گوناگون

ماجرای امپراطوری عجیب آدم کوتوله ها در چین + تصاویر

ماجرای امپراطوری عجیب آدم کوتوله ها در چین + تصاویر

قدم زدن در امپراطوری کوتوله ها مانند ورود به دنیای افسانه ای با خانه های قارچی شکل با دودکش های عجیب و غریب همراه است.

به گزارش پارسینه، در جنوب چین، در نزدیکی کونمینگ - شهر بهار ابدی - در استان یوننان یک پارک موضوعی وجود دارد که خانه آدم کوتوله ها است. این سرزمین که به امپراطوری آدم کوتوله ها شهرت دارد توسط مردی قدبلند و ثروتمند تأسیس شد که مصمم بود برای مردم کوچک «کار خوبی انجام دهد».

images (15)

از زمان افتتاح در سال ۲۰۰۹، تعداد کارکنان این پارک از ۶۰ به ۱۴۰ نفر افزایش یافته است که همه آنها دارای شرط اصلی کوتاهی قد هستند. این سرزمین جالب، حقوق ثابتی را به آنهاارائه می دهد و به کارکنان اجازه می دهد استعدادهای خود را در آواز، کونگ فو و سایر هنرها به نمایش بگذارند. 

IMG_۲۰۲۴۰۸۰۵_۱۳۳۲۲۸

امپراطوری آدم کوتوله ها در چین

قدم زدن در امپراطوری کوتوله ها مانند ورود به دنیای افسانه ای با خانه های قارچی شکل با دودکش های عجیب و غریب همراه است. اجراکنندگان لباس‌های افسانه‌ای به تن می‌کنند، برخی شمشیرها و سپرهایی به هم می‌زنند. برخی با رنگ های روشن، بال های پروانه، یا شنل و تاج اجرا می کنند و سن آنها اغلب بین ۱۸ تا ۴۰ سال است.

63f58ea4-bcec-11e6-b1a9-d0a597083a8f_image_hires

آنها هر روز آواز می خوانند، نمایش اجرا می کنند و برای عکس گرفتن با توریست ها ژست می گیرند. پس از اینکه جمعیت توریست ها می روند؛ صندلی‌ها را روی هم می‌چینند، جارو می‌ زنند و به خوابگاه‌های خود برمی‌گردند. خوابگاه‌ها چهار نفر را در خود جای می‌دهند و برای قد کوتاه‌ ساکنان به صورت سفارشی طراحی و مبله شده‌اند.

این پارک ۱۴ میلیون دلاری که ایده غول الکترونیک و املاک و مستغلات یعنی چن مینجینگ است، هنرمندانی را از سراسر چین جذب می کند. ایده این پارک پس از صحبت با دو آدم کوتوله در ایستگاه قطار به ذهن مینجینگ رسید. او که از داستان های آنها درباره طرد شدن از خانواده، فقر شدید و زندگی در خیابان ناراحت بود، تصمیم گرفت مکان ویژه ای را فقط برای آنها ایجاد کند. از این رو، ایده امپراطوری آدم کوتوله ها را اجرا کرد.

170707174347-01-china-dwarf-kingdom-restricted

بااین حال این تمام ماجرا نیست و عده ای آن را یک باغ وحش انسانی به حساب می آورند مانند Little People of America مستقر در کالیفرنیا، امپراطوری کوتوله‌ها را به شبیه بودن به باغ وحش متهم می‌کنند، بسیاری از اجراکنندگان در این پارک، ادعا می‌کنند که از زندگی و حرفه جدید خود لذت می‌برند.

IMG_20240805_132535_436 

هشتاد و سه میلیون فرد دارای معلولیت در چین زندگی می کنند که ۴۰ درصد آنها بی سواد هستند. به دلیل فرهنگ عجیب چین بسیاری از این افراد از شغل، مراقبت های بهداشتی، کار ثابت و نقش های اجتماعی محروم می شوند. در حالی که امپراطوری کوتوله ها از بیرون ممکن است استثمارگر به نظر می رسد، یکی از معدود مکان هایی است که این افراد می توانند برای شروع دوباره به آنجا بروند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار