گوناگون

عجیب ترین میوه و سبزی های جهان با ظاهر و طعمی منحصر به فرد+ تصاویر

عجیب ترین میوه و سبزی های جهان با ظاهر و طعمی منحصر به فرد+ تصاویر

در جهان میوه های گوناگونی با خواص مختلف وجود دارد ؛ از خوراکی تا دارویی یا حتی غیر قابل خوراکی ؛ در این بخش به ۷ میوه و سبزی خوراکی که به دلیل ظاهر، طعم یا الگوی رشدشان در جهان به عنوان "عجیب ترین" و "جالب ترین" میوه ها و سبزی های خوراکی توصیف می شوند، اشاره می کنیم.

به گزارش پارسینه، مکان های زیادی در دنیا وجود دارد که غذاهای غیرعادی مانند میوه ها و سبزی های عجیب و غریب را در خود جای داده است. به همین دلیل است که اگر به مناطق مختلف سفر کردید، باید کشف کنید که طبیعت، فرهنگ و قلمرو آن چه چیزی را ارائه می دهد. در این مقاله، عجیب ترین میوه و سبزی های جهان با ظاهر و طعمی منحصر به فرد را فهرست کرده ایم.

۱)دوریان

دوریان معمولاً "پادشاه میوه ها" نامیده می شود؛ یکی از مواردی که این میوه را متمایزتر می کند این است که ویژگی های نسبتاً غیر معمولی دارد، پوستی ضخیم دارد که با خارهای فراوانی احاطه شده است و به سرعت بسیاری از افراد را از خوردن منصرف می کند. این میوه با وجود خواص زیادی که دارد، بوی وحشتناکی می دهد، طعم آن هم به هیچ وجه نرمال نیست.

iStock-908646848

برخلاف ظاهر، طعم دوریان خامه‌ای است و مانند ترکیبی از طعم‌های کاستارد است، اما بوی وحشتناک آن سبب می شود که کمتر کسی سراغ این میوه برود.

۲) جابوتیکابا

 یک میوه گرمسیری بومی ایالت های مختلف برزیل است. دارای ویژگی های فیزیکی آلو اما طعمی شبیه انگور است.

iStock-1209119189

با این حال، چیزی که این میوه را متمایزتر می کند این است که برخلاف اکثر میوه های دیگر در اندازه و نوع خود، مستقیماً روی تنه و شاخه های درخت رشد می کند.این میوه خوشمزه را می توان به صورت خام خورد.

۳) یام بنفش

گیاهی شبیه به سیب زمینی است که گوشت آن بنفش است و بسیار شیرین است و بنابراین برای افراد دیابتی بسیار پر خطر است. 

iStock-1152946523 (1)

این گیاه در عرض های جغرافیایی گرم رشد می کند و از آنجایی که بسیار شیرین است در تهیه انواع دسرها و بستنی استفاده می شود.

۴) رومانسکو 

رومانسکو بومی ایتالیا است. این سبزی با پخت آسان به دلیل ظاهر عجیبش در این فهرست قرار گرفته است ؛ چیزی بین کلم بروکلی و گل کلم است.رنگ سبز روشن و مشخص این سبزی و پوست سخت و طبیعی آن بسیار جالب توجه است.

IMG_20241027_135709_917

این سبزی فواید تغذیه ای زیادی دارد؛ با خوردن رومانسکو، شما مقادیر بالایی از ویتامین C، ویتامین K، فیبر غذایی و کاروتنوئیدها را دریافت می کنید.

۵) میوه اژدها 

میوه اژدها به دلیل پوست چرم مانند و خوشه های فلس دار برجسته در قسمت بیرونی آن به این نام خوانده می شود. این میوه معمولاً بنفش است، اما یک نوع زرد دارد که کمتر شناخته شده است.

iStock-503045095 (1)

میوه اژدها به یکی از محبوب ترین میوه های عجیب و غریب موجود در بازار تبدیل شده است.

برخلاف ظاهر آن، میوه اژدها، آبدار است و منبع خوبی از فیبر و ویتامین C محسوب می شود.

۶) پوملو 

پوملو یک میوه عجیب و غریب بومی آسیا است. آنها ویژگی هایی مشابه گریپ فروت دارند که ممکن است باعث شود برخی این میوه را با گریپ فروت اشتباه بگیرند.

iStock-1078669424 (1)

پوست پوملو ضخیم تر از گریپ فروت است. آنها همچنین شیرین تر هستند و همچنین مشخص شده است که سرشار از ویتامین ها ، فیبر و آنتی اکسیدان هستند.

۷)خربزه کیوانو 

نمای بیرونی آن، که معمولاً به رنگ نارنجی است، دارای شاخه هایی است که نام آن را به همین دلیل «خربزه شاخدار» گذاشته اند‌.

IMG_20241027_134551_598

این میوه بسیار گرمسیری است که داخل آن آبدار و به رنگ سبز روشن است. خربزه کیوانو وقتی به نصف بریده می شود شبیه مرکبات است و در عین حال طعم شیرینی دارد که معمولاً به خیار تشبیه می شود

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد