گوناگون

ترامپ دستور قطع کمک به چند کشور را صادر کرد

ترامپ دستور قطع کمک به چند کشور را صادر کرد

پارسینه: رئیس جمهور آمریکا دستور قطع کمک به سه کشور هندوراس، السالوادور و گواتمالا را صادر کرد.

یکی از سخنگو‌های وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای به نشریه «هیل» خبر داد که به این وزارت دستور داده شده تا برنامه کمک‌های خارجی به کشور‌های موسوم به مثلث شمالی (السالوادور، گواتمالا و هندوراس) متوقف شود و این دستور مستقیما توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا صادر شده است.

ترامپ روز جمعه در مصاحبه‌ای این سه کشور را متهم کرده بود که کاروان مهاجران به سوی آمریکا را به راه انداخته‌اند.

وی گفت: «ما به آن‌ها حجم زیادی از پول را پرداخت کرده‌ایم و قصد نداریم بیش از این به آن‌ها پرداخت کنیم، چون آن‌ها چیزی برای ما انجام نداده و این کاروان‌ها را به راه انداخته‌اند.»

ترامپ پیشتر و در ماه دسامبر نیز تهدید به قطع کمک به این کشور‌ها کرده و مدعی شده بود که این کشور‌ها هیچ کاری برای آمریکا انجام نمی‌دهند و فقط پول می‌گیرند.

«باب منندز» سناتور دموکرات طی بیانیه‌ای با محکوم کردن این اقدام ترامپ اعلام کرد: اگر این کار انجام شود تصمیم غیرمسئولانه ترامپ برای قطع کمک به السالوادور، گواتمالا و هندوراس منافع آمریکا را تضعیف کرده و امنیت ملی‌مان را در خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: کمک‌های خارجی آمریکا صدقه نیست و این اقدام منافع راهبردی ما را به پیش می‌برد و طرح‌هایی که شهروندان آمریکا را حفظ کرده، تامین مالی می‌کند. گزارش اخیر نشان می‌دهد که دولت هنوز درک نکرده که قطع کمک‌های خارجی آمریکا به کشور‌های آمریکای مرکزی به ضرر ماست.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد