گوناگون

تابلوهای آلودگی هوای پایتخت آنلاین شدند

پارسینه: اطلاعات تابلوهای اطلاع رسان آلودگی هوای تهران که در ۱۷ نقطه شهر نصب هستند، آنلاین شد.

وحيد حسينی مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين باره گفت: در سال هاي اخير به منظور نمایش وضعیت آلودگی هوا به شهروندان، اطلاعات شاخص ۲۴ ساعته در تابلوها نمایش داده می شد اما با توجه به راه اندازی سامانه برخط و همچنین محاسبه شاخص آنلاین یا ۳ساعته توسط شرکت كنترل كيفيت هواي تهران، به جای وضعیت ۲۴ ساعته، شاخص آنلاین براي شهروندان تهراني به نمایش درآمده است.

حسيني در ذكر جزييات اين طرح گفت: اطلاعات مربوط به ۳ساعت اخير، میانگین‌گیری شده و به معرض نمایش مردم در می آید. همچنين این اطلاعات هر یک ساعت بروز رسانی می شود. نقطه قوت این کار، ارائه اطلاعات از وضعیت لحظه اي هوا به شهروندان است تا در تصمیم‌ گیری‌ها براي سفر های درون شهری و یا مراقبت های بهداشتی موثر باشد.

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران بیان كرد: متأسفانه در شهر تهران افرادي كه دچار بیمارهای قلبی - ریوی و یا مشکلاتی از این دست هستند به همراه ساير گروه‌هاي حساس نظير سالمندان، بانوان باردار و كودكان در معرض آلودگي هوا قرار دارند و قرارگیری در شرایط ناسالم کیفیت هوا برای آنها مضر است. به همين علت آنان بر اساس تغييرات جديد می توانند با استناد به اطلاع رسانی آنلاين تابلوهاي شهر تهران از مضرات آلودگی هوای آن ساعت دور بمانند.

گفتني است این تابلوها ۶ستون برای نمایش ۶ آلاینده استاندارد دارند كه شامل مونواكسيد كربن، دي اكسيد گوگرد، دي اكسيد نيتروژن،‌ازن و ذرات معلق كمتر از ۱۰ و ۲.۵ ميكرون مي شود. تبعا هر آلاینده ای بیشترین عدد را نمایش دهد، آلاینده شاخص آن ساعت محسوب مي شود.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد