گوناگون

جزئیات هزینه‌های حج تمتع از زبان معاون سازمان حج و زیارت

پارسینه: معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت جزئیات هزینه‌های حج تمتع را اعلام کرد.

غلامرضا رضایی در همایش سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت با مدیران کاروانی حج تمتع سال 92 که با حضور 700 تن از مدیران کاروان ها ،مجموعه ،و مدیران استانی در سالن همایش های سازمان حج در تهران برگزار شد با اشاره به اینکه 30 تا 35 درصد مدیران کاروان‌ها امسال جدید هستند، از آن‌ها درخواست کرد تا درباره‌ی گرانی هزینه‌ها زائران را توجیه کنند.

وی در ادامه، توضیحاتی درباره‌ی هزینه‌ی حج امسال داد و گفت:‌ سال گذشته کف و سقف قیمت سفر حج به ترتیب چهار میلیون و 500 هزار تومان و پنج میلیون و 670 هزار تومان بود که با ارز مرجع 1226 تومانی حساب می‌شد. اما امسال ارز مبادلاتی دو هزار و 650 تومان داده‌اند که تفاوت آن بیش از دو برابر است.

رضایی همچنین مسکن، تغذیه،‌ تدارکات و حمل‌ونقل را از جمله ارکان اصلی در قیمت‌گذاری حج دانست و ادامه داد: هزینه‌ی این بخش‌ها ارزی پرداخت می‌شود. ما نه تنها امسال این خدمات را مساوی قیمت پارسال اجاره کردیم ، بلکه گاهی درصدی هم ارزان‌تر گرفتیم.

وی با بیان این‌که قیمت این خدمات نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه تغییری نداشته است و فقط تفاوت نرخ ارز سبب گرانی آن شده است، افزود: سازمان حج هیچ نقشی در افزایش قیمت‌ها ندارد؛ دولت هم نداشته است. انتظار هم نداریم و نمی‌خواهیم ارز مرجع به زائر بدهد، چون اولویت‌های بالاتری مثل غذا و دارو وجود دارد.

معاون سازمان حج با اشاره به اینکه 92 درصد هزینه‌های این سفر ارزی پرداخت می‌شود، گفت: زائران این مبالغ را از جیب می‌پردازند. هشت درصد باقی‌مانده هم هزینه‌ی خدمات است که شامل سرانه‌ی ذابح و خادمان هتل‌ها می‌شود.

وی در توضیح جزئی‌تر هزینه‌ی خدمات، اظهار کرد: سرانه‌ی هر زائر برای 70 ذابح، 11 هزار و 300 تومان می‌شود که از جیب زائر می‌رود. همچنین هزینه‌ی خدمه‌ هتل 105 هزار تومان در طول اقامت زائر می‌شود.

رضایی ادامه داد: هزینه‌ی بلیت هواپیما را بدون این‌که با سعودی‌ها قرارداد ببندیم تعیین کرده‌ایم؛ چون آقایان هواپیمایی برای مسیر ایران تا عربستان 720 تا 780 دلار را پیشنهاد کرده‌اند، در حالیکه شرکت‌های ایرانی یک میلیون و 400 تا 500 هزار تومان اعلام کرده‌اند. ما از سعودی‌ها خواستیم نرخ را معادل ایران کنند، ولی تا الان اعلام نکرده‌اند. ما هم با هزینه‌ی شرکت‌های داخلی نرخ را بستیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد