گوناگون

عارف: وارد فاز تصويه حساب نشويم

پارسینه: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بخش ديگر حماسه سياسي را حماسه نشاط دانست و گفت: دانشگاه هاي ما بايد با نشاط باشند و نشاط بايد به دانشگاه ها برگردد.

كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري رفاقت بعد از انتخابات را از موارد تحقق حماسه سياسي دانست و گفت: كانديداها نبايد بعد از انتخابات وارد فاز تصويه حساب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف عصر چهارشنبه در نشستي با دانشجويان دانشگاه رازي كرمانشاه كه در محل سالن دكتر شهرياري دانشكده علوم برگزار شد با ابراز خرسندي از فرصت به وجود آمده گفت: استان كرمانشا ه استاني با پتامسيل ها ي بالا در اكثر زمنه هاست كه بايد مورد توجه وي‍ژه واقع شود.

وي افزود: استان كرمانشاه به دليل واقع شدن در مسير جنگ دچار آسيب هاي زادي شد اما در اوايل نتوانست سهم خوبي از توسعه داشته باشد كه البته در دهه هاي دوم و سوم انقلاب تا حدي رشد كرد اما به حد ممكن نبود.

عارف ادامه داد: استان كرمانشاه داراي ظرفيت هاي بلايي در امر صنعت است و هم اكنون در رتبه 18 كشور قرار دارد كه با استفاده از اين ظرفيت ها قابل ارتقا بوده و بايد به يك رتبه تك رقمي برسد.

وي تصريح كرد: هم اكنون صنايع بزرگي چون پتروشيمي فعال بوده اما استان داراي ظرفيت هايي بيش از اين است و بايد متناسب با اين ظرفيت ها رشد كند.

كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري، مهمترين موانع در پيشرفت صنعت و كشاورزي را نبود سرمايه گذاري كافي در اين بخش ها دانست و گفت: در اين جهت بايد دولت علاوه بر سرمايه گذاري خود در اين بخش ها سعي در جذب سرمايه هاي خصوصي نيز داشته باشد.

وي افزود: هم اكنون سهم استان كرمانشاه در توليد ناخالص داخلي يك و 65 صدم درصد از سهم توليد ناخالص كشوربوده و جمعيت استان نيزرقمي معادل 2 و 6 دهم درصد از جمعيت كشور است و در واقع استان كرمانشاه 40 درصد از متوسط سهمش در توليد ناخالص داخلي كمتر است.

وي معضل بيكاري را از مهمترين مشكلات استان كرمانشاه دانست و گفت: هم اكنون نرخ بيكاري در كرمانشاه 16 و 2 دهم درصد بوده كه حدود 3 درصد از ميانگين كشوري بالاتر است.

عضور شوراي عالي انقلاب فرهنگي پايين بودن ميزان سود و نرخ باسوادي 81 و 7 دهم درصد و عدم حرفه آ را از ديگر مشكلات اين استان عنوان كرد و گفت: علي رغم وضعيت مناسي آموزش عالي در اين استان و تعدد دانشگاه ها و مراكز آموزشي استان كرمانشاه در وصعيت مناسبي از سواد قرار نداشته كه بايد در جهت رساندن اين رقم به 90 درصد تلاش شود.

وي گفت: استان كرمانشاه به دليل عدم رشد در برخي بخش ها استان مهاجر خيزي بوده و اغلب نيروهاي كارآمد و متخصص اقدام به مهاجرت مي كنند.

عارف افزود: هم چنين در شاخص هاي كشاورزي و صنعت استان كرمانشاه از متوسط كشوري پايينتر است.

وي در بخش ديگر به انتخابات پيش رو اشاره كرد و گفت: انقلاب ما انقلابي است كه به پشتوانه حضور مردم پيروز شده و مردم در تمام صحنه ها بايد حرف اول را بزنند و در هر صحنه انقلاب نقش مردم برجسته شود.

وي افزود: طبيعتا در سك حكومت مردمي، و مهمترين پديده (انتخابات) نقش اصلي با مردم است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به شعار سال گفت: حماسه اقتصادي يك حركت شجاعانه و در راستاي پاسخگويي به نياز مردم و چشم انداز توسعه است.

وي افزود: هم چنين مصداق حماسه سياسي، انتخابات رياست جمهوري است كه بايد پرشور و با حضور حداكثري برگزار شود.

دانشجويان انگيزه شركت در انتخابات ندارند

عارف با اشاره به انتخابات 88 گفت: در اين انتخابات جوانان انگيز حضور را از دست دادند و ما بايد كمك كنيم دانشجو به عنوان يك مرجع تاثيرگذار در جامعه حضور يابد، دانشجو پررنگ ترن نقش را در صحنه هاي اصلي كشور داراست.

وي بخش اول حماسه سياسي را حضور مردم عنوان كرد و افزود: مبناي حركت انقلاب اميد به آينده بود كه بايد احيا شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بخش ديگر حماسه سياسي را حماسه نشاط دانست و گفت: دانشگاه هاي ما بايد با نشاط باشند و نشاط بايد به دانشگاه ها برگردد.

وي افزود: بخش ديگر حماسه سياسي، حماسه اخلاق است كه بايد رعايت و يك الگوي اخلاق مدارانه تعيين شود.

عارف گفت: بخش ديگر مطالبات مردمي است و رئيس جمهوري كه مي آيد بايد مطالبات مردمي را در نظر داشته و با تمام توان تلاس كنند.

وي آخرين بخش حماسه سياسي را حماسه رفاقت دانست و گفت: بايد پس از انتخابات كانديداها و طرفداران آنها از فاز رقابت كه يك اصل پذيرفته شده است خارج و پس از رقابت بر مبناي قانون با رفاقت در كنار هم قرار گيرند.

كانديداي احتمالي رياست جمهوري در پايان گفت: بعد از انتخابات نبايد وارد فاز تصويه حساب شويم يلكه بايد با رفاقت در كنار هم قرار گيريم.

ارسال نظر

  • ناشناس

    «تصفیه حساب» یا «تسویه حساب» درسته.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد