گوناگون

دولت باید با شورای شهر ایجاد پیوند کند

پارسینه: کاندیدای جبهه اصلاحات در انتخابات شورای شهر تهران، با بیان اینکه یکی از مضراتی که در شورای شهر وجود دارد دیدگاه سیاسی حاکم بر انتخابات آن است، بر لزوم احیای شیوه زندگی ایرانی در کشور تاکید کرد.

مهدی حجت در میزگردی که با حضور رهامی - رییس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شورای شهر ، احمد مسجدجامعی - وزیر دوران اصلاحات و عضو شورای شهر، غلامرضا انصاری - رییس سابق سازمان بهزیستی، ریاضی - معاون وزیرعلوم دوران اصلاحات ، نادمی - عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه شریف و به همت انجمن اسلامی دانشگاه تهران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک به محمدرضا عارف برای کناره‌گیری از انتخابات، این عمل را عملی شجاعانه خواند و گفت: اگر موضوعی کوچک باشد و یا امکان دسترسی به آن خیلی کم باشد، می‌توان از آن صرف نظر کرد، اما انتخابات ریاست جمهوری هم موضوع بزرگی است و هم آقای عارف در آن شانس قابل قبولی داشتند، بنابراین صرف نظر از آن، این کار مرد می‌خواهد که عارف این کار را انجام داد.

وی با اشاره به سابقه کاری خود با عارف، تصریح کرد: به محض اینکه در جلسات کسی از محدوده کوچک اخلاقی خارج می‌شد ایشان می‌گفتند که "برادران تقوا را رعایت کنید" که این تکه کلام او بود و همان طور که دیده شد در مناظرات بسیار پاکیزه صحبت می‌کردند.

به گزارش ایسنا، کاندیدای جبهه اصلاحات در انتخابات شورای شهر تهران، با بیان اینکه یکی از مضراتی که در شورای شهر وجود دارد دیدگاه سیاسی حاکم بر انتخابات آن است، تصریح کرد: در حالی که شورای شهر یک دستگاه مقننه برای حل مشکلات معیشتی و یومیه مردم است و در امور جاری و عمومی یک شهر تصمیم‌گیری می‌کند.

وی نگاه کردن صرف به کالبد شهر را امری اشتباه دانست و ادامه داد: شهر یک ظرف است و مظروف آن مردم هستند. بنابراین شورای شهر باید به هر دو مورد توجه کند. اگر قرار است شعار "نه شرقی و نه غربی" سر دهیم باید ریشه زندگی ایرانی در کشور ما و زندگی‌هایمان جاری شود.

حجت با بیان این که ثروتمندترین و بهترین امکانات در کشور ما وجود دارد، تصریح کرد: کشور ما دارای منابع انسانی و بی‌نظیر، امکانات زیستی و موقعیت استراتژیک بسیار مناسبی است و این موضوعات نیاز به مدیریت دارد تا سامان پیدا کرده، احصا شود و مورد استفاده زندگی‌ها قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تفاوت نگاه ایرانی و نگاه‌های غربی و شرقی، گفت: تفاوت این نگاه‌ها در معماری ، شهرسازی، محیط طبیعی و نحوه نگاه کردن به نشانه های الهی است که در طول هزاران سال این موضوعات در ما چیزی ایجاد می‌کند که به آن ذوق ایرانی می گوییم.

رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی کشور، با بیان اینکه شیوه زندگی ایرانی باید در کشور ما احیا شود، اظهار کرد: ما باید راه حقیقی خودمان را برویم و شورای شهر را به این سمت سوق دهیم. بنابراین کسانی که وارد شورای شهر می‌شوند باید اصل را روی این مسائل بگذارند و دولت نیز با شورای شهر ایجاد پیوند کند. اگر دولت در کار شورای شهر پا بگذارد و در خود شوراها نیز کشمکش‌ها و فضای سیاسی باشد، اعضای شورا منفعل می‌شوند. در همین شورای سوم از حداکثر انرژی برخی از افراد با پتانسیل بالا به درستی استفاده نشد. بنابراین از همه کسانی که به آبادی ایران توجه می‌کنند باید در شورا حضور داشته باشند تا با یک نیت واحد به یک مجموعه واحد برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد