گوناگون

محور خشم و خشنودی خدا کیست؟

پارسینه: میدان رقابت معنوی برای همه مردان و زنان یکسان است و هر کسی می تواند از چنین راهکاری خود را به خداوند نزدیک گرداند و از رحمت ویژه خداوند با شاد کردن حضرت فاطمه سلام الله علیها برخوردار شود.

یکی از بزرگان اخلاق می فرمودند: «زمانی که در روایات می خوانیم حضرت فاطمه سلام الله علیها محور خشم و خشنودی خداست»، پیام مهمی برای ما دارد. ما می توانیم از این محور به یک نتیجه مهم و تصمیم بزرگ برسیم و آن این است که در زندگی تلاش کنیم تا هر گونه که برای ما ممکن است، حضرت زهرا سلام الله علیها را خوشحال کنیم.

برخی با نوشتن کتاب درباره حضرت به چنین توفیقی دست می یابند؛ عده ای با برگزاری مراسم برای خانم به این مهم می رسند؛ گروهی با آموزش فضیلت های ایشان؛ تعدادی با پیاده کردن الگوی فاطمی در زندگی خود، می توانند سبب خرسندی و خشنودی برترین بانوی دنیا گردند.

این میدان رقابت معنوی برای همه مردان و زنان یکسان است و هر کسی می تواند از چنین راهکاری خود را به خداوند نزدیک گرداند و از رحمت ویژه خداوند با شاد کردن حضرت فاطمه سلام الله علیها برخوردار شود. در طرف دیگر هم، رفتارها و گفتارهایی که سبب آزردگی خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها شود، موجب دور شدن از خدا و خوبی هاست و سرانجامی پرخطر را به دنبال خواهد داشت.

منبع:
خانه خوبان، ش۴۲، ص۱۹.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد