گوناگون

۶ شهر ارواح و متروکه؛ از شهری با دریاچه ای سمی تا جزایری فراموش شده + تصاویر

۶ شهر ارواح و متروکه؛ از شهری با دریاچه ای سمی تا جزایری فراموش شده + تصاویر

با برخی از مرموزترین مکان های متروکه جهان آشنا شوید.

به گزارش پارسینه، این مکان‌های تاریخی که مدت‌ها توسط انسان‌ها خالی از سکنه هستند، در زمان یخ زده‌اند. این ۶ شهر ارواح و متروکه ، پس زمینه رویدادهایی بودند که از آن زمان به فراموشی سپرده شده اند. اکنون آنها منتظرند تا دوباره کشف شوند. قبل از اینکه طبیعت به طور کامل آنها را بازیابی کند، بیایید نگاهی به آنها داشته باشیم.

منطقه متروکه بادی در کالیفرنیا 

این شهر ارواح قرن نوزدهم شبیه یک فیلم وسترن کلاسیک است. هجوم طلا در کالیفرنیا تعداد زیادی از کاوشگران را به این منطقه کشاند که مشتاق بودند، ثروتمند شوند. زوال شهر از اوایل دهه ۱۸۸۰ شروع شد و آتش سوزی در سال های ۱۸۹۲ و ۱۹۳۲ بسیاری از سازه ها را ویران کرد. ضربه نهایی پایان عملیات معدنکاری در سال ۱۹۴۲ بود.

GettyImages-564095289

امروزه شهر Bodie بخشی از یک پارک تاریخی در مرز نوادا است و توسط ایالت محافظت می شود. بقایای ساختمان‌ها، گورستان و آثار دوران شکوفایی آن در فضای باز نگهداری می‌شود.

منطقه متروکه گنبد کیپ رومانو در فلوریدا

در دهه ۱۹۸۰، یک مدیر نفت در فلوریدا تصمیم گرفت خانه رویایی خود را که شبیه بشقاب پرنده بود، روی پایه هایی بر روی آب بسازد. اما شش گنبد بهم پیوسته توسط طوفان ویرانگر به شدت مورد اصابت قرار گرفتند که داخل خانه ها را ویران کرد و گنبدها را فرسایش داد و ساختارهای مینیمالیستی در وسط دریا در نزدیکی جزیره مارکو شناور ماندند.

GettyImages-1346396189

این خانه‌ها که تا حدی زیر آب رفته اند و در ۹۰ متری ساحل واقع شده‌اند، به پناهگاهی برای پرندگان تبدیل شده‌اند و در سواحل جنوب غربی این ایالت به یک جاذبه دیدنی تبدیل شده‌اند.

 قلعه های تولو در فوجیان چین

این اقامتگاه‌های روستایی که در کوه‌های جنوب شرقی فوجیان چین واقع شده‌اند، مصنوع منحصربه‌فردی از دوره‌ای پرتلاطم در تاریخ این کشور هستند. ساختمان‌های دایره‌ای محصور که بیشتر آن‌ها بین قرن‌های 12 تا 20 ساخته شده‌اند، از خاک، سنگ، بامبو و چوب ساخته شده‌اند. این ساختمان‌های عظیم که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند، هر کدام تنها یک ورودی از بیرون دارند که یک اقدام دفاعی در برابر راهزنان است.

GettyImages-1736700489

همه قلعه ها شگفت انگیز و منحصربه‌فرد هستند اما قدیمی ترین و بلندترین آنها ساختمان یوچانگ نام دارد (بیش از ۷۰۰ سال پیش ساخته شد). عظیم ترین ساختمان، ساختمان چنگگی با حدود ۴۰۰ اتاق است.

منطقه متروکه دریاچه ناترون در تانزانیا 

این دریاچه آب شور در تانزانیا رنگ قرمز غیرمعمول خود را از یک آتشفشان مجاور دریافت می کند. این دریاچه که به خاطر آب‌های گرم و قلیایی‌اش شناخته می‌شود، عکاسان و دانشمندان کنجکاو را به خود جذب می‌کند که بدن‌های سنگ‌شده حیواناتی را که ناخواسته وارد آن شده‌اند، مشاهده می کنند. این دریاچه متروکه برای اکثر حیوانات مرگبار است؛ ترکیب بسیار سمی مواد شیمیایی فرآیند تجزیه را متوقف می کند و حیوانات به سنگ تبدیل می شوند.

GettyImages-502193291

این دریاچه با عمق سه متری که اغلب به دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد، مکانی متروک و یکی از غیرمعمول ترین جاذبه های گردشگری است.

منطقه متروکه گونکانجیما در ناکازاکی 

جزیره گونکانجیما (همچنین به نام هاشیما شناخته می‌شود) که پوشیده از پوشش گیاهی است، یک مکان صنعتی زغال سنگ بود که اکنون مجموعه‌ای از ویرانه‌ها و سازه‌های بتنی است که "پلکان جهنم" لقب گرفته‌اند. پس از بسته شدن معادن اینجا در سال ۱۹۷۴، ناکازاکی متروک شد و به نمادی بد از آسیب های زیست محیطی ناشی از صنعتی شدن در ژاپن تبدیل شد.

GettyImages-598007381

این جزیره در فیلم جیمز باند Skyfall ظاهر می شود ، اگرچه فقط از فاصله دور در فیلم دیده می شود. جزیره گونکانجیما که زمانی یکی از پرجمعیت‌ترین مکان‌های روی کره زمین بود، اکنون برای دهه‌ها متروکه است.

منطقه متروکه هوتووان در چین

این دهکده ماهیگیری در قسمت شمالی جزیره شنگشان به تدریج توسط طبیعت احیا شده است. این دهکده ماهیگیری که زمانی پر رونق بود، به دلیل موقعیتش که دور از شهرهای دیگر بود، به تدریج در دهه ۱۹۹۰ متروک شد.

GettyImages-1227516158 (1)

خانه‌های خالی که در کناره‌های صخره‌ها آویزان شده‌اند و مشرف به اقیانوس هستند، اکنون با پوشش گیاهی سرسبز پوشیده شده‌اند و نمایی جالب و تاحدی ترسناک دارند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد