گوناگون

قطع برق و اختلال گسترده در پیام رسان تلگرام / مشکل برطرف شد

قطع برق و اختلال گسترده در پیام رسان تلگرام  / مشکل برطرف شد

پارسینه: بسیاری از کاربران کانالها و پیام رسان فراگیر تلگرام از امروز ظهر (پنجشنبه نهم فروردین) با اختلال گسترده و قطع ارتباط مواجه شده اند!

تلگرام
به گزارش پارسینه ، پیام‌رسان تلگرام از نمیروز پنجشنبه ۹ فروردین ماه ۹۷ دچار اختلال سراسری شده و از طریق اینترنت وای‌فای و یا دیتای اپراتورها در دسترس نیست.
با توجه به انتشار اخبار متفاوت در پایان سال گذشته، مبنی بر انسداد احتمالی این پیام رسان در سال جدید از سوی مراجع ذیربط در داخل کشور و همچنین قطعی سرور این پیام رسان از مبداء در سال گذشته بصورت مکرر، هنوز معلوم نیست منشاء این اختلال چیست؟ برای رسیدن به این پاسخ اخبار لحظه به لحظه پارسینه را دنبال کنید.

اخبار تکمیلی درباره وضعیت این پیام رسان متعاقبا اعلام می شود
اختلال در اتصال به تلگرام برطرف شد
۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۱
اختلالی که از ساعت ۱۳:۱۵ در اتصال به شبکه اجتماعی تلگرام به وجود آمده بود از دقایقی قبل برای برخی از کاربران برطرف شد.
قطع برق مشکل اصلی تلگرام
۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۱۷:۲۹
پاول دوروف، مدیر شبکه پیام رسان تلگرام، در یک توییت گفت: "قطعی برق در دیتاسنتر تلگرام در اروپا دلیل قطعی تلگرام در بعضی از نقاط است." وی در عین حال گفته تلاش شده است تا این مشکل حل شود اما این موضوع بستگی به این دارد که چه هنگامی سرویس دهنده "دیتا سنتر" مشکل را حل کند.
توییتر تلگرام اختلال جهانی را تأیید کرد
۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۱۴:۰۷
به گزارش تسنیم شبکه پیام‌رسان تلگرام از ساعتی پیش دچار اختلال گسترده در مناطق اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا شد و همین موضوع به‌سرعت از طرف کاربران شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد.

اکانت رسمی تلگرام در توییتر با قبول این اختلالات، لحظاتی قبل اعلام کرد که مشکل به‌وجودآمده برای اروپاییها حل شد و به شرایط عادی بازگشتند اما برخی کاربران خاورمیانه و ایران همچنان دچار اختلال هستند که به‌زودی مشکلشان حل می‌شود.
تأیید اختلال در برخی کشورها
۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۱۴:۰۴
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایتdowndetector که مراقب کار سرویس های مشهور اینترنتی است ، این اختلالات چند کشور از جمله روسیه، ایتالیا، اوکراین و آلمان را در بر گرفته است. فعلا در وبلاگ تلگرام و پاول دوروفف موسس آن اطلاعیه های رسمی در اینباره منتشر نشده است. اخرین اختلالات بزرگ در کار تلگرام در ماه فوریه رخ داده بود.
آیا فیلترینگ در راه است
۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۱۳:۳۳
به گزارش «تابناک»، پیام رسان تلگرام با میلیون ها کاربری که در ایران دارد، دقایقی پیش مختل شد و دسترسی کاربران ایرانی به این پیام رسان حتی با فیلتر شکن نیز ممکن نیست.اسفندماه سال گذشته رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفته بود: مدیران شرکت‌ها و سیستم‌های خارجی از جمله مدیر تلگرام در بسیاری از موارد با ایران همکاری سازنده‌ای دارند اما همه این مدیران به دلیل سیاست‌های آمریکا در خصوص همکاری با ایران تحت فشار هستند.

هنوز هیچ مقام رسمی و یا مرجعی در مورد چرایی این اختلال گسترده واکنشی نشان نداده است، اما بعید نیست این موضوع در راستای افزایش محدودیت برای این پیام رسان در ایران باشد.اواخر سال گذشته در ساختمان وزارت کشور جلسات متعددی پیرامون تعیین تکلیف تلگرام برگزار شد که شایعاتی را مبنی بر فیلتر تلگرام در ایام نوروز بر سر زبان ها انداخت.
اختلالی که از ساعت ۱۳:۱۵ در اتصال به شبکه اجتماعی تلگرام به وجود آمده بود از دقایقی قبل برای برخی از کاربران برطرف شد. پاول دوروف، مدیر شبکه پیام رسان تلگرام، در یک توییت گفت: "قطعی برق در دیتاسنتر تلگرام در اروپا دلیل قطعی تلگرام در بعضی از نقاط است." وی در عین حال گفته تلاش شده است تا این مشکل حل شود اما این موضوع بستگی به این دارد که چه هنگامی سرویس دهنده "دیتا سنتر" مشکل را حل کند. به گزارش تسنیم شبکه پیام‌رسان تلگرام از ساعتی پیش دچار اختلال گسترده در مناطق اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا شد و همین موضوع به‌سرعت از طرف کاربران شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد.

اکانت رسمی تلگرام در توییتر با قبول این اختلالات، لحظاتی قبل اعلام کرد که مشکل به‌وجودآمده برای اروپاییها حل شد و به شرایط عادی بازگشتند اما برخی کاربران خاورمیانه و ایران همچنان دچار اختلال هستند که به‌زودی مشکلشان حل می‌شود. به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایتdowndetector که مراقب کار سرویس های مشهور اینترنتی است ، این اختلالات چند کشور از جمله روسیه، ایتالیا، اوکراین و آلمان را در بر گرفته است. فعلا در وبلاگ تلگرام و پاول دوروفف موسس آن اطلاعیه های رسمی در اینباره منتشر نشده است. اخرین اختلالات بزرگ در کار تلگرام در ماه فوریه رخ داده بود. به گزارش «تابناک»، پیام رسان تلگرام با میلیون ها کاربری که در ایران دارد، دقایقی پیش مختل شد و دسترسی کاربران ایرانی به این پیام رسان حتی با فیلتر شکن نیز ممکن نیست.اسفندماه سال گذشته رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفته بود: مدیران شرکت‌ها و سیستم‌های خارجی از جمله مدیر تلگرام در بسیاری از موارد با ایران همکاری سازنده‌ای دارند اما همه این مدیران به دلیل سیاست‌های آمریکا در خصوص همکاری با ایران تحت فشار هستند.

هنوز هیچ مقام رسمی و یا مرجعی در مورد چرایی این اختلال گسترده واکنشی نشان نداده است، اما بعید نیست این موضوع در راستای افزایش محدودیت برای این پیام رسان در ایران باشد.اواخر سال گذشته در ساختمان وزارت کشور جلسات متعددی پیرامون تعیین تکلیف تلگرام برگزار شد که شایعاتی را مبنی بر فیلتر تلگرام در ایام نوروز بر سر زبان ها انداخت.

ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    جنس فرنگی هست دیگر!!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد