گوناگون

استفاده اوکراین از پدافند قدرتمند skynex برای خنثی کردن حملات پهپادی روسیه

استفاده اوکراین از پدافند قدرتمند skynex برای خنثی کردن حملات پهپادی روسیه

اوکراین سیستم دفاعی جدیدی را برای خنثی کردن « دسته پهپادها» مستقر کرد.

به گزارش پارسینه به نقل از newsweek، تصاویر جدید نشان می‌دهد که اوکراین به طور فعال سیستم‌های Skynex اهدایی آلمان را در شبکه دفاع هوایی خود مستقر می‌کند، زیرا کی‌یف در حال جنگ  با پهپادها و رگبارهای موشکی روسیه است.

میکولا اولشچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین، فیلمی را به اشتراک گذاشت که خلبانان اوکراینی را در حال شلیک موشک های هواپرتاب، از جمله موشک های کروز دوربرد غرب، نشان می داد.

ارقام منتشر شده توسط دولت آلمان نشان می دهد که برلین دو سیستم Skynex را به همراه مهمات به اوکراین تحویل داده است. به گفته شرکت سازنده این سامانه، راین متال، اولین سامانه دفاع هوایی Skynex در سال 2023 به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده شد و سیستم دوم در اواخر آوریل انتقال داده شده است.

هر آنچه باید از سامانه پدافندی skynex بدانید 

سامانه skynex یک سامانه دفاع هوایی کوتاه برد است. راین متال این سیستم را به‌ویژه برای «بخش های کوتاه برد که در آن موشک‌های هدایت شونده ناکارآمد هستند» مناسب توصیف می‌کند.

اوکراین مدت‌ها است که برای سیستم‌های دفاع هوایی متحدان غربی‌اش، به ویژه پاتریوت‌های ساخت ایالات متحده، که استاندارد طلایی دفاع هوایی محسوب می‌شوند، لابی کرده است، زیرا با بمباران‌های سنگین هوایی روسیه مقابله می‌کند. 

سیستم‌های بزرگی مانند پاتریوت می‌توانند موشک‌هایی را که مافوق صوت توصیف می‌شوند رهگیری کنند، در حالی که اوکراین همچنین از سیستم‌های دفاع هوایی کوچک‌تری که اغلب برای از بین بردن پهپادها استفاده می‌شود، مانند سیستم‌های دفاع هوایی MANPADS یا تفنگ‌های کالیبر بزرگ بهره می برد. تفنگ ضدهوایی خودکششی Flakpanzer Gepard که بر روی شاسی تانک نصب شده و ساخت آلمان است، به دلیل عملکرد خود در اوکراین مورد تحسین قرار گرفته است.

گای مک کارتل سردبیر، در ژانویه به نیوزویک گفت: Skynex به دلیل مهمات کارآمد و تخریب پیشرفته در برابر ازدحام پهپادها بسیار مؤثر است.

راین متال می‌گوید مهمات 35 میلی‌متری AHEAD که به عنوان بخشی از Skynex شلیک می‌شود «به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از سامانه‌های مبتنی بر موشک‌های هدایت‌شونده است» و نمی‌تواند تحت تأثیر اقدامات جنگ الکترونیک پس از شلیک قرار گیرد.

اگرچه پهپادها عموماً آهسته حرکت می کنند، اما شناسایی پهپادها دشوار است و زمانی که تعداد زیادی برای حمله به یک نقطه جمع می شوند، می توانند دفاع هوایی مجهز به موشک های رهگیر گران قیمت را تحت تأثیر قرار دهند.

اولشچوک گفت که نیروی هوایی کی یف از فوریه ۲۰۲۲ هزاران موشک و پهپاد و همچنین صدها هواپیما را منهدم کرده است.

به طور جداگانه، اوکراین رسما ورود و استفاده اولیه از جت های جنگنده F-16 توسط غرب را تایید کرد. این جت ها احتمالاً در هفته های آینده عمدتاً برای دفاع هوایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

  • اکبرسمندی زاده

    اتوموپی چقدرخللییبندی،من هرچه کردم دیسک وصفحه کلاج پژو پارس تخمش راملخ خورده پس نگو موجودنیست وبعددعوت بخرید!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار