناحیه دست و صورت است.

سفارت ایران در بیروت: حال عمومی سفیر خوب است

سفارت ایران اعلام کرد آقای مجتبی امانی، سفیرجمهوری اسلامی ایران، دچار جراحت سطحی شده‌اند. حال عمومی سفیر، خوب است.

لحظه هولناک انفجار پیجر در جیب مشتریان یک فروشگاه

تصاویری تازه منتشر شده از لحظه وقوع انفجار دستگاه های پیجر در یک فروشگاه در بیروت را ببینید.

تخریب وحشتناک بر اثر انفجار پیجر در یکی از منازل شهروندان لبنانی

آثار انفجار پیجر در یکی از منازل شهروندان لبنانی را می بینید.

وزارت بهداشت لبنان از تمام افرادی که دستگاه ارتباطیِ «پیجر» دارند خواست تا فوراً آن‌ها را از خود دور کنند.

بیانیه اول حزب‌الله پس از انفجارهای لبنان

در پی این اتفاق حزب اله لبنان بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد:‌

«تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام که توسط تعدادی از کارمندان واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله استفاده می‌شوند، منفجر شده و سه نفر شهید شدند و تعداد زیادی زخمی شدند. ‌

نهادهای ذیصلاح در حزب الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و بخش‌های پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

از مردم محترم می خواهیم که مراقب شایعات و اخبار نادرست و گمراه کننده باشند. به ویژه که این امر با سخنان تهدیدآمیز دشمن صهیونیستی و آنچه وی آن را تغییر وضعیت در شمال می خواند، همراه است. ‌

ما تاکید می کنیم که مقاومت در همه سطوح و واحدهای مختلف در بالاترین آمادگی برای دفاع از لبنان و مردم ثابت قدم آن است.»

پیجر چیست و چگونه هک می‌شود؟

در گذشته، پیجرها وسیله‌ای رایج برای ارتباط سریع و مختصر بودند، مخصوصاً برای کسانی که به تلفن دسترسی نداشتند یا نمی‌توانستند به راحتی تماس تلفنی برقرار کنند.

نحوه کار پیجر به این صورت بود که وقتی کسی قصد ارسال پیام داشت، ابتدا با یک شماره مشخص تماس می‌گرفت و سپس پیام کوتاهی (معمولاً از طریق اپراتور یا دستگاه خاص) به پیجر فرد مورد نظر ارسال می‌کرد. پیجر پیام را دریافت می‌کرد و با بوق یا لرزش فرد را از دریافت پیام مطلع می‌کرد. کاربر سپس می‌توانست پیام را روی صفحه‌نمایش دستگاه بخواند.

پیجر

پیجرها بیشتر در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی محبوب بودند و به‌خصوص در میان کادر پزشکی و دیگر حرفه‌هایی که نیاز به تماس فوری داشتند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفتند. با ظهور تلفن‌های همراه و پیام‌های متنی (SMS)، استفاده از پیجرها به مرور کاهش یافت.

آیا می‌توان پیجر را هک کرد؟

پاسخ به این پرسش مثبت است. پیجرها نیز مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر می‌توانند در معرض هک شدن قرار بگیرند، به ویژه مدل‌های قدیمی‌تر که از روش‌های ساده‌تری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کردند.

این دستگاه‌ها معمولاً از فناوری‌های رادیویی برای دریافت پیام‌ها استفاده می‌کنند و پیام‌ها به‌صورت غیررمزگذاری‌شده منتقل می‌شوند؛ به این معنا که اگر کسی با تجهیزات مناسب به سیگنال‌های رادیویی دسترسی داشته باشد، می‌تواند پیام‌ها را شنود کند.

راه‌های مختلفی برای هک کردن پیجرها وجود دارد:

شنود سیگنال‌های رادیویی: چون پیام‌های پیجر معمولاً به‌صورت غیررمزگذاری‌شده ارسال می‌شوند، هکرها با استفاده از تجهیزات رادیویی می‌توانند سیگنال‌های پیجر را شنود کنند و پیام‌های ارسالی را دریافت کنند.

دسترسی به شبکه‌های پیجر: اگر هکری بتواند به شبکه‌ای که پیام‌ها را به پیجرها ارسال می‌کند نفوذ کند، ممکن است بتواند به پیام‌ها دسترسی پیدا کند یا پیام‌های جعلی ارسال کند.

استفاده از ضعف‌های نرم‌افزاری: بعضی از پیجرها نرم‌افزارهای ساده‌ای دارند که ممکن است دارای نقاط ضعف امنیتی باشند. هکرها می‌توانند از این ضعف‌ها برای دسترسی به پیام‌ها یا تغییر عملکرد دستگاه استفاده کنند.

در کل، پیجرها به‌خصوص مدل‌های قدیمی‌تر از نظر امنیتی بسیار آسیب‌پذیرتر از دستگاه‌های مدرن مانند تلفن‌های همراه هستند. به همین دلیل، با پیشرفت فناوری و ظهور ابزارهای ارتباطی امن‌تر، استفاده از پیجرها به مرور کاهش یافت.

آمار جدید از انفجارها

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: ۸ شهید و حدود ۲۷۵۰ مجروح که حال حدود ۲۰۰ نفر از آنها وخیم است.

تصاویر دلخراش از شدت جراحت مردم در پی انفجار پیجرها در لبنان+ فیلم(۱۸+)

تصاویر تکان‌دهنده شدت جراحت مردم در پی انفجار پیجرها را در ادامه می بینید.

بیانیه دوم حزب‌الله منتشر شد؛ اسرائیل تقاص پس می‌دهد

در این بیانیه آمده است: پس از بررسی تمام وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که غیرنظامیان را هم در برگرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد.

در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت و براساس آخرین آمار، تاکنون ۲۷۵۰ لبنانی زخمی و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: شهدا و مجروحان ما نماد مبارزه و فداکاری ما در راه قدس، پیروزی مردم شریف ما در نوار غزه و کرانه باختری و پشتیبانی میدانی مستمر هستند و این موضع حمایت و پشتیبانی ما از مقاومت دلیرانه فلسطین مایه سربلندی و افتخار ما در دنیا و آخرت خواهد بود.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد دشمن خیانتکار و جنایتکار بابت این تجاوز گناه آلود، قطعا تقاص پس می‌دهد.

آخرین تصاویر از بیروت و ازدحام مردم در مراکز درمانی

عصر امروز و در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر در لبنان، ده‌ها نفر از شهروندان این کشور مجروح شده‌اند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد