گوناگون

استفاده برند معروف از این میوه محبوب در ساخت کفش+ فیلم

استفاده برند معروف از این میوه محبوب در ساخت کفش+ فیلم

شرکت نایک با همکاری Ananas Anam مجموعه ای از محصولات با استفاده از چرم مبتنی بر آناناس را برای بازسازی ارایه کرده است.

به گزارش پارسینه و به نقل از آی پی اکونومی؛ محصول جانبی برداشت آناناس، Piñatex از ضایعات آناناس کشاورزی، از جمله الیاف گیاهی در برگ ها و ساقه ها ساخته شده است. این ترکیب توسط دکتر کارمن هیجوسا ایجاد شد که برای اولین بار این ایده را در حالی ارائه داد که در دهه ۱۹۹۰ به عنوان مشاور کالاهای چرمی مشغول به کار بود و شاهد تاثیرات فاجعه بار تولید انبوه چرم بر محیط زیست بود.

فرآیند تولید پیناتکس نه تنها میزان زباله را کاهش می دهد بلکه باعث ایجاد منبع درآمد اضافی برای کشاورزان آناناس در فیلیپین می شود. به طور معمول، کشاورزان باید به برداشت فصلی اعتماد کنند، اما بخشی از فرآیند تولید مجدد چرم آناناس به آنها امکان می دهد منبع دوم درآمد داشته باشند. علاوه بر این آنها می توانند زیست توده باقی مانده برای بارور شدن بیشتر خاک و بهبود مزارع خود استفاده کنند.

در طی فرآیند ساخت چرم معمولی بیش از ۲۵۰ فلز سنگین سمی مختلف و مواد شیمیایی مانند آلدهید، سیانید و سرب استفاده می شود. این مواد برای سلامتی کارگران و همچنین محیط زیست بسیار مضر هستند. از فلزات سنگین ، مواد شیمیایی یا مواد سمی استفاده نمی کند که به طور بالقوه به محیط زیست، حیوانات یا افرادی که آن را پردازش می کنند آسیب برساند. آب و سایر منابع کمتری مصرف می کند و تأثیر کلی بر محیط زیست بهتر می شود.

ارزش سالانه زباله آناناس از کشاورزی جهانی ۱۳ میلیون پوند است.در آینده نزدیک برند های بیشتری از موادی مانند پیناتکس استفاده می کنند که برای محیط زیست بهتر هستند. همچنین صنعت خودروسازی از پیناتکس برای صندلی های چرمی و دکوراسیون داخلی خود استفاده می کند. محصولاتی مانند کیف پول، کیف دستی، ساعت، کفش، کاپشن و موارد دیگر از این قبیل است.

 

حجم ویدیو: 11.21M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار