گوناگون

فرق بالیاژ و آمبره و هایلایت چیست؟

فرق بالیاژ و آمبره و هایلایت چیست؟

آیا قصد رنگ کردن موهای خود را دارید و فرق بالیاژ و آمبره و هایلایت را نمی‌دانید؟ تفاوت این روش‌ها در تکنیک و اجرای آن است که باعث شده تا نتیجه نهایی، ماندگاری، هزینه حاصل شده از آن، متفاوت باشد.

آیا قصد رنگ کردن موهای خود را دارید و فرق بالیاژ و آمبره و هایلایت را نمی‌دانید؟ تفاوت این روش‌ها در تکنیک و اجرای آن است که باعث شده تا نتیجه نهایی، ماندگاری، هزینه حاصل شده از آن، متفاوت باشد. روش‌های بالیاژ، آمبره و هایلایت هرکدام با ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد خود، موهایی جذاب و زیبا به شما می‌بخشند. همچنین این روش‌ها بسته به سلیقه شما انجام می‌شوند و متناسب به سن و فرم چهره شما روی موهایتان نتایجی فوق‌العاده به‌وجود می‌آورند. در این مقاله تفاوت‌های هر یک از این تکنیک‌ها را از همه نظر بررسی می‌کنیم تا تکنیک رنگ موهایتان را انتخاب کنید.

تفاوت اجرای بالیاژ، هایلایت و آمبره مو چیست؟  

در هایلایت بخش‌هایی از مو انتخاب شده و به‌گونه‌ای رنگ‌آمیزی می‌شوند تا به رنگی روشن‌تر از رنگ پایه موهایتان برسند. در این روش معمولا روی بخش‌های انتخابی مو دکلره زده می‌شوند و دور آن فویل پیچیده می‌شوند و پس شستشوی مو رنگساژ به‌مدت یک ربع روی موها قرار می‌گیرد و سپس موهایتان شسته می‌شود. 

در بالیاژ موها به سه طبقه تقسیم می‌شوند و تار‌های مو برای رنگ انتخاب می‌شوند. رنگ موهای ساقه به‌مراتب روشن‌تر از موهای طبقه بالا انتخاب می شوند. در نتیجه در روش بالیاژ ریشه موها عمدتا تیره باقی خواهند ماند. در روش آمبره مانند بالیاژ مو هر‌چه به انتهای مو می‌رویم، روشن‌تر می‌شود. ر این روش دیگر خبری از جدا کردن بخش‌هایی از مو نیست و کل موها از بالا تیره و در ساقه روشن به‌نظر می‌رسند. رنگ کردن مو برای عروس‌ها در‌کنار آرایش عروس، چهره‌ای جذاب و اروپایی برای خانم‌ها ایجاد می‌کند که باعث افزایش درخشش عروس در مجلس خواهد شد. 

استفاده از فویل و رنگ کردن مو از ریشه در روش هایلایت

کدام تکنیک بالیاژ، هایلایت و آمبره بهتر است؟ 

در هایلایت بخش‌هایی از مو انتخاب شده و رنگ مو از ریشه یک حالت سایه روشن به‌صورت عمودی روی موها ایجاد می‌شود. بالیاژ نیز یکی از تکنیک‌های برجسته کردن برخی از تارهای مو در موهای طبیعی‌تان است و ریشه مو رنگ نمی‌شود. در روش آمبره نیز کل موها به‌غیر از ریشه مو رنگ می‌شوند که ساقه مو روشن‌تر از قسمت بالایی موها خواهد بود. 

شما با‌توجه‌به این نکات و سلیقه‌تان می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید، اما باید بدانید که روش بالیاژ برای جوان‌تر نشان دادن چهره شما گزینه‌ای ایده‌آل است و قیمت آن مانند قیمت کاشت مژه مگاوالیوم بالاتر از هایلایت مو است.

میزان آسیب رسیدن به مو در روش بالیاژ، هایلایت و آمبره 

از آنجایی که هر سه روش هایلایت، آمبره و بالیاژ معمولا مو تا حد بسیاری با دکلره روشن می‌شود، میزان آسیب رسیدن به مو نسبت‌به رنگ کردن معمولی مو بدون دکلره، بیشتر است؛ اما جلوه‌ای جذاب و زیبایی مو با این تکنیک‌های نوین را نمی‌توان نادیده گرفت. 

در روش هایلایت، موها از ریشه دکلره می‌شوند؛ بنابراین میزان آسیب رسیدن به مو در روش هایلایت بیشتر است. فرق آمبره و سامبره و بالیاژ در این است که ریشه موها رنگ نمی‌شوند و در این روش‌ها اگر توصیه‌های مراقبتی صورت نگیرد تنها به ساقه مو، آسیب می‌رسد. 

میزان آسیب کمتر در روش بالیاژ و آمبره به‌دلیل نداشتن رنگ در ریشه

فرق بالیاژ و آمبره و هایلایت از نظر ماندگاری 

به‌طور کلی موها به مرور زمان رشد می‌کنند و روش‌های بالیاژ، آمبره و هایلایت بعد از مدتی نیاز به ترمیم دارند. البته در روش آمبره و بالیاژ به‌دلیل رشد مو، نیازی به ترمیم نیست و می‌توانید هر سه الی شش ماه یکبار، اقدام به ترمیم رنگساژ موهایتان کنید. 

در هایلایت نوارهای عمودی از مو انتخاب شده و کاملا با رنگ روشن می‌شوند؛ بنابریا با کمی رشد مو به‌سرعت حالتی غیر‌عادی در موها ایجاد می‌شود. اگر روش هایلایت را برای رنگ کردن موهای خود انتخاب می‌کنید باید مانند فشیال صورت طی یک مدتی برای تمدید آن به آرایشگاه مراجعه نمایید. تمدید رنگ مانند قیمت فیشیال صورت یک هزینه جداگانه‌ای دارد که باید آن را در نظر بگیرید. 

ویژگی، مزایا و معایب روش بالیاژ، هایلایت و آمبره چیست؟ 

تکنیک 

ویژگی

مزایا 

معایب

آمبره 

سایه دار شدن مو 

مناسب موی بلند

ظاهری یکدست 

نیاز به دکلره و مراقبت 

بالیاژ 

مناسب انواع قد مو 

طبیعی‌ترین تکنیک 

نیاز به مراقبت کمتر

نیاز به دکلره و کمی مراقبت 

هایلایت 

سایه روشن کردن موها 

مناسب انواع قد مو

حجیم‌سازی موهای کم‌پشت و تارهای نازک 

نیاز به دکلره و مراقبت بسیار زیاد 

رنگ کردن مو باعث افزایش جذابیت و جوان‌تر شدن چهره‌تان خواهد شد!

در این مقاله در مورد فرق بالیاژ و آمبره و هایلایت صحبت کردیم. تفاوت آمبره و سامبره و هایلایت و بالیاژ مو در تکنیک‌های مورد‌استفاده آرایشگر روی موهایتان است. همانطور که اشاره شد در هایلایت موها از ریشه تا ساقه به‌صورت سایه‌ روشن رنگ می‌شوند، اما در بالیاژ دسته‌ای از موها انتخاب می‌شوند و بدون رنگ کردن ریشه، انتهای مو روشن‌تر از قسمت بالایی مو، رنگ می‌شوند. 

روش آمبره نیز ترکیبی از این دو روش است. در این روش موها از ریشه رنگ نمی‌شوند اما از پایین ریشه کل موها به‌صورت سایه رنگ خواهد شد.  میزان ماندگاری، میزان زیبایی و هزینه ای روش‌ها بستگی به میزان مهارت آرایشگر و موقعیت سالن دارد. اگر شما قصد سایر خدمات به‌غیر از رنگ مو مانند فشیال، میکاپ، مژه و کاشت ناخن دارید، سالن بارانا با مجرب‌ترین تیم، تعرفه‌ای مناسب دارد که زیبایی را با قیمت اقتصادی به شما ارائه می‌کند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار