گوناگون

ایران جزو ۱۱ مقصد اول گردشگری جهان است

پارسینه: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های فراوان مغفول‌مانده گردشگری در کشور گفت: ایران جزء 11 مقصد اول گردشگری جهان است.

علی‌اصغر مونسان در نشست شورای اداری استان یزد با بیان اینکه در دنیای امروز صنعت گردشگری به‌عنوان اقتصاد سوم جهان و صنعتی پول‌ساز و درآمدزا برشمرده می‌شود، اظهار کرد: کشور ایران نیز ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه دارد که مورد غفلت قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه ایران جزء 11 مقصد گردشگری اول دنیا بوده و این فرصت خوبی برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کشور است، بیان کرد: کسب‌ و کارهای خرد و متوسط در مناطق مختلف کشور با محوریت گردشگری، مورد توجه بسیاری از مردم به‌خصوص جوانان قرار گرفته است که باید بیش‌ از پیش تقویت شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: این کسب‌ و کارها در مناطق دورافتاده و کمتر توسعه‌یافته کشور نیز مورد توجه قرار گرفته که رونق دادن به آنها آبادانی آن مناطق را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عرصه گردشگری کشور توجه بیشتر و حمایت‌های فراوانی را نیاز دارد، اذعان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از نهادهایی است که کمترین بودجه بین دستگاه‌های مختلف اجرایی به آن تخصیص داده می‌شود.

مونسان با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد بیان کرد: این مهم فرصتی برای رونق گردشگری این منطقه به‌منظور در دستیابی به توسعه و رونق اقتصادی استان است.

وی با تأکید مجدد بر لزوم جدی گرفتن ظرفیت‌های این عرصه عنوان کرد: درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی درآمدهای کشور را افزایش داده و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی را به دنبال داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد