گوناگون

روایت روسیه از وضعیت شکست‌خورده آمریکا در خاورمیانه

روایت روسیه از وضعیت شکست‌خورده آمریکا در خاورمیانه

در حالی‌که سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، وخامت اوضاع کنونی در خاورمیانه و اظهارات مبهم کاخ سفید را نشانه ناتوانی کامل دولت جو بایدن در حل بحران‌ها نامید، سخنگوی کرملین نیز گفت که پوتین برنامه‌ای برای برقراری تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو ندارد.

به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، پس از حمله موشکی گسترده شب گذشته ایران به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که وضعیت فعلی خاورمیانه نشان‌دهنده شکست کامل سیاست دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده است. 

وی در کانال تلگرام خود نوشت: «ما شاهد شکست کامل دولت بایدن در خاورمیانه هستیم، اوضاع غم انگیز و خونینی که تنها شدت می‌گیرد و اظهارات مبهم مقامات کاخ سفید، ناتوانی کامل آنها در حل بحران‌ها را نشان می‌دهد.»

زاخارووا همچنین  ابراز عقیده کرد که اقدامات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، منجر به «ده‌ها هزار قربانی و به بن‌بست رسیدن اوضاع در خاورمیانه» شده است.

پوتین برنامه‌ای برای گفت‌وگو با نتانیاهو ندارد

در این رابطه، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته اعلام کرد که در حال حاضر تماس یا گفت‌وگویی بین رئیس جمهور ولادیمیر پوتین،  و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برنامه‌ریزی نشده است. 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مسکو آماده است تا در صورت لزوم به سرعت این تماس را برقرار کند و آیا درخواستی از سوی اسرائیل در این خصوص مطرح شده، وی گفت: «در حال حاضر چنین برنامه‌ای وجود ندارد.»

سخنگوی کرملین بدین ترتیب به گزارش وب‌سایت اسرائیلی Ynet در مورد احتمال گفت‌وگوی تلفنی بین پوتین و نتانیاهو در رابطه با تشدید وخامت اوضاع در خاورمیانه واکنش نشان داد.

توصیه سفارت روسیه در ایران به شهروندان روس: دچار وحشت نشوید

سفارت فدراسیون روسیه در تهران به شهروندان روسی که در ایران حضور دارند توصیه کرد که دچار وحشت نشوند و به تبلیغات منفی که توسط بدخواهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، توجه نکنند. 

در بیانیه سفارت آمده است: «وضعیت کنونی نیاز به آرامش و خونسردی دارد. ما منتظر اطلاعیه‌های رسمی مقامات در خصوص از سرگیری فعالیت فرودگاه‌های ایران هستیم. از شما می‌خواهیم که از  گرفتن عکس و فیلمبرداری در خیابان‌ها خودداری کنید و تحت تأثیر تبلیغات منفی شبکه‌های اجتماعی قرار نگیرید.»

در این بیانیه همچنین اشاره شده که سفارت و تمامی نمایندگی‌های خارجی روسیه در ایران به صورت عادی فعالیت می‌کنند.

سفارت روسیه در اسرائیل نیز صبح امروز، چهارشنبه اعلام کرد که اطلاعاتی از وجود قربانیان روس در حمله موشکی شب گذشته تل‌آویو دریافت نکرده است.

سفارت روسیه در تل‌آویو اعلام کرد که تا این ساعت هیچ اطلاعاتی در مورد شهروندان روس که ممکن است در حمله موشکی به یکی از مناطق تل‌آویو آسیب دیده باشند، دریافت نکرده و هیچ درخواست خاصی از سوی شهروندان روس در این رابطه به سفارت نرسیده است.

ضمن اینکه شورای امنیت سازمان ملل امروز نشست اضطراری در مورد وضعیت خاورمیانه برگزار خواهد کرد.

دفتر نمایندگی سوئیس در سازمان ملل، که در ماه جاری ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد، اعلام کرد که روز چهارشنبه، دوم اکتبر، شورای امنیت جلسه اضطراری در خصوص وضعیت خاورمیانه برگزار خواهد کرد. همچنین پس از این نشست، رایزنی‌های پشت درهای بسته در مورد همین موضوع ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است که در اوایل شب گذشته، ایران حملات موشکی گسترده‌ای به مناطقی از سرزمین‌های اشغالی انجام داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تأیید کرد که موشک‌هایی به سمت اهدافی در اسرائیل شلیک کرده و هشدار داد که در صورت پاسخ رژیم صهیونیستی، واکنش شدیدی در انتظار آنها خواهد بود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد