گوناگون

شعار هفته محیط زیست «غذا، تفکر و صرفه‌جویی»

پارسینه: مدیرکل محیط زیست استان اردبیل شعار امسال هفته محیط زیست را «غذا، تفکر و صرفه‌جویی» اعلام کرد و گفت: در این شعار به نقش و اهمیت توجه به محیط زیست سالم تاکید شده است.

علی حمیدی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته محیط زیست در اردبیل اظهار داشت: در کنار تأمین غذای سالم که نشاط روحی و روانی را برای جامعه به دنبال دارد باید با تفکر و تدبیر بکوشیم تا با احترام به طبیعت و سرمایه‌های خود در مصرف همه منابع صرفه‌جویی را در اولویت قرار دهیم.

وی با یادآوری اینکه برنامه‌های هفته محیط زیست از 15 خرداد شروع می‌شود که در اولویت برنامه‌ها پاکسازی نمادین طبیعت و تبلیغات محیطی و رسانه‌ای جز شاخصه‌های ممتاز است، تصریح کرد: محیط زیست امروز به عنوان یک موضوع حیاتی مورد توجه کشورهای پیشرفته دنیا است به طوریکه محیط زیست پیوند عمیقی با خواسته‌ها و مطالبات مردم دارد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل خاطر نشان کرد: در این تعامل و ارتباط سلامتی افراد و توجه به زیست سالم و محیط پاک در اولویت جدی بوده و هرگز تقابلی در این موضوعات وجود ندارد.

حمیدی با بیان اینکه در تهدیدآمیز بودن مسایل زیست‌محیطی خود انسان نقش اساسی دارد، اضافه کرد: تمام مشکلات و معضلات زیست‌محیطی بیشتر به ندانم کاری انسان و تخریب و بی‌توجهی آنها بر می‌گردد.

وی بیان کرد: غفلتی که بشر از موضوع محیط زیست داشته بزرگ‌ترین ضربه را به پیکره این موضوع حیاتی بشر وارد کرده به طوریکه امروز شاهد آن هستیم تخریب محیط زیست بشریت را به چالشی واقعی کشانده است.

مدیرکل محیط زیست استان ضرورت تغییر نگرش و الگو در زندگی را در کاستن از مشکلات و معضلات زیست‌محیطی یادآور شد و ادامه داد: ارتقا اخلاق زیست‌محیطی بسیار تأثیرگذار است و بهتر است فرهنگ احترام به محیط زیست از کودکان و نوجوانان به عنوان یک آموزه دینی و ارزشی مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی گفت: ‌اگر خانواده‌ها در این زمینه قصور و کوتاهی کنند قطعاً مشکلات، معضلات و پیامدهای حاصل از این موضوع متوجه خانواده می‌شود.

وی افزود: در این هفته فقط فرصت و بهانه‌ای است تا مؤلفه‌های زیست سالم و محیط شاداب مورد بازگو قرار گیرد تا خود مردم ورودی عالمانه به این حوزه داشته باشند تا مواهب خدادادی نظیر زمین، آسمان، آب و غذا دچار چالش نشود.

حمیدی با انتقاد از برخی کم حرمتی‌ها به محیط زیست و روی آوردن به کارهای نامناسب نظیر سمپاشی هوایی، آلوده کردن آب‌ها و دورریز پسماندها در طبیعت تصریح کرد: همه این مسایل مشکلاتی را به وجود آورده است که با رایزنی انجام شده در سال‌های آینده به نظر می‌رسد اگر جلوی این مشکلات و معضلات گرفته نشود جامعه بشری با چالشی حقیقی روبه‌رو می‌شود.

وی با انتقاد از دست‌اندرکاران جهاد کشاورزی در بی‌توجهی نسبت به سمپاشی باغات، مزارع و کشت‌زارها خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود خود زارعان و کشاورزان احساس مسئولیت کرده و در این زمینه اجازه ندهند محیط زیست سالم دچار تخریب شود
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد