گوناگون

مدل پوتين – مدودف، از شایعه تا واقعیت

مدل پوتين – مدودف، از شایعه تا واقعیت

پارسینه: هنوز از یادها نرفته است که سال گذشته، اظهارات محمود احمدی نژاد در يك گفت‌وگوي زنده تلويزيوني دستمايه گمانه‌زني‌هاي...

پارسینه-گروه سیاسی: هنوز از یادها نرفته است که سال گذشته، اظهارات محمود احمدی نژاد در يك گفت‌وگوي زنده تلويزيوني دستمايه گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي درخصوص احتمال اجراي مدل روسي پوتين - مدودف در كشور شد.

موضوعي كه البته واكنش‌هاي متعددي را از سوي چهره‌هاي سياسي به دنبال داشت و این واکنش ها هنوز هم ادامه دارد.

ماجرا اما از این قرار بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور شهریور ماه سال گدشته در یک برنامه زنده تلویزیونی سخنانی به زبان آورد که تعجب همگان را بر انگیخت.



مرتضی حیدری از احمدی نژاد پرسید سال 84 قول دادید اسامی را که در جیبتان دارید اعلام کنید و حالا که یک سال مانده به پایان دولتتان نمی خواهید این افراد را معرفی کنید؟ رئیس جمهور در پاسخ پس از آنکه گفت «من یک سری از اسامی را دادم» با لبخندی معنادار افزود: «از کجا می دانید امسال سال آخر دولت باشد؟ دولت متعلق به ملت است.»

هرچند که پیش از این نیز بسیاری از سیاسیون به احتمال خواست دولتی ها بر جابجایی قدرت بین احمدی نژاد - مشایی تاکید داشتند اما این سخنان باب تازه ای را برای اظهار نظرها ر این خصوص باز کرد.

بسیاری از سیاسیون معتقد بودند که اجرای مدل دولت چرخشی برای ایران به دلایلی از جمله تفاوت شرایط اقتصادی و سیاسی ایران با روسیه امکان پذیر نیست.

عده ای هم معتقد بودند که از این دولت هر انتظاری می رود و ممکن است این طرح به واقعیت بدل شود.

با آغاز تبلیغات انتخاباتی اما در حالی که دولت سفرهای استانی خود را از سرگرفته، رونمایی دوباره از اسفندیار رحیم مشایی و مرد بهاری بهاری بهاری خواندن وی توسط محمود احمدی نژاد دوباره شایعه دولت چرخشی را بر سر زبان ها انداخته است.

از سوی دیگر دادن پرچم ایران به دست مشایی توسط رئیس دولت دهم نیز بر این شایعات دامن زده که مدل پوتين - مدودف در حال شکلگیری است.

در این میان، يكي از سياستمداران كاركشته کشور يعني حبیب ا... عسگراولادی نيز در آخرین اظهارات خود اين نكته را بازگو کرده و تاكيد كرده: احمدی نژاد با طرح مدودف می‌خواهد بعد از 6 ماه به قدرت باز گردد.

وی ادامه داده: شورای نگهبان در بحث تایید صلاحیت‌ها نمی‌تواند به برخی ضعف‌ها کار داشته باشد و تنها بر اساس اینکه آن نامزد رجال سیاسی و مذهبی هست یا نیست اعلام نظر می‌کند این شورا در این راستا تجربه سالیان دور را دارد.

عسگراولادی افزوده: اینها دو دوره رئیس جمهور بودند اما باز می‌خواهند در مسند قدرت بمانند اگر دقت کنید در دوره آخر‌هاشمی‌هم عده ای می‌خواستند زمینه ماندن ایشان در مسند ریاست جمهوری را تمدید کنند و در زمان خاتمی‌هم لایحه دوقلو را تنظیم کردند.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد با طرح مدودف می‌خواهد در قدرت بماند گفته: احمدی نژاد می‌خواهد ریاست جمهوری اش با مشایی ادامه پیدا کند و بعد از 6 ماه مشایی استعفا دهد و دوباره احمدی نژاد وارد عرصه شود و قدرت را در دست بگیرد. تا به این ترتیب مدل چرخشی در دولت دوباره در رسانه ها مطرح شود.

هر چند انطور که از شواهد پیداست، کاندیدای اصلی دولت در انتخابات یازدهم اسفندیار رحیم مشایی است اما باید منتظر ثبت نام رسمی کاندیداها ماند و دید در نهایت په آینده ای برای انتخابات رقم خواهد خورد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد