گوناگون

افرایش حفاظت از منابع طبیعی در ایام انتخابات

پارسینه: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حفاظت از منابع طبیعی، اظهار کرد: با همکاری دادستانی کل کشور نظارت بر منابع طبیعی کشور و حفاظت از آن را به ویژه در ایام انتخابات بیشتر کرده‌ایم.

سرهنگ قاسم سبزعلی، گفت: به دلیل اینکه امکان حضور همه جانبه ماموران یگان حفاظت در تمام نقاط کشور ممکن نیست، از نیروها و گروه‌های محلی نیز برای حفاظت از مناطق استفاده می‌کنیم و تاکنون مردم نیز تعاملات بسیار خوبی با نیروهای یگان داشته‌اند.

وی ادامه داد: به فراخور نوع منطقه و پوشش گیاهی تعداد نیروهای یگان در هر نقطه متفاوت است مثلا در کویر یزد احتیاج به هیچ نیرویی نیست، اما در مناطق جنگلی که عوامل تخریب بیشتری دارند تعداد نیروهای یگان نیز افزایش می‌یابد.

سبزعلی اضافه کرد: بارها تاکید کرده‌ایم که میزان برخوردها شدت یابد تا فضا برای دیگر سودجویان فراهم نباشد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی اظهار کرد: فرهنگ منابع طبیعی باید برای مردم به معرفت تبدیل شود زیرا هنوز عده زیادی هستند که منابع طبیعی کشور را تنها متعلق به خودشان دانسته و آن را جزو دارایی‌های شخصی خود به حساب می‌آورند و متاسفانه دید این افراد در سطح همان زمینی که تصاحب شده و یا در سطح درآمدی است که به دست می‌آورند.

وی افزود: مثلا وقتی با فرد متصرفی که کوهی را تخریب کرده برخورد می‌شود عنوان می‌کند که آن منطقه را با کشاورزی خود آباد کرده و تصویری از تخریب منابع طبیعی ندارد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد