گوناگون

مهمترین مشکلات نظام سلامت از دیدگاه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم

پارسینه: گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت دولت یازدهم، مهمترين مشكل فعلي نظام سلامت را مشکلات دارویی و اجرای برنامه پزشك خانواده عنوان کرد.

گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت دولت یازدهم، مهمترين مشكل فعلي نظام سلامت را مشکلات دارویی و اجرای برنامه پزشك خانواده عنوان کرد.

دكتر سید حسن هاشمي که از او به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت دولت یازدهم نام برده می شود، در حاشیه بازدید از مركز بهداشتي درماني شهيد رجايي و خانه بهداشت تبائين در كهريزك، در جريان آخرين وضعيت نظام شبكه و مراقبتهاي بهداشتي اوليه در كشور قرار گرفت.

وي، مهمترين برنامه خود را در كوتاه مدت رفع مشكلات جاري بيان كرد و گفت: شايد مهمترين مشكل فعلي نظام سلامت كه به وضع معيشت مردم هم برمي گردد بحث دارو است و پس از آن بحث پزشك خانواده است.

این چشم پزشک افزود: به نظرم بحث پزشك خانواده يك كاري است كه نابسامان است و بايد يك بازنگري در آنچه كه تاكنون انجام شده صورت گيرد و البته مهمتر از همه اينها منابع مالي است كه اميدوارم دولت حمايت كند.

هاشمي در پاسخ به اين سئوال كه تكليف انتزاع دانشگاه علوم پزشكي تهران و ايران با توجه به پايان مهلت مقرر (31 تير 92) و تخصيص نيافتن كد بودجه مستقل براي دانشگاه ايران چه خواهد شد، گفت: اين دولت با شعار اعتدال و قانون گرايي بر سر كار آمده است. ما بايد مر قانون را اجرا كنيم و تابع هر آنچه كه دستگاههاي بالادستي تصويب كرده اند باشيم. بايد ديد كه قانون چه مي گويد و همه تابع آن باشيم و آن را رعايت كنيم. من خودم نظري شخصي براي اين موضوع ندارم بايد بررسي كنم و ببينم چه اتفاقاتي در اين يكي دو ماهه افتاده است.

وي گفت: من با نظام شبكه بهداشتي بيگانه نيستم و با خانه هاي بهداشت و خدمات زيادي كه وزارت بهداشت در سطح اول در مناطق روستايي در حال ارائه است آشنا هستم.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد