گوناگون

سوغات مسکو چیست؟

سوغات مسکو چیست؟

در مسکو سوغاتی‌های متنوعی را پیدا می‌کنید که انتخاب آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. از خوراکی‌های خوشمزه گرفته تا نماد‌های فرهنگی، عروسک و مجسمه و ظروفی که با طرح‌های سنتی دست شما را برای انتخاب هدیه‌ای به یادماندنی برای دوستان و آشنایان باز می‌گذارد.

روسیه به عنوان یکی از پهناورترین کشور‌های جهان، با تاریخ و فرهنگی شگفت‌انگیز همواره به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار شناخته می‌شود. در ایران نیز به دلیل عدم نیاز به ویزا، تور مسکو طرفداران زیادی دارد. در روسیه می‌توانید از طبیعت بکر و حیرت‌انگیز لذت ببرید و با تماشای بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و مراکز هنری به گذشته‌ای دور سفر کنید. ضمن اینکه زندگی پر شور شبانه را تجربه کرده و با فرهنگ‌های مختلف آشنا خواهید شد.

عموماً روز‌های آخر سفر مبحث شیرین سوغاتی، دغدغه گردشگران است. در مسکو سوغاتی‌های متنوعی را پیدا می‌کنید که انتخاب آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. از خوراکی‌های خوشمزه گرفته تا نماد‌های فرهنگی، عروسک و مجسمه و ظروفی که با طرح‌های سنتی دست شما را برای انتخاب هدیه‌ای به یادماندنی برای دوستان و آشنایان باز می‌گذارد. در این مطلب نیز لیستی از بهترین سوغاتی‌های مسکو را برایتان جمع‌آوری کردیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

معروف‌ترین سوغاتی‌های مسکو

از معروف‌ترین سوغاتی‌های مسکو به چند مورد زیر می‌توان اشاره کرد:

عروسک چبوراشکا

چبوراشکا یکی از نماد‌های کشور روسیه است. این عروسک جذاب در ادبیات کودک و نوجوان بسیار محبوب بوده و با گوش‌های کشیده نظر همه را به خود جلب می‌کند. اگر به دنبال سوغاتی بامزه می‌گردید، چبوراشکا انتخاب مناسبی است.

سوغات روسیه

کلوچه سنتی تولا

این کلوچه برای اولین بار در شهر تولا، یکی از معروف‌ترین شهر‌های روسیه پخته شد و کم کم در بین گردشگران جهان اسم و رسم پیدا کرد. یک سوغاتی خوشمزه که قدمت آن به قرن هفدهم بر می‌گردد. از مواد اصلی به کار رفته در این شیرینی می‌توان به پودر دارچین، زنجبیل، عسل، شیر و آرد گندم اشاره کرد.

سینی ژوستوو

هنر و فرهنگ اصیل روسیه را می‌توان در طرح‌های ژوستوو نظاره کرد. یک سینی فلزی با نقش و نگار‌های متفاوت که می‌توان ساعت‌ها به آن چشم دوخت و از زیبایی‌اش لذت برد. هنرمندان روس این سینی را با هنر دست قلم می‌زنند و با روغن سیاهدانه نقش و نگار‌های خود را برجسته می‌کنند. اگر به دنبال اثری هنری برای سوغاتی می‌گردید این سینی که قدمت آن به قرن هفدهم برمی گردد هدیه بی‌نظیری است.

ماتریوشکا

ماتریوشکا معروف‌ترین سوغاتی مسکو است. عروسک معروف روسی که از چوب ساخته شده و با رنگ‌آمیزی جذاب در سایز‌های متنوعی به فروش می‌رسد. شاید از ظاهر عروسک متوجه شوید که طراح آن یک فرد ژاپنی به نام فوکوروما است. اما ماتریوشکا برای اولین بار در سال ۱۸۹۰ توسط واسیلی زویوزدوچکین طراحی شد و در سال ۱۹۰۰ در نمایشگاه جهانی پاریس به عنوان نمادی از روسیه به نمایش گذاشته شد. امکان ندارد که در بازار‌های مسکو قدم بزنید و گردشگران اروپایی را در حال خرید ماتریوشکا نبینید.

کلاه گورگو اوشانکا

کلاه‌های معروف زمستانی روس که از گوش تا گردن را در فصل سرد سال می‌پوشانند و با بهره‌مندی از خز سنتی روسی، گرمای بی‌نظیری را به همراه دارند. این سوغاتی بسیار ماندگار و کاربردی است و برای دوستان و آشنایان جذابیت خاصی خواهد داشت.

ظروف سفالی گژل

ظروف سفالی روسیه که قدمت آن‌ها به بیش از ۲۴۰ سال پیش باز می‌گردد. این ظروف در روستایی به نام گژل تولید می‌شوند و با رنگ آبی و طرح‌های جذاب خود، در بازار‌های مسکو می‌درخشند.

چکمه‌های نمدی

چکمه‌های نمدی مسکو در جهان زبانزد خاص و عام است. کفش‌هایی که حس نوستالژی را زنده می‌کنند و قدمتی بالغ بر ۱۵۰۰ سال دارند. این محصول در رنگ‌های سیاه و سفید و با طرح‌های مینیمال و جذاب تولید می‌شود و نظر هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد. به طوریکه بیشترین فروش سوغاتی در بازار‌های مسکو به این کفش اختصاص یافته است.

سنگ کهربا

کهربای اصل را در مسکو می‌توانید پیدا کنید. سنگی با ترکیب رنگ طلایی و نارنجی که حاصل انجماد شیره درختان طی ۶۰ سال است. در فرهنگ روسیه کهربا به انرژی مثبت و دفع بلا معروف شده و به همین خاطر در اکثر زیورالات، از جمله انگشتر و گردنبند از این سنگ استفاده می‌شود. اگر به دنبال سوغاتی خاص هستید، انگشتر‌های کهربای مسکو انتخاب مناسبی است.

سماور قدیمی

این روز‌ها سماور‌های روسی با طرح و نقش‌های بی‌نظیر خود در بازار‌های مسکو طرفداران بیشماری دارند و به یکی از سوغاتی‌های مطرح این کشور تبدیل شدند.

بالالایکا

بالالایکا نوعی ساز شبیه به سه تار است که از ساز‌های سنتی روسیه به‌شمار می‌رود. از آنجا که صدای این ساز چیزی شبیه به لا و لالا می‌باشد، از دیرباز به این نام مشهور شده است. این ساز قدیمی یک سوغاتی سنتی بسیار جذاب از مسکو خواهد بود.

کراسنایا ماسکوا

مسکو قرمز یکی از محبوب‌ترین عطر‌های موجود در روسیه است. این عطر خوشبو در سال ۱۹۱۳ توسط یک عطار فرانسوی تولید شد. عطری خوش رایحه از ترکیب عصاره گل رز، یاسمن، گل‌های وحشی روسی و ترنج که شما را به یاد خاطرات سفر به مسکو خواهد انداخت. کرانسایا ماسکوا سوغاتی جذابی برای خانم‌ها خواهد بود.

جعبه‌های پالخ و فیدوسکینو

این جعبه‌های زیبا و منحصربه فرد، تنها در روستای پالخ و فیدوسکینو تولید می‌شوند و به عنوان یکی از سوغاتی‌های مشهور روسیه به شمار ‌می‌روند. نقش‌های خوش رنگ جعبه‌ها از افسانه‌ها و داستان‌های روسی برداشت شده و ساعت‌ها می‌توان به تماشای آن‌ها نشست. این سوغاتی پرکاربرد را می‌توانید در بازار مسکو به وفور مشاهده کنید.

نکاتی مهم در خرید سوغاتی از مسکو

در خیابان‌های مسکو سوغاتی‌های فیک و تقلبی به شکل گسترده‌ای یافت می‌شود که تشخیص آن‌ها از نمونه‌های اصلی بسیار دشوار است. بنابراین به دنبال اجناس ارزان قیمت نباشید و تا جای ممکن از مراکز معتبری چون خیابان پتروسکا، خیابان آربات و بازار ایزمایلوو خرید خود را انجام دهید. به‌ویژه برای خرید‌اشیا قیمتی توجه به این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

مسکو

سخن پایانی

تور مسکو از جذاب‌ترین تور‌های گردشگری به خصوص در فصل تابستان به شمار می‌آید. آب و هوای معتدل، جاذبه‌های گردشگری فراوان، هتل‌های لوکس، آداب و فرهنگ منحصر به فرد، اماکن فرهنگی و هنری در کنار کافه و رستوران‌های پرشور سفری به یادماندنی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت. اگر قصد رفتن به مسکو را دارید بهتر است در انتخاب تور دقت کنید. پیشنهاد ما آژانس خدمات مسافرتی فلای تودی است. این پلتفرم آنلاین با برنامه‌ریزی دقیق، تور لیدر‌های مجرب و قیمت‌های شگفت‌انگیز، سفری رویایی را برای شما رقم خواهد زد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار