گوناگون

معرفی مقاصد مناسب برای سفر زمستانی

معرفی مقاصد مناسب برای سفر زمستانی

پارسینه: اکثر ما تصور می‌کنیم که زمستان فصل خانه‌نشینی است و برای سفر چندان مناسب نیست...

اکثر ما تصور می‌کنیم که زمستان فصل خانه‌نشینی است و برای سفر چندان مناسب نیست. اما آیا تابه‌حال توجه کرده‌اید که برخی از شهرهای ایران برای سفر در زمستان شرایط بهتری دارند و در فصول گرم سال چندان برای سفر مناسب نیستند. به عنوان مثال شهرهای جنوب ایران که در تابستان آب‌وهوای گرم و شرجی دارند، نمی‌توانند برای سفر تابستانی گزینه چندان مناسبی باشند، اما در فصول سرد سال مقاصد مناسبی برای سفر محسوب می‌شوند. در ادامه چند مورد از مقاصد ایده‌آل و مناسب برای سفر زمستانی را معرفی خواهیم کرد، همراه ما بمانید.

بهترین مقاصد برای سفرهای زمستانی

اگر از علاقه‌مندان به سفر هستید و محدودیت و مانعی برای سفر تعیین نمی‌کنید، بهتر است حتما لذت سفر زمستانی را نیز به لیست تجربیات خود اضافه کنید. با آنکه برای انتخاب مقصد سفر زمستانی محدودیتی وجود ندارد و شما با توجه به شرایط و خواسته خود می‌توانید به هر گوشه از ایران سفر کنید، اما توصیه می‎کنیم تا زمانی‌که آب‌وهوای مناطق گرمسیری و جنوبی ایران مطلوب است، این مناطق را برای سفر در زمستان انتخاب کنید. از جمله این مناطق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کیش: جزیره کیش یکی از گزینه‌‌های عالی برای سفر زمستانی است. زمانی‌که بیشتر شهرهای ایران سفید پوش از برف شده‌اند، این جزیره در مطلوب‌ترین حالت آب‌وهوایی خود قرار دارد و شما می‌توانید با سفر به آن از تفریحات آبی و قدم زدن در شن‌های گرم ساحل لذت ببرید. آسان‌ترین راه سفر به کیش، سفر هوایی و تهیه بلیط هواپیماست، اما امکان سفر با قطار، اتوبوس و خودرو نیز به جزیره وجود دارد.
  • قشم: از دیگر جزایر زیبای ایران که بسیار آرامش‌بخش و جذاب است، می‌توان جزیره قشم را نام برد. جاذبه‌های طبیعی این جزیره همچون دره ستارگان و دره تندیس‌ها بسیار زیاد است و شما را شگفت‌زده خواهد کرد. متناسب با شرایط جوی و میزان فاصله‌ای که شهر شما با قشم دارد، می‌توانید بلیط قطار، اتوبوس یا هواپیما تهیه کنید و راهی این جزیره زیبا و اسرارآمیز شوید.
  • بوشهر: یکی از شهرهای جنوبی با مردم خونگرم و مهمان‌نواز، شهر بوشهر است. بوشهر در زمستان، آب‌وهوایی بهاری دارد و تماشای غروب یا طلوع خورشید در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس شما را به وجد خواهد آورد. نخلستان‌های وسیع و رطب‌های مرغوب بوشهر را نیز نباید از دست بدهید. سفر به بوشهر به صورت زمینی با تهیه بلیط اتوبوس، قطار و همچنین به صورت هوایی امکان‌پذیر است و انتخاب هر کدام از این موارد بستگی به شرایط شما دارد.

معرفی مقاصد مناسب برای سفر زمستانی

  • خوزستان: در سفر به استان خوزستان شما می‌توانید از چند شهر زیبا و جذاب آن دیدن کنید؛ شهرهایی مثل اهواز، آبادان، دزفول و غیره که هر کدام به تنهایی یک مقصد عالی برای سفر زمستانی محسوب می‌شوند. بازدید از جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی، تست غذاهای خوشمزه، همنشینی با مردم خونگرم و شاد، قایق‌سواری و... ارمغان سفر زمستانی شما به خوزستان خواهند بود. سفر به خوزستان به صورت زمینی و هوایی امکان پذیر است، اما سفر هوایی به ویژه در فصول سرد سال بیشتر توصیه می‌شود.
  • جزیره هنگام: هنگام از جزایر بکر با طبیعتی حیرت‌انگیز است که هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. این جزیره فاصله کمی با جزیره قشم دارد که به صورت آبی طی می‌شود. با سفر به این جزیره می‎‌توانید لذت تماشای دلفین‎ها، آکواریوم طبیعی، سواحل زیبا، بازارچه ساحلی و... را تجربه کنید.

مقاصد دیگری مثل جزیره هرمز، یزد، چابهار، کرمان، بندرعباس،کاشان، اصفهان، مشهد، شیراز و... نیز برای سفر زمستانی مناسب هستند. بیشتر مقاصدی که نام برده شدند مناطق گرمسیری محسوب می‌شوند و برای سفر در فصول سرد سال جزو بهترین انتخاب‌ها هستند. البته ممکن است شما ساکن یکی از شهرهای مناطق گرمسیری باشید و دلتان بخواهد طعم یک زمستان برفی و سرد را بچشید که در آن صورت می‌توانید یک سفر زمستانی به مقاصد سردسیر کشور ترتیب دهید.

معرفی مقاصد مناسب برای سفر زمستانی

فوت و فن خرید بلیط و رزرو هتل

اولین گام برای شروع یک سفر هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی، تعیین مقصد و تهیه بلیط است. متناسب با شرایط خود می‌توانید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید. مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی یا خرید اینترنتی بلیط از طریق سایت‌های معتبر دو راه تهیه بلیط است. هنگام خرید آنلاین بلیط باید مشخصات خود و همراهانتان را به درستی وارد کنید. همچنین بهتر است مدتی قبل از تاریخ مدنظر برای سفر، بلیط را خریداری نمایید تا ظرفیت برای آن تاریخ پر نشود.

در اواسط هفته احتمال اینکه بلیط قیمت مناسب‌تر پیدا کنید، نسبت به اواخر هفته بیشتر است. همچنین در ایام غیر پیک سفر نیز قیمت بلیط نسبت به ایام پیک سفر و مناسبت‌های خاص نسبتا پایین‌تر خواهد بود. بین بلیط‌های چارتری و سیستمی نیز امکان اختلاف قیمت وجود دارد و با چک کردن انواع بلیط می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را تهیه کنید. هنگام خرید بلیط به شرایط و قوانین استرداد بلیط، میزان مجاز اضافه بار و... نیز توجه داشته باشید.

رزرو اینترنتی بلیط نسبت به مراجعه حضوری راحت‌تر و بی‌دردسرتر است. برای مثال شما در هر زمانی از سال به راحتی می‌توانید از قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت و قیمت بلیط هواپیما از رشت به مشهد رفت و برگشت یا قیمت بلیط برای هر مقصدی از هر مبدایی مطلع شده و بلیط خود را رزرو کنید.

برای رزرو هتل نیز می‌توانید به دو شیوه حضوری و آنلاین اقدام کنید که در این مورد هم، رزرو اینترنتی بسیار راحت‌تر و کارآمدتر است. توصیه می‌کنیم رزرواسیون هتل را به لحظه آخر موکول نکنید؛ چراکه ممکن است نتوانید اتاق خالی برای تاریخ مدنظرتان بیابید. حتی اگر در فصل زمستان که پیک سفر نیست، سفر خواهید کرد باز هم کارهای رزرو هتل را در همان ابتدا و همزمان با تهیه بلیط انجام دهید، چراکه در هر زمانی از سال، باز هم ممکن است ظرفیت هتل‌ها پر شود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد